تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از کرم ضد لک عالی برای از بین بردن آثار جوش

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
استفاده از کرم ضد لک عالی برای از بین بردن آثار جوش

جوش معمولاً به اندک بهانه‌ای راه خود را به صورت پیدا می‌کند و به‌راحتی هم از بین نمی‌رود. در بیشتر مواقع هم بعد از درمان جوش، جای آن روی صورت یا بدن باقی می‌ماند. به همین دلیل بسیاری افراد برای رفع آثار جوش سراغ محصولاتی مانند کرم ضد لک عالی می‌روند تا در زمان کمتری پوست خود را یکدست کنند. در ادامه برای شما از برخی روش های از بین بردن لکه های ناشی از جوش می‌گوییم.

استفاده از اسکراب و درمان های خانگی برای از بین بردن آثار جوش

استفاده از اسکراب یکی از راه های از بین بردن آثار آکنه

یکی از راه های از بین بردن آثار جوش در باور عموم مردم، استفاده از اسکراب یا برخی مرکبات است. اکثر پزشکان معتقدند به درمان خانگی مانند مالیدن لیمو روی آثار جوش نمی‌توان اعتماد کرد؛ چرا که این مواد قادر به لایه برداری عمیق پوست نیستند. پزشکان می‌گویند که خاصیت اسیدی میوه‌ها نه‌تنها آثار جوش را کاملاً از بین نمی‌برد، بلکه گاهی دوام جوش ها را افزایش می‌دهد. مسلماً حتی اسکراب نیز درمان کاملی برای از بین بردن اثر جوش به حساب نمی‌آید و با آسیب به پوست این ناحیه، التهاب‌های بیشتری را به دنبال دارد.

روش های از بین بردن آثار جوش

از بین بردن آثار جوش با کرم ضد لک

معمولاً اولین چیزی که افراد برای رفع آثار جوش از آن استفاده می کنند، یک کرم ضد لک عالی است. پوست افراد مختلف، خصوصیات متفاوت دارند و شدت و درجه‌ی ابتلا به جوش نیز در افراد مختلف متفاوت است. گاهی بعضی از کرم های ضد لک برای عده‌ای مفید بوده؛‌ ولی برای عده‌ای دیگر اثربخشی مطلوب را نداشته است. علت این امر، تفاوت در نوع پوست و ترکیبات کرم هاست. آشنایی با ترکیبات به‌کاررفته در کرم های ضد لک به شما کمک می‌کند در خصوص اثربخشی آن‌ها اطمینان بیشتری پیدا کنید. مقاله‌ی کرم ضد لک عالی برای درمان ملاسما به شما در شناخت روش‌ها و ترکیبات مختلف درمان لک کمک می‌کند. البته تشخیص نهایی نوع محصول درمانی با پزشک متخصص است.

جالب است بدانید تحقیقات آزمایشگاهی ثابت کرده که پاک کننده ضد التهابی (فاقد صابون)، لایه بردار حاوی اسید سالیسیلیک (salicylic acid) و محصولات ضد آکنه که دارای بنزوئیل پروکساید (benzoyl peroxide) هستند، تأثیر چشمگیری در کاهش آثار جوش دارند. به این ترتیب پیشنهاد می‌‌کنیم برای خرید کرم ضد لک عالی به حضور ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک در آن توجه کنید. این ماده با لایه برداری سطح پوست، آثار جوش را به‌سرعت از بین می‌برد و پوست را التیام می‌بخشد. از طرف دیگر تأثیر بسزایی در کاهش قرمزی پوست دارد.

استفاده از ضد آفتاب برای پیشگیری و در مان لک

ضد آفتاب ضد لک برای از بین بردن آثار جوش

پرتوهای فرابنفش خورشید بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید به پوست صدمه می‌زنند و قسمت‌های آسیب‌ دیده‌ و قرمز پوست را ماندگارتر می‌کنند. در نتیجه اگر به فکر کاهش و از بین بردن آثار جوش هستید در کنار خرید کرم ضد لک عالی، از بهترین کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید. ضد آفتاب ها نه‌تنها جلوی وخیم شدن آثار جوش را می‌گیرند، بلکه نقش مهمی در جلوگیری از سرطان و پیری زودرس پوست دارند.

البته برخی از کرم های ضد آفتاب به‌صورت اختصاصی به درمان لک نیز می‌پردازند. از جمله «کرم ضد آفتاب ضد لک اسپات سولوشن الارو» با +SPF 50، که به‌صورت تخصصی برای استفاده پس از لیزر، میکرودرم و پیلینگ شیمیایی توصیه می‌شود. این محصول برای افرادی که مستعد لک های پوستی هستند یا اینکه لک های آن‌ها در فصل‌های گرم سال بیشتر می‌شود نیز می‌تواند نقش پیشگیری کننده قوی را داشته باشد. درصد مواد ضد لک در این محصول بسیار زیاد است و مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

«کرم ضد آفتاب و ضد لک کلیریال SVR»، نیز ضمن محافظت پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، پیشگیری کننده از ایجاد مجدد لک و کمکی برای پایداری درمان لک است. «ضد آفتاب و ضد لک لامینس Murad SPF50»، غنی‌شده با عصاره‌ی گل چینی است که در کنار خواص روشن کنندگی، دارای محافظت قوی در برابر اشعه‌ی آفتاب است. لازم به ذکر است که استفاده از هر کدام از این محصولات منوط به مشورت و توصیه پزشک است؛ زیرا ترکیبات متفاوت این محصولات اثرات متفاوتی بر پوست افراد مختلف دارد.

مراقبت از پوست قبل و بعد از درمان لک

مراقبت از پوست قبل و بعد از درمان لک

به هر اندازه که بیشتر مراقب پوست خود باشید، به همان اندازه در رفع آثار جوش سریع‌تر نتیجه می‌گیرید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم با کمک محصولاتی که سرشار از آنتی اکسیدان ها (مخصوصاً ویتامین C) هستند مواد ضروری پوست را تأمین کنید. یکی از راه های از بین بردن آثار جوش استفاده از کرم‌های دارای رتینول (retinol) است. رتینول تأثیر مهمی در بازسازی بافت سلول ها دارد و از پوست شما در معرض آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

دستکاری نکردن جوش ها

از بین بردن آثار جوش

انصافاً باید اعتراف کرد دست نزدن به جوش ها کار سختی است؛ اما تلاش کنید که آن را دست‌کاری نکنید. در واقع کندن این جوش‌ها نه تنها دردی از شما دوا نمی‌کند، بلکه عفونت را به دیگر قسمت‌های پوست نیز منتقل می‌کند. با این کار با جوش‌های بیشتری روبه‌رو خواهید شد.

همانگونه که گفتیم، راه های از بین بردن آثار جوش زیاد است. مطمئن هستیم با روش‌هایی که گفتیم و به کمک یک کرم ضد لک عالی باکیفیت می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان آثار جوش را از روی پوست خود برطرف کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم روش‌های خوبی را برای از بین بردن اثر جوش می‌دانید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های بلاگ اردمی به اشتراک بگذارید.

منبع: Paulaschoice دیدگاه‌ها 8601بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه