تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین روش پاک کردن آرایش چشم برای همه

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
بهترین روش پاک کردن آرایش چشم برای همه

بهترین روش پاک کردن آرایش چشم از آن دسته‌‌ آموزش‌هایی است که افراد زیادی دنبال آن هستند. انصافاً نیز باید به این افراد حق داد. پاک کردن آرایش چشم از دیگر قسمت‌های صورت مهم‌تر است. از طرف دیگر حساسیت پوست دور چشم، اهمیت پاک کردن آرایش این ناحیه را دوچندان می‌کند. استفاده از لوازم آرایش ضد آب برای دور چشم نیز دلیل دیگری برای دشواری پاک کردن آرایش چشم به حساب می‌آید. پوست دورچشمی که آرایش آن به‌خوبی پاک‌نشده باشد، زودهنگام پیر و چروکیده می‌شود. گاهی اوقات نیز آلودگی‌ها راه خود را به چشم پیدا می‌کنند و باعث ایجاد عارضه‌های چشمی جبران‌ناپذیری می‌شوند. این حساسیت‌‌ها، ابداع روش‌های مختلفی را برای پاک کردن آرایش چشم به دنبال داشته است. جالب است بدانید در بین تمامی این روش‌ها، بهترین روش پاک کردن آرایش چشم را سراغ داریم. در ادامه این روش را با شما در میان می‌‌گذاریم.

بهترین روش پاک کردن آرایش چشم

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند عجله کار شیطان است. این ضرب‌المثل درباره پاک کردن آرایش چشم کاملاً مصداق دارد. در واقع می‌توان گفت آرامش، مهم‌ترین اصل در پاک کردن آرایش چشم است. از طرف دیگر پاک‌ کننده‌های آرایشی باکیفیت، نقش مهمی در پاک‌شدن راحت‌ و بی‌ضرر آرایش چشم دارد. پاک‌کننده‌ای با ترکیبات طبیعی خریداری کنید که آسیبی برای چشم‌هایتان به دنبال نداشته باشد. این پاک کننده را به‌آرامی دور چشم بمالید. سپس چند ثانیه صبر کنید تا ترکیبات پاک کننده، ریمل، سایه‌ و خط‌ چشمی که زده‌اید را نرم کند. در نهایت یک بار دیگر مقداری پاک کننده روی آرایش دور چشم بمالید و با دستمال بکشید تا ترکیبات آرایشی راحت‌تر از چیزی که انتظار را دارید پاک شود.

پاک کردن گوشه‌های چشم

از پاک کردن آرایش گوشه‌های چشم غافل نشوید. تجربه ثابت کرده ریمل و خط چشم بیشتر در این قسمت‌ها جمع می‌شود. برای پاک کردن گوشه‌های چشم از روغن یا آب میسلار (Micellar Water) کمک بگیرید. تکه‌‌ای پنبه را به این ترکیبات آغشته کنید و به‌آرامی روی گوشه‌های چشم بکشید. دقت داشته باشید که گوشه‌های چشم پوستی حساس‌تر دارد. در نتیجه آرایش این ناحیه را آرام‌تر پاک کنید.

پنبه را به پاک کننده آرایش آغشته کنید

 

حرفه‌ای‌هایی که بهترین روش پاک کردن آرایش چشم را بلد هستند، تکه‌ای پنبه را به روغن نارگیل یا میسلار واتر آغشته می‌کنند. سپس با پاک کننده مشغول تمیزکردن آرایش دور چشم می‌شوند. در نهایت پنبه‌ای که به روغن نارگیل یا میسلار واتر آغشته کرده‌اند را روی آرایش دور چشم می‌مالند. این روش کمک می‌کند تا مواد آرایشی که به پوست دور چشم چسبیده‌اند، کاملاً پاک شود.

پاک کردن دوگانه آرایش چشم

 

قانون نانوشته‌ای درباره بهترین روش پاک کردن آرایش چشم وجود دارد که بر اساس آن بهتر است دو بار آرایش را پاک کرد. در مرحله اول تمامی قسمت‌های دور و گوشه چشم را با روغن‌های پاک‌ کننده آرایشی، تمیز کنید. این روغن‌ها ترکیبات آرایشی را حل می‌کند. سپس پاک کننده آرایشی با پایه آب یا میسلار واتر روی دور چشم بمالید تا باقیمانده آرایش کاملاً پاک شود.

پوست دور چشم باید همیشه آبرسانی شده باشد

 

قبل و بعد از آرایش چشم باید پوست این ناحیه را کاملاً آبرسانی کنید. برای این کار هر روز صبح قبل از آرایش،‌ کرم دور چشم بزنید. شب‌ها نیز پس از اینکه آرایش چشم خود را پاک کردید، دوباره کرم دور چشم بزنید. استمرار در این کار باعث می‌شود تا پوست دور چشم شما همیشه جوان و شاداب باقی بماند. جالب است بدانید از پوستی که به‌خوبی آبرسانی شده، مواد آرایشی راحت‌تر پاک می‌شود.

بهترین روش پاک کردن آرایش چشم با مواد طبیعی

 

پوست دور چشم به اندازه‌ای حساس است که گاهی اوقات استفاده از بهترین روش پاک کردن آرایش چشم و پاک‌ کننده‌های باکیفیت نیز این ناحیه را ملتهب می‌کند. در این شرایط برای پاک کردن آرایش چشم می‌توانید از مواد طبیعی کمک بگیرید. موادی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در کنار اینکه آرایش چشم را تمام‌و‌کامل پاک می‌کنند، ضرری برای پوست حساس این ناحیه ندارند.

روغن نارگیل یا روغن زیتون

 

روغن نارگیل و زیتون حلال مواد آرایش دور چشم است. این روغن‌ها در بیشتر منازل وجود دارد و به‌راحتی پیدا می‌شود. چند قطره روغن نارگیل را زیتون را روی تکه‌ای پنبه بریزید. سپس پنبه را به‌آرامی روی آرایش دور چشم، مژه‌ها و پلک بمالید تا آرایش راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید پاک شود. در این فرایند مواظب باشید که روغن‌های گیاهی به محل کیسه‌های اشک در پلک‌های شما مالیده نشود.

وازلین

 

وازلین از آن دسته موادی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. به همین دلیل اگر به پاک کننده آرایش دور چشم دسترسی نداشتید، غم به دل خود راه ندهید. مقداری وازلین روی سر انگشتان خود یا تکه‌‌ای پنبه بمالید. سپس پنبه یا انگشت‌ها را روی قسمت‌های آرایش‌دارِ چشم با حرکت دورانی بمالید. در نهایت پنبه‌ای خیس روی پلک و نواحی دور آن بمالید تا آرایش باقیمانده پاک شود.

روغن بچه

 

حرفه‌ای‌های دنیای آرایش، روغن بچه را بهترین روش پاک کردن آرایش چشم می‌دانند. روغن بچه ترکیباتی ملایم دارد و در آن از مواد سمی استفاده نشده است. رایحه مطبوع این روغن، استفاده از آن را دلنشین می‌کند. این شرایط باعث شده تا روغن بچه به انتخاب مناسبی برای پاک کردن آرایش چشم تبدیل شود. برای پاک کردن آرایش چشم با روغن بچه، مقداری از این روغن را روی تکه‌‌ای پنبه بریزید. سپس پنبه را با حرکت دورانی روی پوست دور چشم بمالید. در کمال تعجب متوجه خواهید شد پنبه‌ای که به روغن بچه آغشته شده، مواد آرایشی را به‌راحتی از روی دوست دور چشم پاک می‌کند.

نکته‌های مهم برای پاک کردن آرایش چشم

 

همان‌گونه که وعده داده بودیم، بهترین روش پاک کردن آرایش چشم را با شما در میان گذاشتیم. با این حال از آنجایی که آرایش چشم کار حساسی است، هزارویک نکته باریک‌تر از مو دارد. در ادامه به چند نکته بسیار مهم اشاره می‌کنیم که در حین پاک کردن آرایش چشم باید در نظر داشته باشید.

  • برای شما گفتیم که آرایش را با تکه‌ای پنبه پاک کنید. این تکه پنبه بهتر است به جای اینکه گرد باشد، حالتی صاف داشته باشد. اگر تکه پنبه‌ای گرد را روی پوست دور چشم بمالید، ممکن است قسمت‌های ریزی از این تکه پنبه در گوشه‌های چشم گیر کند.
  • در روتین رسیدگی به پوست استمرار به‌خرج دهید. هر چقدر که بیشتر به پوست خود برسید،‌ این پوست جلوه‌ای زیباتر پیدا می‌کند و آرایش از آن بهتر پاک می‌شود.
  • هرگز لوازم آرایش چشم خود را به دیگران به اشتراک نگذارید. استفاده چند نفر از لوازم آرایش چشم باعث آلودگی‌ و التهاب این ناحیه می‌شود.
  • آرایش چشم را هرگز با صابون یا شوینده‌های صورت پاک نکنید. این محصولات نه‌تنها آرایش چشم را پاک نمی‌کنند،‌ بلکه سوزش و التهاب چشم را به دنبال دارند.
  • برس چشم را در بازه‌های زمانی منظم بشویید تا باکتری روی آن جمع نشود و باعث ایجاد التهاب‌های چشمی نشود.

سخن پایانی

در این نوشته، بهترین روش پاک کردن آرایش چشم را با جزئیات کامل مطرح کردیم. امیدواریم به لطف این روش‌ها، آرایش چشم‌های خود را به‌راحتی پاک کنید. برایتان گفتیم که برای تسریع در پاک شدن آرایش چشم، از چه موادی بهره ببرید. جالب است بدانید که همه این محصولات در فروشگاه اینترنتی اردمی موجود است. شما می‌توانید با یک کلیک ساده به همه محصولات دست پیدا کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم ترفندهای جالبی برای آرایش چشم دارید، خواهشمندیم این ترفند‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید.​

دیدگاه‌ها 5083بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه