۳۰۰هزارتومان بُن تخفیف در حساب کاربری شما شارژ شد! مهلت استفاده: از ۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت به مناسبت روز دختر

آیا با سرم‌های روشن کننده پوست آشنایی دارید؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
آیا با سرم‌های روشن کننده پوست آشنایی دارید؟

سرم‌های روشن کننده پوست فرآیند تولید ملانین توسط آنزیم‌های پوستی را کندتر کرده و در نتیجه، رنگ پوست در دراز مدت روشن‌تر می‌شود. سرم‌های روشن‌ کننده پوست به صورت مایع و پودر در بازار موجودند. همان‌گونه که اشاره کردیم، استفاده از سرم‌های روشن‌ کننده پوست در دراز مدت تاثیر می‌کند و با این حساب برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید دائم از این سرم‌ها استفاده کنید. البته سرم‌های سفیدکننده به برطرف کردن برخی عارضه‌های پوستی نیز کمک می‌کنند.

فواید استفاده از سرم‌های روشن کننده پوست

  • برطرف‌کننده چین و چروک‌های زودرس پوست و کک و مک

رطرف شدن چین و چروک‌های زودرس پوست

در واقع با روشن‌تر شدن رنگ پوست صورت، چین و چروک‌ها برطرف نمی‌شود. این کار باعث می‌شود تا چین‌‌های صورت کمتر به چشم بیایند. قسمت‌هایی از پوست که رنگ‌ متفاوتی دارند و دانه‌های پوستی که در اثر کهولت سن ایجاد می‌شوند نیز با استفاده از سرم‌های روشن کننده پوست کمتر در معرض دید قرار می‌گیرند. در یک کلام می‌توان گفت سرم‌های روشن‌ کننده پوست، به یک‌دست و روشن شدن رنگ پوست و مخفی ماندن عیوب پوستی کمک می‌کنند.

  • یکسان سازی رنگ پوست در اثر بیماری لک و پیس

سرم‌های روشن‌کننده پوست و تاثیر آن بر لک و پیسبیماری لک و پیس یکی از عارضه‌های پوستی است که روی رنگ‌دانه‌‌های پوست تاثیر می‌گذارد. در پوست بدن، سلول‌هایی به نام ملانوسیت وجود دارند که وظیفه این سلول‌ها ساخت ملانین است. ملانین، رنگ‌دانه‌ای مشکی یا قهوه‌ای است که رنگ پوست یا مو را مشخص می‌کند. در بیماری لک و پیس، سلول‌های ملانوسیت از بین می‌روند و در نتیجه در قسمت‌هایی از پوست شاهد رنگ روشن‌تری هستیم.

لک و پیس می‌تواند گریبان هر فردی را بگیرد و ربطی به نژاد و شرایط زندگی ندارد. البته لک و پیس‌های ایجاد شده روی پوست افرادی که رنگ پوست روشن‌تری دارند کمتر به چشم می‌آید. در این بین‌، سرم‌های روشن کننده پوست می‌توانند تفاوت رنگ سفید ایجاد شده در قسمت لک و پیس و رنگ تیره‌تر سایر قسمت‌های پوست را به یکدیگر نزدیک کنند تا آثار لک و پیس کمتر به چشم بیایند.

  • محو کردن خالکوبی‌های قدیمی

استفاده از سرم روشن کننده پوست در از بین بردن تتوهای قدیمیدر حین برداشتن خالکوبی‌های قدیمی نیز در اکثر مواقع از لیزر استفاده می‌شود.

جالب است بدانید سرم‌های روشن کننده پوست برای این کار نیز استفاده می‌شوند و به جای تقبل هزینه سنگین لیزر و تحمل درد، می‌توانید برای محو کردن خالکوبی‌های قدیمی از سرم‌های روشن‌ کننده پوست استفاده کنید. این سرم‌ها در دراز مدت به محو شدن جوهری که وارد پوست شده است کمک می‌کنند.

لازم به ذکر است برای گرفتن نتیجه مطلوب، باید چندین ماه صبر کنید تا خالکوبی محو شود. اما اگر استفاده از سرم روشن‌ کننده برای مدت مشخصی استمرار داشته باشد، خالکوبی بدون شک محو خواهد شد.

مضرات استفاده از سرم‌های روشن کننده پوست

  • ایجاد حساسیت

استفاده از سرم روشن کننده پوست و ایحاد حساسیتتا این‌جا از فواید سرم‌های روشن کننده پوست گفتیم، اما این سرم‌ها مضراتی نیز دارند که بد نیست به آن‌ها نیز اشاره کنیم. گاهی اوقات ممکن است سرم‌های روشن کننده پوست باعث ایجاد حساسیت شوند. شرکت‌های متفاوت، سرم‌های روشن‌ کننده مختلفی را با ترکیبات گوناگون روانه بازار می‌کنند.

  • فرآیندی زمان‌بر

گاهی اوقات این ترکیبات ممکن است به التهاب‌های پوستی منجر شود. از طرف دیگر، فرآیند روشن شدن پوست نیز در اثر سرم‌های روشن کننده پوست، فرآیندی کند و زمان‌بر است و در بعضی مواقع بیشتر از یک سال زمان‌ می‌برد تا تاثیر مصرف این سرم‌ها روی پوست مشاهده شود. به این نکته هم توجه داشته باشید که محصولات روشن‌ کننده پوست به چشم‌ آزار می‌رسانند.

استفاده از سرم‌های روشن‌کننده باعث بزرگ شدن منافذ پوستی می‌شود

توصیه‌ها:

در حین استفاده از سرم‌های روشن‌ کننده توصیه می‌کنیم از سایر محصولات روشن‌ کننده پوست استفاده نکنید، چرا که این امر ممکن است به کاهش رطوبت سطح پوست منجر شود.

استفاده از سرم‌های روشن‌ کننده باعث بزرگ شدن منافذ پوستی می‌شود. در نتیجه ممکن است در محلی که از این سرم‌‌ها استفاده کرده‌اید شاهد جوش‌های سیاه یا لکه‌های پوستی باشید. پس از استفاده از این سرم‌ها، از هیچ محصول آرایشی یا بهداشتی دیگری استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است حساسیت‌های شدید پوستی را به دنبال داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم اشاره‌ای کلی به سرم‌های روشن‌ کننده پوست داشته باشیم و از مزایا و مضرات این سرم‌ها بگوییم، اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه استفاده از سرم‌های روشن‌ کننده پوست دارید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در همین رابطه می‌توانید مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی را که پیشتر از این منتشر شده‌اند را مطالعه نمایید:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 17316بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه