تا ۸ تیر تمدید شد! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

۱۷ عادت خوب که سبک زندگی شما را تغییر می‌دهند

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
۱۷ عادت خوب که سبک زندگی شما را تغییر می‌دهند

لوئیس هاوز (Lewis Howes) از جمله نویسندگان نیویورک تایمز است که کتاب مدرسه تعالی وی بسیار پرفروش است. او توانایی و مهارت زیادی در سخنرانی و رهبری کسب‌وکار دارد و در حال حاضر عضو تیم ملی هندبال مردان امریکا است. مقاله‌ای را که در زیر آورده‌ایم حاصل تجربیات وی می‌باشد:

اقدامات روزمره و تقریبا ساده‌ای، تغییرات اساسی در سبک زندگی شما به وجود آورده و شادی و موفقیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ارسطو می‌گوید: «ما آن چیزی هستیم که مکررا انجام می‌دهیم. فضیلت، یک عمل نیست بلکه یک عادت است.» این یونانی باستان، عادت‌های خوب را در غلبه بر مصائب و تلاش برای قهرمان شدن مهم می‌دانست. یاد گرفته‌ام که قهرمان‌ها زاده نمی‌شوند بلکه یک فرد هنگامی به قهرمان بدل می‌شود که خود را به عادات خوب و تغییر‌دهنده زندگی متعهد می‌کند.
این سخنان در من انگیزه ایجاد کرده بودند و بنابراین تصمیم گرفتم سبک زندگی و عادت‌های خود را بررسی کنم. به این نتیجه رسیدم که چگونه عادت‌های مثبت باعث تقویت فرد شده و باورهای عمیق‌تری در وی (در خود فرد، در دیدگاه‌ها و حتی روحیه‌اش) ایجاد می‌کنند. این فرایند در ابتدا آسان نبود. من هیچ‌گاه درگیر عادت‌های منفی رایج (مواد مخدر، الکل یا سیگار) نبوده‌ام، زیرا از همان ابتدا تاثیر آن‌ها را بر روی برادرم دیدم و با خود تصمیم گرفتم که این اشتباهات را انجام ندهم. البته، این بدان معنا نیست که من انسان کاملی هستم، اما عادت‌های بد من کم رنگ‌تر شده بودند.
زمان زیاد و بازخوردهای فراوان، نقص‌های سبک زندگی شخصی‌ام را به من آموخت و این راه تا زمان مرگ برای من ادامه خواهد داشت. سال‌هاست که خود را مشغول بهتر کردن عاداتم کرده‌ام و در نتایج و احساسات درونی‌ام نیز تغییرات زیادی را مشاهده کرده‌ام. بعضی از این تغییرات بدین شرح هستند:

– دائما شکرگزاری کردن
– تا حد امکان به دیگران لبخند زدن
– زود خوابیدن
– خوابیدن 7 تا 8 ساعت در شبانه‌روز
– مرتب کردن تختخواب بعد از بیدار شدن
– منظم بودن
– قدردانی کردن از خود و دیگران
– دوست داشتن بی‌قید و شرط همه انسان‌ها
– غذاهای سالم خوردن
– ورزش کردن
– پس‌انداز و سرمایه‌گذاری هوشمندانه پول
– تمرکز کردن
– تجسم کردن پیامد‌ها و طراحی نقشه عمل
– احترام به دیگران
– سرمایه‌گذاری برای رشد شخصی
– آمادگی پیش از لحظات بزرگ
– معاشرت کردن با افراد امیدبخش و با انگیزه

متعهد ماندن به انجام عادت‌های مثبت، می‌تواند به یک چالش تبدیل شود و من هنوز بین انجام دادن و ندادن آنها در نوسان هستم. گاهی پیش می‌آید که به شدت ورزش می‌کنم و در بهترین وضعیت جسمانی به سر می‌برم  اما بنا به هر دلیلی، این روند ادامه پیدا نمی‌کند و سبک زندگی‌ام از مسیر اصلی آن خارج می‌شود. ناگهان به خودم می‌آیم و متوجه می‌شوم 3 یا 4 ماهی را بدون ورزش کردن گذرانده‌ام و آنچنان آمادگی جسمانی‌ام افت کرده است که در نیمه راه بالا رفتن از پله‌ها خسته می‌شوم .

کلید رهایی یافتن از این موارد و به دنبال آن پیشرفت کردن، این است که پس از کنار گذاشتن یک عادت مثبت، خود را به خاطر انجام ندادنش سرزنش نکنید بلکه نگاهی دوباره به اصول و باورهای خود بیندازید و اهمیت انجام دادن عادت‌های مثبت به شکل دائمی را درک کنید. در اینصورت، از همان ابتدا سعی می‌کنید سبک زندگی خود را به گونه‌ای تغییر دهید که در انجام دادن عادت‌های مثبت، ثابت‌قدم و استوار بمانید.

منبع: RodaleWellness دیدگاه‌ها 4221بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. بسیار سپاسگزارم از مطالب مفید و خوبتون .

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>