تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب چیست؟

بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب چیست؟

این روزها که به هوای ابری نزدیک می‌شویم، استفاده از ریمل ضد آب نیز مشتری بیشتری پیدا می‌کند. این ریمل ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد و موقع بارش‌های ناگهان پاییزی، پخش نمی‌شود و صورت شما را شبیه به پانداهای بامزه نمی‌کند. این حسن ریمل ضد آب یک عیب هم دارد و آن اینکه به‌سختی از روی مژه‌ها پاک می‌شود تا جایی که برخی خانم‌ها قید تمیزکردنش را می‌زنند و با همان ریمل به رخت‌خواب می‌روند؛ در صورتی که این کار بسیار برای سلامت چشم و مژه‌هایشان خطرناک است. ما در این مقاله قصد داریم به شما یاد بدهیم که بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب چیست. اگر موضوع برایتان مهم است، همراه ما باشید.

از پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید

از پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید

بهترین، راحت ترین و سریع ترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب این است که از محلول پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید. این محلول‌ها معمولاً به دو صورت تک‌فاز و دوفاز در بازار هستند. خوبی محلول‌ها این است که در آزمایشگاه‌های معتبر امتحان خود را پش داده‌اند و به‌راحتی سرسخت‌ترین آرایش چشم را نیز پاک می‌کنند. البته موقع انتخاب محلول، به برند و ترکیبات آن نیز دقت کنید. توجه داشته باشید که محصولتان فیک نباشد تا با سلامت چشم خود بازی نکنید.

برای پاک کردن ریمل ضد آب کافی است چند قطره محلول را روی پد آرایشی خود بریزید. پد را روی چشم قرار دهید. چند ثانیه صبر کنید و سپس به‌آرامی پد را روی مژه‌ها بکشید تا همه آثار ریمل پاک شود. برای این کار لازم نیست هیچ فشاری به چشم خود وارد کنید. ترکیبات محلول، چسبندگی مواد آرایشی را از بین برده و نه‌تنها ریمل ضد آب، بلکه هر ماده آرایشی ضد آب دیگر را نیز در خود حل می‌کند. توجه داشته باشید که استفاده مکرر از این محلول‌ها ممکن است پوست اطراف چشم را حساس کند؛ بنابراین تعداد دفعات آرایشتان را محدودتر کنید.

شامپو بچه هم گزینه خوبی است

شامپو بچه هم گزینه خوبی است

آن‌هایی که از شامپو بچه استفاده می‌کنند می‌دانند که این شامپوها عموماً بدون سولفات هستند و عارضه چندانی ندارند. همچنین خاصیت بازی کمتری دارند و به PH پوست نزدیک‌ترند. برای همین هم هست که برخی خانمها برای شست‌وشوی صورتشان نیز از شامپو بچه استفاده می‌کنند. در بخش قبلی از محلول پاک کننده چشم گفتیم. دراین بخش میخواهیم بگوییم که اگر محلول در دسترستان نبود، استفاده از شامپو بچه هم می‌تواند روش خوبی برای پاک کردن ریمل ضد آب باشد.

برای این کار لازم است یکی دو قطره شامپو بچه، معادل یک نخود شامپو روی پد آرایشی خود بریزید و آن را به مژه‌هایتان بزنید. سپس به کمک دستمال مرطوب، مژه‌هایتان را پاک کنید. حواستان باشد که این کار را به‌درستی انجام دهید تا چشمتان آسیب نبیند. توجه داشته باشید که شما مجاز به استفاده از هر شامپویی نیستید. همچنین درست است که شامپو بچه با پوست اطراف چشم سازگارتر است؛ اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.

کرم مرطوب کننده سبک را امتحان کنید

کرم مرطوب کننده سبک را امتحان کنید

کرم مرطوب کننده سبک بافت نرم و منعطفی دارد؛ به همین منظور می‌تواند یک روش جالب برای پاک کردن ریمل ضد آب باشد. به این منظور کافی است کمی کرم را روی مژه خود قرار دهید. چند لحظه صبر کنید تا ریملتان به کمک کرم، نرم شود. سپس با کمک یه حوله یا دستمال گرم، مواد روی مژه و پشت چشم را پاک کنید. دقت کنید که مواد کرم داخل چشمتان نرود؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد سوزش، خارش و بروز حساسیت در چشمتان شود.

از خاصیت روغن نارگیل غافل نشود

برای پاک کردن ریمل ضد آب از خاصیت روغن نارگیل غافل نشود

روغن نارگیل از جمله روغن‌هایی است که هم برای رشد بیشتر مو و ابرو توصیه می‌شود و هم برای رفع سیاهی و پف زیر چشم. برای همین هم استفاده از روغن نارگیل برای پاک کردن ریمل ضد آب مثل داستان یک تیر و دو نشان است. در واقع با این کار مژه‌هایتان هم تمیز می‌شود و هم تقویت. به این منظور کافی است چند قطره روغن نارگیل را روی پنبه بریزید و روی مژه‌هایتان قرار دهید. سپس با یک پنبه تمیز، مژه‌هایتان را پاک کنید. دقت کنید ک همه آثار ریمل پاک شود و با صورت کاملا تمیز به رخت خواب بروید.

