تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

اسید کوژیک چه تاثیری بر سفید شدن پوست دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
اسید کوژیک چه تاثیری بر سفید شدن پوست دارد؟

از آنجا که انسان خواهان زیبایی است، از دیرباز به دنبال مواد و روش‌هایی برای داشتن پوستی سالم‌ و زیبایی بیشتر بوده است. در سال 1989 میلادی اسید کوژیک (کوجیک) در نوعی قارچ در ژاپن کشف شد که این ترکیب، در سفید شدن پوست موثر است. دانشمندان هم‌چنین دریافته‌اند که اسید کوژیک در سویا و برنج نیز موجود است.

اسید کوژیک در اصل برای سفید شدن پوست به کار می‌رود. بسیاری از مصرف‌کنندگان، این محصول را برای سفید کردن لکه‌ها و نقاط سیاه استفاده می‌کنند. اگرچه این ماده برای مصارف آرایشی استفاده می‌شود اما فواید دیگری نیز مثل نگه‌داری رنگ غذا و از بین بردن برخی باکتری‌ها دارد. این ماده وقتی برای سفید شدن پوست استفاده می‌شود، رنگ‌دانه ملانین پوست را کاهش می‌دهد و این امر، به روشن شدن پوست منجر می‌شود.

سفید شدن پوست با استفاده از اسید کوژیک

سفید شدن پوست با استفاده از اسید کوژیکبسیاری از محصولات زیبایی مثل صابون، لوسیون و کرم، حاوی این اسید هستند. بسیاری افراد آن‌ها را به امید سفید شدن پوست به صورت خود می‌زنند. این ماده در بهبود برخی لکه‌ها که در طی آن پوست قهوه‌ای می‌شود (مثل ملاسما) مفید است. برخی مصرف‌کنندگان از این روش برای از بین بردن کک و مک، لکه‌های تیره حاصل از نور آفتاب و تجمع رنگ‌دانه‌ها (هایپرپیگمنتیشن) استفاده می‌کنند. این ماده در خمیردندان‌های سفیدکننده نیز وجود دارد.

اسید کوژیک دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضدباکتری است؛ به همین دلیل که باعث می‌شود غذا به مدت طولانی‌تری سالم و تازه بماند، در نگه‌داری غذا کاربرد دارد. برخی از متخصصان پوست، کرم اسید کوژیک را برای درمان آکنه تجویز می‌کنند؛ زیرا روی باکتری‌های مسبب جوش اثر می‌گذارد.

موارد منع مصرف اسید کوژیک

موارد منع مصرف اسید کوژیکهنگام استفاده از این اسید، ممکن است کمی حس سوزش در پوست ایجاد شود. افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است نسبت به این محصول حساسیت داشته باشند. نواحی که با این کرم سفید می‌شوند، ممکن است به راحتی در آفتاب بسوزند.

بسیاری از محصولاتی که حاوی اسید کوژیک هستند، مقدار کمی از این اسید دارند. اما نگرانی درباره استفاده از مقدار زیاد و کاربرد طولانی مدت این اسید وجود دارد. برخی از این نگرانی‌ها به سرطان‌زا بودن این محصولات سفید‌کننده مربوط می‌شود؛ زیرا گزارشات ضد و نقیضی در تحقیقات بر روی موجودات آزمایشگاهی ارائه شده است. هنوز موردی از سرطان در انسان یافت نشده است.

مثل دیگر مواد، هنگام استفاده از اسید کوژیک باید احتیاط لازم را در نظر گرفت. بیشتر‌ محصولات سفیدکننده برای مصرف محدود روی پوست هستند اما ممکن است در طولانی مدت حساسیت ایجاد کنند. متخصصان پوست می‌گویند اگر این ماده حساسیت یا سفیدی بیش از حد ایجاد کرد، مصرف آن را قطع کنید.

این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که این مقاله و مقالات مشابهی همچون 10 ماده غذایی شگفت‌انگیز برای روشن شدن پوست در کمتر از ۲ هفته و اینفوگرافیک: چگونه در عرض یک هفته پوستی درخشان داشته باشیم؟ صرفا جنبه آگاهی رسانی دارند و متخصص پوست است که با بررسی دقیق وضعیت سلامتی شما می‌تواند نسخه دقیقی برای شما بپیچد. اگر شما کاربر گرامی تاکنون تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید، لطفا ما و سایر کاربران را از نظرات ارزشمند خود در بخش نظرات مطلع سازید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 10220بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه