تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۱۲ ترفندی که هر عروس آینده‌ای باید از آن آگاه باشد

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
۱۲ ترفندی که هر عروس آینده‌ای باید از آن آگاه باشد

برگزاری مراسم عروسی، کاری نیست که به یک شب انجام شود و نیازمند ماه‌ها برنامه‌ریزی است. خرید، پیدا کردن تالار، تدارک دیدن میوه و شیرینی و هزار و یک مورد دیگر را باید قبل از برگزاری مراسم عروسی در نظر داشت تا عروس و داماد و مهمانان‌شان شبی بی‌عیب‌ونقص و خاطره‌‌انگیز را تجربه کنند. این‌جاست که در گیرودار تدارک مراسم عروسی، عروس‌‌ سیمین‌رخ آینده، کارهای بسیار مهمی در رابطه با زیبایی پوست که شخصا باید انجام دهد را فراموش می‌کند.

به همین منظور برای این‌که خیال عروس زیبای مجلس راحت‌ شود، در این مقاله فهرستی از روش‌های زیبایی پوست که هر عروس آینده‌ای قبل از برگزاری مراسم باید انجام دهد، آماده کرده‌ایم. به این ترتیب اگر شما هم قرار است در آینده نزدیک به خانه بخت بروید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به ۱۲ ترفندی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم داشته باشید:

۱- از انجام بی‌عیب‌ونقص پاک‌سازی، مرطوب کردن و تقویت پوست غافل نشوید

Moisturize1قبل از مراسم عروسی، حسابی به زیبایی پوست خود رسیدگی کنید، شما بهتر از ما می‌دانید که گل سرسبد مجلس، باید پوستی درخشان و شاداب داشته باشد. پاک‌سازی پوست، به تمیز شدن منافذ پوست از چربی و آلودگی‌ها کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود تا پوست بهتر نفس بکشد. پس از پاک‌سازی، نوبت تقویت پوست فرا می‌رسد که در نهایت، منافذ پوست تنگ‌تر می‌شوند و در نتیجه پوستِ بدن قوام بهتری خواهد داشت. از طرف دیگر چین و چروک‌های ظریف پوست نیز از بین می‌روند. حالا نوبتِ مرطوب کردن پوست فرا می‌رسد، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها بر روی سطح پوست باعث می‌شود تا رطوبت در منافذ پوستی باقی بماند در نتیجه عروسِ زیبای مجلس، پوستی صاف و صیقلی داشته باشد. پیشنهاد می‌‌کنیم پس از انجام موارد بالا، از محصولات ضد آفتاب هم استفاده کنید.

۲- لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری پوستبانوان زیبارو به خوبی می‌دانند که سلول‌های مرده و جوش‌های سرسیاه را به راحتی با لایه‌برداری می‌توان از بین برد. با این حساب، هفته‌ای دو یا سه‌بار قبل از مراسم، از اسکراب‌های لایه‌بردار پوست استفاده کنید. برای این‌کار سراغ اسکراب‌های خشن نروید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر اسکراب بیش از اندازه خشن باشد به التهاب و تحریک پوست منجر می‌شود. برای لایه‌برداری می‌توان از اسکراب‌های خانگی نیز استفاده کرد، ترکیباتی از آرد برنج یا آرد گندم می‌تواند به خوبی نقش یک لایه‌بردار مناسب را برای پوست شما ایفا کند.

۳- اسپای صورت و مو را فراموش نکنید

 اسپای صورتپیشنهاد می‌شود حداقل شش ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی، اسپای صورت را در برنامه خود قرار دهید. اگر زمان را از دست داده‌اید، بهتر است برنامه فشرده‌تری تنظیم کنید و دو هفته یک‌بار برای اسپای صورت و مو به آرایشگاه مراجعه کنید. در اسپا، ماسک‌های گیاهی بر روی پوست قرار داده می‌شوند در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از اسپا یک نمونه آزمایشی از موادی که قرار است در فرایند اسپای پوست و مو انجام شود را بر روی پوست تست کنید.

برای داشتن موهایی درخشان و سالم، بهتر است ماهی یک‌بار اسپای مو انجام دهید. اگر در بازه زمانی حدود شش ماه قبل از مراسم عروسی، موها را اسپا کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. گاهی اوقات در فرآیند اسپا از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود، اما اگر اهل استفاده از محصولات طبیعی‌ هستید، با کمی تحقیق و پرس‌وجو می‌توانید در منزل ماسک‌های طبیعی برای اسپا درست کنید و درخشش را به طره گیسوان خود هدیه دهید.

۴- در منزل یا کلینیک نسبت به درمان عارضه‌‌های پوستی اقدام کنید

درمان عارضه‌‌های پوستی با میکرودرم ابریژناگر پوست شما دانه‌های زیادی دارد، به راحتی می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های پوست و استفاده از خدمات درمانی سرپایی، این دانه‌ها را در کمترین زمان از بین ببرید. کلینیک‌‌های پوست، شیوه‌های حرفه‌ای را برای برطرف کردنِ ناهماهنگی رنگ قسمت‌هایی از پوست یا تغییر رنگ پوست در اثر آفتاب سوختگی و سایر عارضه‌های پوستی استفاده می‌کنند. از میکرودرم ‌ابریژن نیز در سالن‌های زیبایی حرفه‌ای و کلینیک‌ها برای از بین بردن آثار زخم و عارضه‌های پوستی کمک گرفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای برطرف کردن چین و چروک‌های ظریف پوست یا سایر عوارض پوستی نظیر جوش‌های آکنه، حدود شش ماه قبل از زمان برگزاری مراسم عروسی، اقدام کنید.

پس از دریافت این خدمات درمانی در کلینیک‌های زیبایی، می‌توانید ادامه کار را با استفاده از روش‌های درمانیِ خانگی دنبال کنید. استفاده از ماسک‌های خانگی که در ترکیبات آنها میوه‌هایی مانند توت‌فرنگی و سیب یا انبه هندی رنده شده وجود دارد و به زیبایی پوست شما منجر می‌شود. از طرف دیگر، استفاده از این ماسک‌های خانگی باعث می‌شود تا درمان‌هایی که در کلینیک انجام داده‌اید ماندگاری بیشتری داشته باشند.

۵- به زیبایی پوست دست و پاهای خود اهمیت بیشتری بدهید

مانیکور و پدیکورشب‌ها قبل از این‌که به خوابِ ناز فرو بروید، با استفاده از روغن زیتون، دست‌‌ و پاهای خود را ماساژ بدهید. این کار از خشکی پوست دست و پا جلوگیری می‌کند. در حین حمام کردن هم از سنگ‌پا غافل نشوید.

رسیدگی به ناخن‌های هر دو دست نیز یکی دیگر از مواردی است که در زیبایی ظاهر تاثیر زیادی دارد اما در بیشتر موارد از قلم می‌‌افتد. برای این‌که دست‌ و پاهای شما در شب عروسی،‌ ظاهری زیبا و بی‌عیب و نقص داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم هر دو هفته‌ یک‌بار به ناخن‌های دست و پا رسیدگی کنید، یا این‌که مانیکور و پدیکور ماهانه ناخن‌‌ها را در برنامه خود قرار دهید.

۶- آراستگی ظاهر خود را حفظ کنید

laser_hair_removal_reviewsبرای این‌که در مراسم عروسی، خورشید تابان مجلس باشید و نام عروس زیباروی مجلس تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها باقی بماند، باید از هر لحاظ، ظاهری زیبا داشته باشید.