روغن جادویی درست کنید

روغن جادویی درست کنید

برای پاک کردن ریمل ضد آب می‌توانید از محلول‌های دست‌ساز هم استفاده کنید. یکی از این محلول‌ها که تا ۶ ماه هم در یخچال ماندگاری دارد، ترکیب روغن بادام و روغن فندق است. البته در برخی دستورها به جای روغن بادام، روغن جوجوبا ذکر شده است. در این دستور، دو قاشق غذاخوری روغن بادام یا جوجوبا را با دو قاشق غذاخوری روغن فندق و کمی آب مخلوط کنید. محلول را در شیشه شفاف بریزید و خوب به هم بزنید. حالا می‌توانید قدری از آن را روی پنبه ریخته و با کمکش، آرایش چشمتان را پاک کنید. مابقی محلول را هم در ظرف دردار بریزید و در یخچال نگه دارید. پیشنهاد می‌کنیم تاریخ ساختش را روی ظرفش بنویسید؛ زیرا بیشتر از شش ماه نمی‌توانید آن را نگه دارید. این روغن برای رشد مو و ابرو هم مفید است.

روغن زیتون پیشنهاد بعدی ماست

روغن زیتون پیشنهاد بعدی ماست

خیلی‌ها ممکن است در حالت عادی، روغن جوجوبا یا روغن بادام در دسترسشان باشند؛ اما همین آدم‌ها بعید است که روغن زیتون در خانه‌شان پیدا نشود. روغن زیتون علاوه بر اینکه برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده می‌شود، پوست و موی شما را نیز آبرسانی می‌کند. به این منظور کمی روغن را روی مژه‌هایتان بریزید و با دست کمی ماساژ دهید. زمانی که ریمل شروع به ریختن کرد، با کمک دستمال تمیز یا یک تکه پنبه، بقایای ریمل را از صورتتان پاک کنید. به همین راحتی!

برای پاک کردن ریمل ضد آب رعایت چه نکاتی مهم است؟

تا اینجا شش روش مفید و بدون خطر برای پاک کردن ریمل ضد آب با شما درمیان گذاشتیم. اکنون لازم است نکات مهم و بایدها و نبایدهایش را هم برایتان بگوییم. توجه به این نکات کمک می‌کند بهتر بتوانید از پس این کار بربیایید.

  • از ابزارهای خاص و تمیز استفاده کنید

برای پاک کردن ریمل ضد آب از ابزارهای خاص و تمیز استفاده کنید

ما در تمام طول مقاله از توپک‌های پنبه‌ای و پدهای بهداشتی اسن بردیم. همچنین موقع نام‌بردن حوله تأکید کردیم که حوله یا دستمالتان تمیز باشد تا میکروبی به چشمتان وارد نشود. توجه داشته باشید که هم چشم و ناحیه و پوست اطرافش بسیار حساس است و با کوچک‌ترین آلودگی، آسیب می‌بیند؛ بنابراین در انتخاب این وسایل، کمی حساس‌تر باشید.

  • موقع پاک کردن ریمل ضد آب با چشمانتان مهربان و ملایم باشید

موقع پاک کردن ریمل ضد آب با چشمانتان مهربان و ملایم باشید

باز هم تأکید می‌کنیم که چشم‌ها بسیار حساس هستند؛ بنابراین نباید موقع پاک کردن ریمل ضد آب فشار یا خشونت به خرج دهید. همین که چند ثانیه پد حاوی هر محلول یا پاک کننده را روی پلک‌هایتان بگذارید، کافی است. کمی صبور باشید و اجازه دهید ریملتان حل شود و سپس به‌آرامی آن را از روی چشمتان بردارید. می‌بینید که هیچ نیازی به اعمال زور یا فشار نیست.

  • پس از استفاده از هر محلولی، صورت خود را کاملاً بشویید

پس از استفاده از هر محلولی، صورت خود را کاملاً بشویید

فرقی نمی‌کند از کدام روش بالا استفاده می‌کنید، خودتان را عادت بدهید که پس از پاک کردن ریمل ضد آب خود، کل صورتتان را با شوینده ملایم بشویید و تمامی منافذ پوستتان را پاکسازی کنید. برای این کار می‌توانید از تونرهای مناسب پوستتان بهره ببرید. ضمن اینکه روتین مراقبت از پوست بعد از شست‌وشوی صورت را فراموش نکنید.

  • دور مواد محرک را خط بکشید

دور مواد محرک را خط بکشید

همه می‌دانیم که الکل و مواد معطر به‌شدت چشم را حساس می‌کنند و گاهی باعث آسیب به پوست اطراف آن می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هرگز از شوینده‌های حاوی الکل استفاده نکنید. همچنین اگر دیدید هر کدام از محلول‌هایی ک در بالا به آن اشاره کردیم، ممکن است باعث ایجاد حساسیت در چشمتان شوند، از آن‌ها به‌شدت دوری کنید.

  • چشمانتان را مالش ندهید

برای پاک کردن ریمل ضد آب چشمانتان را مالش ندهید

شما بهتر از ما می‌دانید که پوست اطراف چشم چقدر ظریف و حساس است و مویرگ‌های آن چقدر نازک هستند. با کمترین فشار، مویرگ‌ها پاره می‌شوند و زیر چشم شما حالتی کبود پیدا می‌کند. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم هنگام پاک کردن ریمل ضد آب هرگز چشمانتان را نمالید. مالیدن چشم یک ضرر بزرگ دیگر هم دارد و آن واردشدن مواد یمل به چشم است که ممکن است باعث تحریک یا عفونت چشم شود.

سخن پایانی

در این نوشته شما را با روش‌های مختلف و متنوع پاک کردن ریمل ضد آب آشنا کردیم. امیدواریم به مدد این آموزش‌ها و توصیه‌هایی که برایتان آوردیم، به‌راحتی و بدون دغدغه آرایشتان را پاک کنید. در پایان هم پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع ریمل ضد آب برای روزهای بارانی پیش رو، به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه می‌توانید پاک کننده آرایش چشم را نیز با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا تهیه کنید. شما از چه روشی برای پاک کردن ریمل ضد آب خود استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 4982بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>