تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟

استفاده از کرم ضد جوش یکی از راه‌های متداول درمان جوش و آکنه به شمار می‌رود. به‌ همین دلیل افراد بسیاری را می‌بینیم که در فروشگاه‌ها و داروخانه‌های مختلف به دنبال یافتن بهترین کرم ضد جوش هستند. در خلال فرایند درمان جوش با دغدغه‌های بسیاری مانند طول دوره‌ درمان یا عوارض جانبی احتمالی آن روبه‌رو هستیم. از آنجایی که با عارضه پوستی رایجی طرف هستیم، قصد داریم در ادامه با هم به بررسی عوارضی که ممکن است هنگام درمان جوش وجود داشته باشد، بپردازیم و در پایان با معرفی چند کرم ضد جوش عالی خیال شما را راحت کنیم.

در طول درمان جوش انتظار خشکی، پوسته پوسته شدن و سوزش پوست را داشته باشید

درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش

در همان مراحل اولیه‌ی درمان جوش، احتمال افزایش سوزش پوست وجود دارد. ترکیبات بهترین کرم ضد جوش و دیگر محصولات درمان جوش مانند «بنزوئیل پروکساید»، «رتینوئید‌‌های موضعی» و «ایزوترتینوین»، پوست را به میزان متفاوتی خشک می‌کنند. در این دوران، احتمال قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن آن و همچنین بروز مجدد جوش نیز وجود دارد. این عوارض کاملاً طبیعی است و اجازه ندهید مانع ادامه‌ی درمان جوش شود. در عوض با کمک محصولات مرطوب کننده ملایم و بدون چربی، پوست خود را روزانه آبرسانی کنید.

عوارض کرم ضد جوش خیلی کمتر از سایر درمان ها است. خوشبختانه پس از گذشت چند هفته از شروع درمان جوش، عوارضی که به آن‌ها اشاره کردیم از بین می‌روند. اما اگر این عارضه ها باقی ماند یا شدت بیشتری پیدا کرد، حتماً متخصص پوست خود را در جریان بگذارید.

آثار بهبود جوش ممکن است پس از هفته‌ها و ماه‌ها نمایان شود

درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش پس از چند ماه

درمان جوش یا آکنه فرایندی زمان‌بر است و حتی احتمال ایجاد جوش های جدید نیز طی این دوره وجود دارد؛ در نتیجه در چند هفته‌ی اول ممکن است فکر کنید نسخه‌ای که پزشک تجویز کرده و کرم ضد جوش یا دارویی که مصرف می‌کنید افاقه نمی‌کند. پس صبور باشید و مداوای خود را با انرژی و دقت لازم پیگیری کنید؛ چراکه اثربخشی درمان آکنه ممکن است ۳ تا ۴ ماه طول بکشد.

ممکن است از درمان جوش ناامید شوید

ممکن است از درمان جوش ناامید شوید

هفته‌ها و ماه‌های اول درمان جوش یا آکنه، زمان بسیار مهمی به حساب می‌آیند و از آنجایی که در این مدت، بهبود کمی را شاهد خواهید بود، احتمال مأیوس‌شدن شما از بهبود وجود دارد. از طرف دیگر گاهی اوقات ممکن است کرم ضد جوش، دارو یا روشی که برای درمان جوش در پیش‌گرفته‌اید برای عارضه شما پاسخ‌گو نباشد و مجبور شوید فرایند مداوا را با داروهای جدید از سر بگیرید.

در چنین شرایطی باید زمان‌بربودن دوره درمان آکنه را در نظر داشته باشید و بدانید به هر قیمتی که شده نباید تسلیم جوش های نابکار شوید. در این مدت روی کمک پزشک‌ متخصص پوست می‌توانید حساب باز کنید و اگر احساس کردید نسخه‌ای که برای شما تجویز کرده‌ اثربخشی لازم را ندارد این موارد را با پزشک در میان بگذارید و خواستار معالجه جدیدی شوید. چون راه‌های زیادی برای مداوای جوش وجود دارد. این نکته را فراموش نکنید که جوش، دردی بی‌درمان نیست و درمان های کامل و جامعی برای انواع آن وجود دارد.