با این حساب، رسیدگی به موهای دست و پا از آن مواردی است که به‌راحتی در شلوغی روزهای قبل از برگزاری مراسم عروسی از قلم می‌افتد. در این بین، از حالت دادن به ابروها نیز غافل نشوید. در حین از بین بردن موهای بدن، ممکن است دچار بریدگی‌ یا التهاب‌های پوستی جزئی شوید. در نتیجه از هر روشی که برای از بین بردن موهای بدن استفاده می‌کنید، بهتر است این روش را هر دو هفته یک‌بار تکرار کنید، تا پوست دست و پای شما صاف و صیقلی و بدون مو باشد.

۷- ورزش کردن را فراموش نکنید

عروس مجلس باید اندامی متناسب و خوش‌فرم داشته باشدبر کسی پوشیده نیست که عروس مجلس باید اندامی متناسب و خوش‌فرم داشته باشد، از طرف دیگر برای رسیدن به این هدف نمی‌توان در عرض یک یا دوماه به اندام ایده‌آل رسید. اگر به بدن خود بیش از اندازه فشار بیاورید، در شب عروسی ظاهری خسته و گرفته خواهید داشت.

به این ترتیب قبل از این‌که درگیر برگزاری مراسم عروسی شوید، پیشنهاد می‌کنیم، با مربی تناسب‌اندام مشورت کنید. اگر حدود ۴ ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی، ورزش کردن را شروع کنید، بدون شک در شب عروسی، به وزن ایده‌آل خود خواهید رسید و چربی‌های ناحیه شکم و ران‌ها آب خواهند شد.

۸- از مدیتیشن (مراقبه) کمک بگیرید

از مدیتیشن (مراقبه) کمک بگیریدبدون شک هرچه بیشتر به زمان برگزاری مراسم عروسی نزدیک شوید، هیجان و فشارهای روحی بیشتری شما را احاطه می‌کنند، این‌جاست که ۱۵ دقیقه مدیتیشن در روز می‌تواند آرامش بیشتری را برای شما به‌دنبال داشته باشد و به زیبایی پوست شما نیز کمک کند.

سعی کنید در روزهای پرهیجانِ نزدیک به برگزاری مراسم، به چیزهای خوب فکر کنید. در ذهن خود، آینده خوش و درخشانی را برای دوران پس از ازدواج متصور شوید. این امر به شما کمک می‌کند به آرامش درونی برسید و مراسم عروسی در نظر شما آسان و بی‌دردسر جلوه کند. باور کنید، آرامش درونی از دید دیگران پنهان نمی‌ماند و حتی در عکس‌های گرفته شده در مراسم عروسی نیز به چشم خواهد آمد.

۹- رژیم غذایی مناسبی را در پیش بگیرید

diets-large_transبه اندازه‌ کافی آب بنوشید تا سموم بدن دفع شوند. برای این کار، خوردن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز توصیه می‌شود. اگر هم چشم‌های پف‌ کرده‌ای دارید، برای از بین بردن پف چشم، آب نارگیل یا لیمو میل کنید. دقت داشته باشید در رژیم غذایی شما، میوه، سبزیجات و پروتئین وجود داشته باشد.

از طرف دیگر تا می‌توانید از خوردن چیپس، بستنی، شکلات و نوشیدنی‌های گازدار اجتناب کنید. این مواد، باعث پف کردن چهره می‌شوند و به ایجاد عارضه‌های پوستی کمک می‌کنند. البته باید اعتراف کرد که رعایت چنین رژیمی در روزگار امروزی، کار سخت و دشواری است و اشکالی ندارد، اگر یکی دو روز نتوانستید به رژیم غذایی که برای خود مشخص کرده‌اید پایبند بمانید. در میان‌وعده‌ها نیز خوردن میوه را فراموش نکنید.

بدن از راه خوردن میوه، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را جذب می‌کند، این مواد به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کنند. از طرف دیگر اگر به میزان کافی به بدن شما ویتامین و مواد معدنی نرسد، ناخن‌ و موهای شکننده‌ای خواهید داشت، پوست نیز ظاهر درخشان و شاداب خود را از دست می‌دهد. برای اطمینان خاطر از این‌که بدن شما به اندازه کافی مواد معدنی و ویتامین‌ دریافت می‌کند، بهتر است با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

۱۰- خوب بخوابید

خوب بخوابیددرست است که در هفته‌های آخر مانده به برگزاری مراسم عروسی، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، اما از خوابیدن مناسب غافل نشوید.

کم‌خوابی، عوارض زیادی را به دنبال دارد که سیاهی دور چشم‌ یکی از این عوارض است. راه‌های مختلفی برای از بین بردن تیرگی زیر چشم‌ها وجود دارد، اما بهتر است قبل از اینکه پوست زیر چشم‌های زیبای شما به این عارضه دچار شود، با خواب کافی و به‌اندازه‌، جلوی آن را بگیرید.

پیشنهاد می‌شود روزانه بین ۸ تا ۱۰ ساعت بخوابید.

۱۱- برای برطرف کردن استرس، از اسپا و ماساژ کمک بگیرید

برای برطرف کردن استرس، از اسپا و ماساژ کمک بگیرید

ممکن است این مورد چندان ضروری به‌نظر نرسد، اما اگر قبل از برگزاری مراسم عروسی، استرس زیادی را تحمل می‌کنید، بهتر است به مراکز ماساژ مراجعه کنید تا از این طریق به جسم و روح‌ خود حال و هوایی تازه ببخشید.

شما بهتر از ما می‌دانید که اسپا با استفاده از دکوراسیون زیبا، موسیقی آرامش‌بخش، روایح خوش و … با درگیر کردن حواس پنجگانه نه تنها خستگی را از جسم شما بلکه از روح و روان‌تان نیز دور خواهد کرد و زیبایی پوست شما را دو چندان می‌کند.

توصیه می‌شود برنامه مرتبی برای مراجعه به اسپای دلخواه خود داشته باشید.

۱۲- سعی کنید همیشه بدرخشید

 سعی کنید همیشه بدرخشیدبیشتر عروس‌ها تمام سعی خود را برای زیبایی هرچه بیشتر در شب عروسی به کار می‌گیرند، اما بعد از این‌که مراسم به پایان رسید، تسیلم روزمرگی‌ها می‌شوند و اهمیت زیادی به حفظ زیبایی خود نمی‌دهند. این‌جاست که پیشنهاد می‌کنیم بعد از مراسم عروسی نیز برنامه مشخصی را برای رسیدگی بیشتر به زیبایی خود در نظر داشته باشید. منظور ما این نیست که کار و زندگی خود را رها کنید و صبح تا شب در سالن‌‌های زیبایی حضور داشته باشید، اما به هر ترتیب باید زمانی را به خودتان و به زیبایی پوست خود اختصاص دهید. نوعروسان باید پس از مراسم عروسی نیز به زیبایی خود اهمیت بدهند.

در نهایت با رعایت کردن مواردی که به آنها اشاره کردیم، بدون شک زیبایی شما در شب عروسی، دو چندان خواهد شد، اما اگر وسواس زیادی در خصوص زیبایی ظاهر خود دارید، بد نیست این موارد را نیز در نظر داشته باشید:

در روزهای نزدیک برگزاری مراسم عروسی، از مواد آرایشی و بهداشتی که پیش از این استفاده نکرده‌اید برحذر باشید، چرا که این مواد امتحان خود را بر روی پوست شما پس نداده‌اند و ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشند که فرصتی برای برطرف کردن آنها نداشته باشید، ابروهای خود را نیز در روز عروسی، اصلاح نکنید و روز عروسی‌ از خوردن غذا غافل نشوید.

این نکات ممکن است کم اهمیت باشند، اما رعایت نکردن آنها ممکن است مجلس عروسی را که این همه برای برگزاری آن زحمت کشیده‌اید خراب کند.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر از نوعروسان هستید و مراسم عروسی باشکوهِ خود را به تازگی برگزار کرده‌اید، تجربیات مفیدی که به‌دست آورده‌اید را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 7985بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>