مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

محصولات خانگی برای رفع لکه های پوستی چقدر مؤثرند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
محصولات خانگی برای رفع لکه های پوستی چقدر مؤثرند؟

محصولات خانگی برای رفع لکه های پوستی در کنار فایده‌هایی که دارند، به لحاظ قیمت نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. از طرف دیگر از آنجایی که با محصولاتی خانگی روبه‌رو هستیم، ترکیبات آن‌ها در بیشتر منازل پیدا می‌شود. اثربخشی این محصولات نیز کمتر از محصولات صنعتی نیست. تمامی این شرایط باعث افزایش محبوبیت محصولات خانگی برای رفع لکه های پوستی نسبت به محصولات صنعتی شده است. این محصولات عملکرد چشمگیری برای بر طرف‌ کردن لکه های پوستی، به‌‌خصوص لکه های صورت دارند. خوشبختانه ترکیبات متنوعی را سراغ داریم که لکه های پوست را بر طرف می‌کنند. از آنجایی که مطمئن هستیم استفاده از این محصولات طرفداران زیادی دارد، در ادامه به چندین روش برای استفاده از مواد خانگی برای رفع لکه های پوستی اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، اثری از هر گونه لکه در پوست شما باقی نماند.

آب پیاز برای رفع لکه های پوستی

آب پیاز برای رفع لکه های پوستی

  • یک پیاز قرمز را به چندین تکه تقسیم کنید.
  • تکه‌های پیاز را روی قسمت‌های لکه‌دار پوست بمالید.
  • اجازه دهید آب پیاز به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس صورت را با آب‌ نیمه‌گرم بشویید.
  • در کنار روشی که به آن اشاره کردیم، همچنین می‌توانید مقداری پیاز را رنده‌کنید و آب آن را بگیرید. سپس تکه‌ا‌ی پنبه به آب پیاز آغشته کنید و روی قسمت‌های لکه‌دار پوست بمالید.

فایده‌های آب پیاز برای پوست

آب پیاز سرشار از ویتامین C است. این ویتامین نقش اساسی در برطرف‌کردن تجمع رنگدانه‌ها دارد. در نتیجه با مالیدن آب پیاز روی پوست، رنگدانه‌ها برطرف می‌شود. فایده‌های آب پیاز برای پوست به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. روزی ۲ بار آب پیاز را روی پوست بمالید تا خون در پوست شما تصفیه شود. پوستی که خونِ زیرِ آن تصفیه شده، جلوه‌ای شاداب پیدا می‌کند و با طراوت و زیبا می‌شود. پیاز سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های مغذی است. این ترکیبات، سلامت پوست را تضمین می‌کند. پوستی که سالم است و مواد مغذی آن تامین شده، از همیشه شاداب‌تر می‌شود.

چوب صندل برای رفع لکه های پوستی

چوب صندل برای رفع لکه های پوستی

  •  ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با ۲ یا ۳ قاشق گلاب مخلوط کنید.
  • گلاب و چوب صندل را کاملاً‌ هم بزنید تا مخلوطی خمیرمانند درست شود.
  • با برس صورت یا انگشت، خمیری که درست کرده‌اید را روی پوست بمالید. این خمیر را می‌توانید مانند ماسک روی تمامی قسمت‌های صورت قرار دهید. در غیر این صورت، ترکیب چوب صندل و گلاب را فقط روی قسمت‌های لکه‌دار پوست بمالید.
  • مخلوط چوب صندل و گلاب باید دست‌کم یک ساعت روی پوست باقی بماند. سپس صورت را با آب بشویید.

فایده‌های چوب صندل و گلاب برای پوست

چوب صندل از روزگاران بسیار دور برای سلامت و زیبایی پوست استفاده می‌شده است. این ماده گیاهی، پوست را نرم و ابریشمی می‌کند. از طرف دیگر به لطف رایحه دل‌انگیز چوب صندل، استفاده از آن مشام شما را عطرآگین می‌کند. چوب صندل دارای ترکیباتی است که استفاده از آن هرگونه لکه و جوش پوست را از بین می‌برد. جالب است بدانید چوب صندل خونی که در زیر پوست جریان دارد را تصفیه می‌کند. در نتیجه تجمع رنگ‌‌دانه‌ها کاسته می‌شود و لکه‌ها کاهش پیدا می‌کنند. برای اثربخشی بیشتر باید هفته‌ای ۳ بار ماسک چوب صندل و گلاب را روی قسمت‌های لکه‌دار پوست بمالید.

پاپایا برای رفع لکه های پوستی

پاپایا برای رفع لکه های پوستی

  • نیمی از یک پاپایای رسیده را لِه کنید.
  • یک قاشق غذاخوری عسل به پایای له‌شده اضافه کنید.
  • عسل و پاپایا را کاملاً مخلوط کنید تا خیمری نرم درست شود.
  • این خمیر را روی صورت و قسمت‌های لکه‌دار پوست بمالید.
  • اجازه دهید ترکیب پاپایا و عسل چیزی حدود نیم‌ساعت روی پوست شما باقی بماند. سپس پوست را با آب نیم‌گرم بشویید.

فایده پاپایا برای رفع لکه های پوستی

پاپایا سرشار از ویتامین A و آنزیمی با نام پاپائین (Papain) است. این ترکیبات، اثربخشی چشمگیری برای برطرف‌ کردن لکه های پوست و سفیدکردن آن دارند. آنزیم پاپایان، خاصیت لایه‌برداری دارد. در نتیجه سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و جلوه‌ای شاداب و جوان ایجاد می‌کند. از طرف دیگر ترکیبات پاپایا باعث تولید سلول‌های تازه می‌شود. سلول‌هایی که به‌تازگی تولید شده‌اند، لکه های پوست را ناپدید می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانید عسل نیز هزارویک فایده برای پوست دارد. عسل دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. این ترکیبات، پوست را دربرابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کند. برای برطرف کردن کامل لکه های پوستی باید دست‌کم روزی ۲ بار پاپایا و عسل را روی قسمت‌های لکه‌دار پوست بمالید.

جو دوسر برای رفع لکه های پوستی

جو دوسر

  • یک قاشق غذاخوری جو دوسر را با یک قاشق چای‌خوری پودر شیرین‌بیان و یک قاشق غذاخوری کشک مخلوط کنید.
  • جو دوسر، پودر شیرین‌بیان و کشک را هم بزنید تا حالتی خمیرمانند پیدا کند.
  • خمیر بدست آمده را روی صورت و قسمت‌های لکه دار پوست بمالید.
  • اجازه دهید این ترکیب چیزی حدود ۱۵ تا نهایتاً ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس پوست را با آب ولرم بشویید.

فایده جو دوسر برای رفع لکه‌ های پوستی

جو دوسر ترکیبات لایه‌بردار دارد. در نتیجه سلول‌های مرده را از بین‌ می‌برد و لکه ها را کمرنگ یا محو می‌کند. از طرف دیگر شیرین‌بیان سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان است. این ترکیبات فرایند پیری پوست را کند می‌کنند و آن را از آسیب‌های نور خوشید مصون نگه می‌دارند.

لیمو برای رفع لکه های پوستی

لیمو برای رفع لکه های پوستی

  • یک قاشق غذاخوری لیمو را با یک قاش چای‌خوری عسل مخلوط کنید.
  • مخلوط بدست آمده را روی لکه های پوستی بمالید.
  • بگذارید این مخلوط حدود ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند.
  • صورت را با آب نیم‌گرم بشویید.

فایده‌های لیمو برای رفع لکه های پوستی

لیمو و عسل خاصیت شفاف‌سازی پوست دارند. از طرف دیگر لیمو سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. به لطف این ترکیبات، پوست از پرتوهای مضر خورشید مصون باقی می‌ماند. ماسک لیمو و عسل را ۲ تا نهایتاً ۳ بار در هفته استفاده کنید. توجه داشته باشید که آب لیمو ممکن است پوست را ملتهب کند. در نتیجه اگر پوستی حساس دارید، بهتر است مقدار کمی آب لیمو روی پوست خود امتحان کنید. اگر پوست شما به آب لیمو حساسیت نشان نداد، سپس روی تمامی قسمت‌های لکه‌ دار پوست بمالید.

چای سیاه برای رفع لکه های پوستی

چای سیاه

  • یک قاشق چای‌خوری برگ چای سیاه را داخل ماهیتابه بریزید و یک قاشق غذاخوری آب تصفیه‌شده به آن اضافه کنید.
  • ماهیتابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و بگذارید حدود ۲ ساعت با درجه بسیار کم بجوشد.
  • اجازه دهید چای خنک شود.
  • تکه‌ای پنبه را به چای آغشته کنید و روی قسمت‌های لکه دار پوست بمالید.
  • چای باید حدود ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس پوست را با آب سرد بشویید.

فایده‌های چای سیاه برای رفع لکه های پوستی

چای سیاه در کنار اینکه خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد، پوست را تمیز می‌کند و مواد سمی آن را از بین می‌برد. به خاصیت‌هایی که گفتیم، خاصیت سفید‌کنندگی چای سیاه را هم اضافه کنید. این خاصیت باعث از بین رفتن لکه های پوستی می‌شود. فرایندی که به آن اشاره کردیم را دست‌کم ۴ هفته ادامه دهید تا اثربخشی چای سیاه بای رفع لکه های پوستی نمایان شود.

گوجه فرنگی برای رفع لکه‌های پوستی

گوجه فرنگی

  • یک گوجه‌فرنگی رسیده را برش بزنید.
  • قسمت برش‌خورده گوجه‌فرنگی را روی نواحی لکه دار پوست بمالید.
  • اجازه دهید آب گوجه‌فرنگی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند.
  • در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.

فایده‌های گوجه‌فرنگی برای رفع لکه های پوستی

مرکباتی مانند گوجه‌فرنگی، دارای رادیکال‌های آزاد هستند. این ترکیبات تجمع‌ رنگدانه‌‌های پوست را کاهش می‌دهند. از طرف دیگر کوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدانی با نام لیکوپین (Lycopene)، ویتامین A و مواد مغذی سودمند برای پوست است. این مواد خاصیت روشن‌کنندگی دارند و شادابی و جوانی پوست را تضمین می‌کنند.

سخن پایانی

محصولات خانگی برای رفع لکه های پوستی که به آن‌ها اشاره کردیم را اگر به‌درستی و با ممارست استفاده کنید، پس از مدتی لکه های پوست شما برطرف خواهد شد. اگر هم حوصله این روش را ندارید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و بهترین کرم ضد لک را تهیه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی برای استفاده از محصولات خانگی برای رفع لکه های پوستی دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 1365بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه