تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های درمان خانگی لکه های تیره پوستی در فصل زمستان

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
روش های درمان خانگی لکه های تیره پوستی در فصل زمستان

راه های بسیاری برای درمان لکه های تیره پوستی وجود دارد که استفاده از کرم ضد لک عالی و باکیفیت یکی از شناخته‌شده‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید. کارشناسان پوست معتقدند بهتر است با مشاهده اولین آثار لکه های تیره پوستی در کنار استفاده از بهترین کرم ضد لک، روش های درمان خانگی را نیز در پیش بگیرید. روش های درمان خانگی هزارویک فایده دارند و به‌طور معمول ضرری به پوست وارد نمی‌کنند. از آنجایی که لکه های پوستی در فصول سرد تشدید می‌شوند، قصد داریم در ادامه شما را ابتدا با دلایل بروز لکه های پوستی آشنا کنیم و سپس به بیان روش های درمان خانگی این لکه ها در فصل زمستان بپردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

دلایل بروز لکه های پوستی

دلیل بروز لکه های پوستیباور نادرستی وجود دارد که بر اساس آن مجاورت در برابر نور خورشید، تنها دلیل ایجاد لکه‌ های تیره پوستی شناخته می‌شود. درست است که پرتوهای UV خورشید نقش مهمی در بروز لکه های پوستی دارند، اما تنها عامل ایجاد لکه های قهوه ای نیستند و دلایل دیگری نیز در بروز لکه های پوستی نقش دارند.

ترشح بیش ا‌ز‌ حد ملانین در سطح پوست باعث تجمع رنگدانه ها و در نتیجه ایجاد لکه‌ های تیره می‌شود که معمولاً دلایل زیادی باعث تجمع رنگدانه‌ها می‌شود. همچنین در کنار پرتوهای مضر خورشید، تغییرات هورمونی، کمبود ویتامین، کم‌خوابی، افزایش سن و استرس بیش از‌ حد نیز در ایجاد لکه های تیره نقش دارند. حتی مصرف بعضی از داروها مانند سولفونامید (sulphonamides) و استروژن (estrogens) نیز احتمال بروز لکه های تیره پوستی را به دنبال دارد. بعضی از قسمت‌های بدن مانند صورت، پشت‌ دست‌ها، شانه‌ها، پشت‌ بدن و بازوها بیشتر مستعد ابتلا به لکه های قهوه ای پوست هستند.

در حالت کلی می‌توان گفت که استفاده کمتر افراد از ضد آفتاب و توجه کمتر به مراقبت روزانه پوست در فصل زمستان، باعث بروز لکه های تیره در این فصل می‌شوند. خوشبختانه چند روش درمان خانگی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید در زمستان به درمان لکه های پوستی خود بپردازید. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از استفاده از این روش‌ها، تست حساسیت بگیرید. ممکن است پوست شما به برخی از این ترکیبات خانگی حساسیت نشان دهد.

۱. آب لیمو

آب لیمواستفاده از آب لیمو سریع‌‌ترین و ساده‌ترین روش برای درمان لکه‌ های تیره پوستی شناخته می‌شود. آب لیمو سرشار از اسید سیتریک (Acid Citric)، است. این ماده نقش سفید کننده طبیعی و مؤثر را روی پوست ایفا می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از یک کرم ضد لک عالی، از آب لیمو کمک بگیرید. آب لیمو‌ی تازه را روی قسمت‌های لکه دار پوست بمالید و بین ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا کاملاً خشک شود. این فرایند را چندین بار در روز انجام دهید تا پس از مدتی شاهد کم‌شدن آثار لکه های تیره باشید.

نکته: اگر پوست بسیار حساس یا زخم‌شده‌ای دارید، مواظب مصرف آب لیمو باشید. آب لیمو، پوست را در برابر نور خورشید حساس می‌کند و پس از مالیدن آن به پوست، بهتر است مدتی در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در غیر این صورت این روش را با دیگر روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم جایگزین نمایید.

۲. آلوئه ورا

آلوئه ورا نقش پررنگی در محصولات مراقبت از پوست و مو دارد. اثربخشی این ماده به اندازه‌ای است که در ترکیبات بیشتر محصولات ضد لک نیز وجود دارد. آلوئه ورا دارویی شفابخش برای درمان زخم‌ها و التهاب های پوستی است. به لطف این ویژگی، روی درمان لکه‌ های پوستی با آلوئه ورا می‌توانید حساب باز کنید. آلوئه ورا به تولید سلول‌های جدید در پوست کمک می‌کند و با تولید این سلول‌ها، لکه های تیره از بین می‌روند.

استفاده از آلوئه ورا به‌عنوان درمان خانگی لکه های پوستی نیز کار بسیار ساده‌ای است. کافی است مقداری ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کنید؛ روی لکه های پوستی بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید. سپس بگذارید این ژل حدود ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. درنهایت محلی که ژل آلوئه ورا مالیده‌اید را بشویید. این فرایند را یک یا دو بار در روز انجام دهید. دوره‌ی درمان را به اندازه‌ای تکرار کنید تا لکه ها کاملاً پاک شوند.

۳. بادام

۳. باداماگر هنگام خرید کرم ضد لک عالی به ترکیبات این دسته از محصولات توجه کنید، متوجه حضور ترکیبات بادام می‌شوید؛ چراکه این ماده در درمان عارضه های پوستی بسیار مؤثر است. بادام سرشار از ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و چربی‌های سالم می‌باشد. در کنار خرید و استفاده از بهترین کرم ضد لک موجود در  بازار، پیشنهاد می‌کنیم از بادام به‌عنوان درمان خانگی لکه های پوستی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید:

  • چند دانه بادام را داخل شیر خیس کنید و بگذارید تا صبح باقی بماند؛
  • سپس پوست بادام ها را جدا کنید و بادام پوست‌کنده را آسیاب‌ نمایید؛
  • یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و نیم‌ قاشق غذاخوری عسل به بادام آسیاب‌شده اضافه کنید؛
  • ترکیباتی که به آن‌ها اشاره شد را کاملاً هم بزنید تا حالتی سفت و خمیر‌مانند پیدا کند؛
  • خمیر به‌دست‌آمده را روی قسمت‌های لکه‌ دار پوست بمالید و اجازه دهید این خمیر حدود ۳۰ دقیقه باقی بماند؛ سپس پوست را با آب بشویید؛
  • این فرایند را هفته‌ای ۲ بار انجام دهید و مطمئن باشید پس از مدتی اثربخشی آن را خواهید دید.

۴. چوب صندل

اگر به دنیای عطرسازی علاقه داشته باشید حتماً نام چوب صندل به گوش شما خورده است. این چوب در کنار رایحه خوشی که دارد، دارای روغنی طبیعی و درمانی است که ظاهری زیبا و درخشان به پوست می‌دهد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید کرم ضد لک عالی و باکیفیت، حتماً از چوب‌ صندل به عنوان درمان خانگی لکه های پوستی استفاده کنید. دستور زیر به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

  • یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و ۳ قاشق غذاخوری گلاب ترکیب نمایید؛
  • به جای گلاب از شیر یا عسل هم می‌توانید کمک بگیرید؛
  • سپس خمیر به‌دست‌آمده را روی قسمت‌های لکه دار پوست بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای روی پوست باقی بماند؛
  • در نهایت نیز پوست را با آب بشویید و این فرایند را تا زمان درمان کامل لکه های پوستی انجام دهید.

۵. آب پیاز

آب پیاز یکی از بهترین روش های درمان خانگی لکه های پوستی است.آب پیاز در نظر خیلی از افراد ممکن است کاربرد چندانی نداشته باشد؛ اما مطمئن باشید که اگر تأثیر خوب این ماده روی پوست را بدانید، نظرتان تغییر خواهد کرد. استفاده از آب پیاز،‌ در از بین بردن لکه های پوستی بسیار مؤثر است. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم روی آب پیاز به‌عنوان درمان خانگی لکه های پوستی حساب ویژه‌ای باز کنید. برای این‌ کار کافی است مقداری پیاز را در هم‌زن یا آبمیوه‌گیری بریزید و آب به‌دست‌آمده را روی قسمت‌های تیره پوست بمالید. در صورت صلاح‌دید به نسبت ۱ به ۲ می‌توانید به آب پیاز، عسل اضافه کنید. به افرادی که پوست چربی دارند هم پیشنهاد می‌کنیم آب پیاز را با سرکه امتحان کنند و پس از مدتی شاهد از بین رفتن لکه های پوست و چربی آن باشند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر به اندازه کافی صبور نیستید که از این روش های خانگی به‌طور مستمر استفاده کنید، کار را به یک کرم ضد لک عالی بسپارید. اثربخشی محصولات درمانی لکه های پوستی معمولاً بیشتر و تضمین‌شده‌تر از درمان های خانگی است. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین ضد لک مناسب پوست خود ضمن خواندن مقاله‌ی «کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما»، به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. همچنین برای تشخیص دقیق‌تر نیاز پوستتان می‌توانید از مشاوره رایگان این فروشگاه بهره بجویید.

منبع: Bebeautiful دیدگاه‌ها 3691بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>