حتی پس از رفع جوش ها، باز هم باید درمان را ادامه دهید

حتی پس از رفع جوش ها، باز هم باید درمان را ادامه دهید

اگر همان مراحل درمان اولیه‌ی آکنه را تحمل کنید و با خشکی پوست و عارضه های آن کنار بیایید، مطمئن باشید در نهایت جوش ها دست از سر شما بر می‌دارند؛ اما ازبین‌رفتن جوش ها به معنای بهبود کامل آن نیست و هنوز زمان کنارگذاشتن داروها فرا نرسیده است. شاید فکر کنید استفاده از کرم ضد جوش و یا داروهای دیگرِ موثر در بهبود آکنه، زمانی که این جوش‌ ها از بین رفته‌‌اند هیچ لزومی ندارد؛ اما این داروها پوست را تمیز نگه می‌دارند و جلوی ایجاد آکنه را در آینده می‌گیرند.

در نتیجه استفاده‌نکردن از آن‌ها خطر بازگشت آکنه را به‌دنبال دارد. به‌عبارت دیگر، داروهای درمان آکنه، مثل کرم ضد جوش، این عارضه را تحت کنترل قرار می‌دهند؛ پس تا زمانی که از این داروها استفاده کنید، جایی برای نگرانی از بازگشت آکنه وجود ندارد.

با برخی از بهترین کرم های ضد جوش آشنا شوید

بعد از بررسی موضوعات مهم بالا، جای خالی چند پیشنهاد مفید برای پیداکردن بهترین کرم ضد جوش حس می‌شود. در پایان قصد داریم بهترین کرم های ضد جوش را معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها با خیال راحت به درمان بپردازید.

۱. کرم ضد جوش آکنومگا 200 noreva Exfoliac

کرم ضد جوش آکنومگا 200 noreva Exfoliac

«لوسیون آکنومگا نوروا اکسفولیاک»، به درون لایه‌های عمقی اپیدرم نفوذ کرده و ضخامت آن را کنترل می‌کند. همچنین با تنظیم ترشح سبوم برای درمان انواع پوست های چرب و جوش دار مناسب است. این محصول اثر آنتی باکتریال داشته و با لایه برداری، در درمان انواع جوش و لک های ناشی از آن، موثر است.

۲. کرم ضد جوش تری اکنیل اکسپرت Avene

 کرم ضد جوش تری اکنیل اکسپرت Avene

فرمول خاص «کرم تری اکنیل اکسپرت اون» به کاهش عیوب پوست کمک می‌کند. سه ترکیب اصلی این کرم شامل گلیکولیک اسید، رتینوئید و افکتیوز است. افکتیوز به کاهش التهاب پوست همراه با آکنه، رتینوئید به کاهش ایجاد جوش و چروک آن و در آخر گلیکولیک اسید به صاف و نرم شدن پوست کمک می‌کنند. این محصول، مناسب پوست‌های چرب و لکه‌دار است.

۳. کرم ژل ضد جوش و تنظیم کننده چربی ERIKEH

کرم ژل ضد جوش و تنظیم کننده چربی ERIKEH

«کرم ژل ضد آکنه و تنظیم کننده چربی اریکه» محصولی ایدئال برای درمان جوش های التهابی و هورمونی است. این محصول دارای ترکیبات ضد باکتری P.Acnes، ترمیم کننده و ضد التهاب، کنترل کننده ترشح چربی و همچنین مرطوب کننده قوی است و با دارابودن مواد جاذب چربی، ظاهر پوست صورت را مات و مخملی می‌کند.

از آنجا که جوش، در میان بیماری های پوستی، عارضه بسیار رایجی به حساب می‌آید، احتمالاً شما هم تجربه‌ای در استفاده از بهترین کرم ضد جوش داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات برای ما و دیگر کاربران اردمی از تجربه‌های سودمند خود در این زمینه بگویید.

منبع: verywellhealth دیدگاه‌ها 30564بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه