تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! در آخرین جشنوارهٔ سال سفارشات بازهٔ ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین، از ۵ فروردین ارسال خواهند شد

چگونه رمز پویا یا یک بار مصرف را فعال کنیم؟

چگونه رمز پویا یا یک بار مصرف را فعال کنیم؟

«رمز پویا» یا «رمز یک بار مصرف» یا «رمز دوم متغیر» برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های مجازی قابل استفاده است. از آنجایی که این رمز به‌ازای هر خرید اینترنتی تغییر می‌کند شما می‌توانید خرید اینترنتی مطمئن‌تری داشته باشید و احتمال سوءاستفاده و دزدی از حساب شخصی شما به حداقل می‌رسد. هر شخصی که از تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ به بعد قصد خرید اینترنتی دارد ملزم به استفاده از رمز پویا است. برای استفاده از رمز پویا ابتدا باید آن را فعال کنید؛ منتها نحوه فعال سازی رمز پویا برای کارت های بانکی مختلف اندکی متفاوت است که در ادامه سعی کرده‌ایم به ساده‌ترین زبان و با کمک یک فایل ویدئویی، فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف برای هر بانک را آموزش دهیم.

لطفاً بانک مدنظر خود را انتخاب کنید:

بانک ملی بانک ملت بانک سپه بانک کشاورزی بانک مسکن بانک حکمت ایرانیان بانک صادرات بانک صنعت و معدن بانک توسعه تعاون پست بانک بانک گردشگری بانک تجارت بانک رفاه بانک شهر بانک ایران زمین بانک دی بانک اقتصاد نوین بانک پارسیان بانک سامان بانک مهر ایران بانک آینده بانک سینا بانک قوامین بانک انصار بانک قرض‌الحسنه رسالت سرمایه پاسارگاد بانک خاورمیانه

بانک ملی بانک ملی

برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف برای بانک ملی می‌توانید از بین این سه روش انتخاب کنید:

  • استفاده از سامانه 60

اولین و آسان‌ترین راه فعال‌سازی رمز دوم پویا برای بانک ملی، استفاده از «سامانه ۶۰» است. بعد از اینکه نرم‌افزار 60 را از سایت بانک ملی دانلود کردید، اطلاعات‌تان را وارد کنید تا رمز دوم شما هر 60 ثانیه یک‌بار تعویض شود. البته بهتر است بدانید که برای فعال‌سازی نرم‌افزار 60 هم می‌توانید به سامانه بام، دستگاه‌های کیوسک و یا خودپردازها مراجعه کنید.

  • کد *737*60# (ستاره 737 ستاره 60 مربع)

این راه برای افرادی مناسب است که گوشی هوشمند ندارند و یا نمی‌خواهند نرم‌افزار دانلود کنند. اولین کاری که باید بکنید این است که کد *737*60# (ستاره 737 ستاره 60 مربع) را وارد کنید. بعد از آن، عملیات ثبت‌نام اولیه، فعال‌سازی و تولید رمز اولیه به صورت خودکار برای شما انجام خواهد شد. بعد از ثبت، یک کد فعال‌سازی اولیه از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. از این به بعد هر زمان که نیاز داشته باشید، می‌توانید از طریق کد USSD رمز دوم‌تان را دریافت کنید.
  • استفاده از نرم‌افزار رمزبان

راه دیگر (که نسبت به راه‌های قبلی رسمیت کمتری دارد) استفاده از نرم‌افزار رمزبان است. بعد از دانلود این نرم‌افزار، از راهنمای تصویری داخل برنامه برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف استفاده کنید.​

بانک ملت بانک ملت

ابتدا نرم افزار «رمزنگار ملت» را دانلود و نصب کنید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که به یکی از خودپردازهای بانک مراجعه کرده و در بخش «سایر خدمات» روی گزینه «فعال‌سازی رمز دوم پویا» بزنید.
در این مرحله کدی برای شما صادر خواهد شد که باید آن را در نرم‌افزار رمزنگار وارد کنید تا رمز دوم یک‌بارمصرف شما صادر شود. در ادامه با جزئیات بیشتری برای شما مراحل کار را بیان کرده‌ایم.

  • راهنماى فعال سازى رمز پویا بانک ملت نسخه اپلیکیشن

  1. دریافت نرم افزار از سایت بانک (سیستم عامل اندروید و iOS)؛
  2. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- اپلیکیشن، ارسال کد فعال سازی؛
  3. ورود کد فعال سازی به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن؛
  4. افزودن کارت/ کارت های بانک ملت به سامانه رمزنگار ملت؛
  5. دریافت رمز دوم یک بار مصرف از سامانه رمز نگار ملت؛
  • راهنماى فعال سازى رمز پویا پیامکى در بانک ملت

  1. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک؛ استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی
  2. نمایش شماره همراه و تأیید در صورت صحت شماره نمایش داده شده؛
  3. ارسال پیامک فعال سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت؛
  4. ارسال پیامک چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده به شماره 30003303 جهت دریافت رمز پویا؛
  5. ارسال پیامک رمز 7 رقمی یکبار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما.

بانک سپه بانک سپه

اگر بانک طرف قرارداد شما سپه است، اولین کاری که باید بکنید این است که نرم‌افزار «رمزساز سپه» را دانلود کنید. برای این که فعال‌سازی اولیه انجام شود، لازم است که با در دست داشتن کارت ملی، به صورت حضوری به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کنید. البته بهتر است این موضوع را هم بدانید که اگر قبلاً «سامانه مشتری محور بانک سپه» را فعال کرده باشید، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و به صورت آنلاین می‌توانید تمام کارهایتان را انجام بدهید.

بانک کشاورزی بانک کشاورزی

کاربران بانک کشاورزی هم برای فعال‌سازی رمز پویا دو راه دارند:

  • مراجعه به خودپردازهای بانک کشاورزی

راه اول این است که به یکی از خودپردازهای بانک کشاورزی مراجعه کرده و و گزینه فعال‌سازی رمز دوم را انتخاب کنید. در این مرحله یک کد هشت کاراکتری برای شما صادر می‌شود. باید دقت کنید که این کد در دو بخش به شما تحویل داده می‌شود: بخش اول در رسید کاغذی و بخش دوم در پیامک بانکی.

  • راه دوم

راه دوم شما این است که از سامانه SOTP استفاده کنید. البته قبل از ورود به سامانه، حتماً باید «نرم‌افزار ریما» را روی گوشی‌تان داشته باشید.

بانک مسکن بانک مسکن

ابتدا به یکی از خودپردازهای بانک مسکن رفته و وارد بخش «خدمات رمز» شوید. حالا گزینه‌ای به اسم «خدمات دیگر» پیش روی شماست؛ در این بخش، روی گزینه «تخصیص رمز دوم پویا» بزنید تا در بخش بعدی، شماره همراه‌تان را وارد کنید. توجه داشته باشید شماره‌ای که وارد می‌کنید باید همان شماره تلفنی باشد که در سیستم بانکی به عنوان شماره تلفن صاحب حساب ثبت کرده‌اید.

فراموش نکنید که پس از پایان این مراحل، رسید خودپرداز را نزد خود نگه‌دارید. پس از انجام این مراحل، اپلیکیشن «رمزنما» که لینک دریافت آن برای شما پیامک می‌شود را نصب کنید (لینک دریافت اپلیکیشن رمزنما). ودر قسمت خدمات الکترونیک، گزینه خدمات رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. در این مرحله شماره کارت، سریالی که در رسید خودپرداز درج شده و همچنین کدفعالسازی پیامک شده را وارد کنید. در صورت درست بودن تمامی اطلاعات این امکان برای شما فعال می‌شود. از این پس برای هربار دریافت رمز باید به اپلیکیشن مراجعه نموده و گزینه دریافت رمز کارت را لمس کنید. توجه داشته باشید درصورتی که چند کارت و یا حساب در بانک کشاورزی دارید، باید برای هرکدام از آن‌ها این مراحل را طی کنید.

بانک حکمت ایرانیان بانک حکمت ایرانیان

ابتدا به یکی از شعب بانک مراجعه کنید تا یک کد اولیه برای شما صادر شود. حالا با استفاده از این کد، وارد نرم‌افزار «ارس» شوید تا بتوانید رمز پویای کارت‌تان را صادر کنید.

بانک صادرات بانک صادرات

اگر از کارت بانک صادرات استفاده می‌کنید، از دو طریق می‌توانید رمز دوم یک بار مصرف بگیرید:

  • کد *719# (ستاره 719 مربع)

با همان شماره تلفنی که در حین افتتاح حساب به بانک اعلام کرده‌اید، کد *719# (ستاره 719 مربع) را شماره‌گیری کرده و روی گزینه «5» بزنید تا بتوانید شماره کارت‌تان را وارد کنید. حالا باید یک نامِ چهار کاراکتری برای کارت‌تان انتخاب کنید. در قدم بعدی باید یک رمز اولیه وارد کنید. اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید، کار شما به آخر رسیده است. دفعه بعدی که خواستید از رمز دوم پویا استفاده کنید، کد *719*5# (ستاره 719 ستاره 5 مربع) و رمز اولیه‌تان را وارد کنید تا رمز برای شما نمایش داده شود.

  • اپلیکیشن ریما

نرم‌افزار موبایلی «ریما» به عنوان نرم‌افزار تولید رمز یک بار مصرف اول / دوم کارت تدوین و از طریق سایت بانک صادرات و نرم‌افزار موبایلی «صاپ» در دسترس است. به این منظور لازم است از طریق مراجعه به دستگاه خودپرداز نسبت به فعال‌سازی رمز یاد شده اقدام کنید. بدیهی است اعتبار رمزهای تولید شده از طریق برنامه «ریما​» جهت انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت، ۶٠ ثانیه است.

بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن

قبل از این‌که برای فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام کنید، اپلیکیشن «رمزساز» را دانلود و نصب کنید. حالا از این‌جا به بعد، دو راه پیش روی شماست:

  • مراجعه به خودپردازهای این بانک

به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه کرده و گزینه «فعال‌سازی برنامک رمزساز» را انتخاب کنید. در این مرحله یک کد QR برای شما نمایش داده خواهد شد که راه ورود و استفاده شما از رمزساز است.

  • بانکداری اینترنتی

راه دوم این است که از برای فعال‌سازی رمزساز، از صفحه بانکداری اینترنتی در وب‌سایت بانک صنعت و معدن اقدام کنید. در بخش «تنظیمات» وارد بخش «فعال‌سازی برنامک رمزساز» شوید. حالا با وارد کردن شماره کارت و انتخاب گزینه فعال‌سازی، می‌توانید رمز دوم پویا را بگیرید.

بانک سینا بانک توسعه تعاون

کاربران بانک توسعه تعاون هم برای دریافت رمز پویا دو راه دارند:

  • بانکداری اینترنتی

در این روش اول باید وارد حساب بانکداری اینترنتی خودتان شوید و در زبانه «کارت»، گزینه «کارت‌های من» را انتخاب کنید. کارت مدنظرتان را که انتخاب کردید، در بخش «ستون عملیات» روی گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» بزنید. حالا یک پیام برای شما نمایش داده می‌شود که اگر تاییدش کنید، رمز پویای این کارت فعال خواهد شد.

  • نرم‌افزار همراه بانک توسعه تعاون

برای استفاده از این روش، باید نرم‌افزار همراه‌بانک توسعه تعاون را روی گوشی همراه‌تان داشته باشید. برای دریافت لینک دانلود کلمه «همراه بانک» را به شماره ۵۰۰۰۱۵۷۴۱ پیامک کنید. بعد از ورود به برنامه، وارد بخش «عملیات کارت» شده و روی گزینه «فعال/غیرفعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت» بزنید تا کارت شما نمایش داده شود. حالا می‌توانید رمز یک بار مصرف را برای کارت مدنظرتان صادر کنید.

پست بانک پست بانک

اگر با پست بانک کار می‌کنید، باید رمزساز ویژه پست بانک را دانلود کنید. برای دانلود «رمزساز ویژه پست بانک» را کلیک کنید. سپس به صورت حضوری به یکی از شعب مراجعه کرده یا از طریق سامانه اینترنت‌بانک درخواست رمز پویا را بدهید تا یک بارکد برای شما صادر شود. با استفاده از این بارکد می‌توانید وارد نرم‌افزار شوید. برای صدور رمز پویا هم یک پیامک حاوی کد برای شما ارسال می‌شود. این کد را در نرم‌افزار وارد کنید تا هر بار رمز پویای شما صادر شود.

بانک گردشگری بانک گردشگری

برای فعال سازی رمز دوم پویا در بانک گردشگری، می‌توانید از اینترنت‌بانک یا همراه‌بانک گردشگری استفاده کنید. فقط کافی است که وارد بخش «عملیات کارت» شده و گزینه «فعال/غیرفعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف» را انتخاب کنید تا بتوانید رمز دوم‌تان را بگیرید.

 

بانک تجارت بانک تجارت

ابتدا به یکی از خودپردازهای بانک مراجعه کرده و در بخش «سایر خدمات»، وارد فعال‌سازی رمز دوم پویا شوید. در این مرحله دو کد از طریق رسید کاغذی و پیامک برای شما صادر می‌شود. حالا باید نرم‌افزار «همراز» را دانلود کرده و با این دو کد، وارد آن شوید. حالا در این نرم‌افزار می‌توانید رمز دوم پویا را صادر کنید.

روش بعدی، استفاده از USSD است. برای این کار می‌توانید کد #۸۸*۷۸۸* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری نموده و برای راهنمایی بیشتر روی لینک «فعال‌سازی رمز پویا ازطریق USSD» و «دریافت رمز دوم یکبارمصرف (رمز پویا) ازطریق USSD» کلیک کنید.

 

بانک رفاه بانک رفاه کارگران

ابتدا به یکی از شعب بانک مراجعه کرده و شماره سریال و کد فعال‌سازی را دریافت کنید. دقت داشته باشید که شماره سریال شما با FDL و یا FDN شروع خواهد شد. حالا باید نرم‌افزار رمز یک‌بارمصرف موبایلی را دانلود کنید.

این نرم‌افزار دو نسخه متفاوت دارد (نسخه FDL و نسخه FDN). شما باید نسخه‌ای را دانلود کنید که بر اساس شماره سریال شماست. حالا با وارد کردن شماره سریال و کد فعال‌سازی که از بانک دریافت کرده‌اید، می‌توانید رمز دوم پویا را بگیرید.

بانک شهر بانک شهر

ابتدا نرم‌افزار «رمزنت» را دانلود و نصب کنید. حالا باید با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک، درخواست صدور رمز دوم یک‌بارمصرف را ثبت کنید تا یک کد QR و کد پیامکی برای شما ارسال شود. قدم بعدی این است که وارد نرم‌افزار رمزنت شده و این کدها را وارد کنید تا بتوانید رمز دوم پویا را بگیرید.

بانک ایران زمین بانک ایران زمین

اگر کارت شما برای بانک ایران زمین است، دو راه پیش رویتان دارید:

  • نرم‌افزار رمزساز ایران زمین

نرم‌افزار «رمزساز ایران زمین» را روی گوشی‌تان نصب کرده و از این طریق، رمز دوم پویا را فعال کنید. البته یادتان باشد که برای فعال‌سازی نرم‌افزار لازم است که به صورت حضوری به یکی از شعب بانک مراجعه کنید.

  • اینترنت‌بانک ایران زمین

از طریق اینترنت‌بانک ایران زمین، وارد بخش «کارت‌ها» شده و کارت مدنظرتان را انتخاب کنید تا رمز عبور به نرم‌افزار رمزساز ایران زمین برای شما صادر شود. حالا با این رمز می‌توانید رمز دوم یک‌بارمصرف را تهیه کنید.

بانک دی بانک دی

برای این کار به نرم‌افزار «ارس» نیاز دارید. بعد از دانلود و نصب این نرم‌افزار، دو راه پیش روی شماست:

  • مراجعه حضوری

به صورت حضوری به یکی از شعب مراجعه کنید تا کد QR و کد پیامکی برایتان صادر شود. سپس با استفاده از این دو کد، وارد نرم‌افزار شده و رمز پویا را صادر کنید.

  • اینترنت‌بانک

وارد سامانه اینترنت‌بانک دی شده و گزینه فعال‌سازی رمز دوم یک‎بار مصرف را انتخاب کنید. حالا یک کد QR برای شما صادر می‌شود. این کد را داخل نرم‌افزار ارس اسکن کنید تا بتوانید رمز پویایتان را صادر کنید.

اگر اینترنت بانک شما فعال است با نصب اپلیکیشن رمزساز (ارس) و فعالسازی از طریق پنل اینترنت بانک دی، می توانید رمز پویا را برای حساب و شماره تلفن خود فعال کنید. در غیر این صورت به یکی از شعب بانک دی مراجعه نمایید.

بانک اقتصاد نوین بانک اقتصاد نوین

برای مشترکین بانک اقتصاد نوین هم، دو روش حضوری و غیر حضوری وجود دارد. در روش حضوری می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب بانک فرم درخواست را پرنموده و با نصب اپلیکیشن ارس رمز یک بار مصرف آن را دریافت نمایید.

در روش غیر حضوری نیز می‌توانید از طریق اینترنت بانک و مراجعه به منوی «کارت > فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت» این قابلیت را فعال کنید.

در صورتی که اینترنت بانک شما فعال نیست می‌توانید به‌صورت غیرحضوری نیز، اینترنت بانک خود را فعال کنید. تنها کافی‌ست ارسال پیامک تراکنش مالی بانک اقتصاد نوین برای شماره موردنظر شما فعال باشد.

بانک پارسیان بانک پارسیان

ابتدا نرم‌افزار «پارسیان من» را دانلود و نصب کنید. سپس به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه کرده و از بخش «خدمات رمز»، گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف» را انتخاب کنید. حالا کدی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. این کد را در نرم‌افزار پارسیان من وارد کنید تا بتوانید رمز پویا را بگیرید.

بانک سامان بانک سامان

کاربران بانک سامان هم برای فعال‌سازی رمز دوم پویا دو گزینه دارند:

  • نرم‌افزار رمزینه

اول نرم‌افزار «رمزینه» را دانلود و روی گوشی‌تان نصب کنید. سپس با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک، درخواست دریافت رمز پویا را ثبت کنید تا دو کد برای شما صادر شود: کد QR و کد عددی. زمانی که وارد نرم‌افزار شدید، این دو کد را وارد کنید تا بتوانید رمز دوم یک‌بارمصرف را بگیرید.

  • راه دوم

آیا نت‌بانک سامان را قبلاً فعال کرده‌اید؟ پس وارد بخش «مدیریت کارت» شده و گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف» را انتخاب کنید. حالا باید روی گزینه «فعال‌سازی برنامک» کلیک کنید تا یک کد برای شما صادر شود. سپس وارد نرم‌افزار رمزینه شده و سه کد وارد کنید (دو کد در مراجعه حضوری به بانک صادر شده و یک کد هم از طریق نت‌بانک). حالا بعد از ورود این کدها، می‌توانید رمز پویایتان را دریافت کنید.

بانک مهر ایران بانک قرض الحسنه مهر ایران

ابتدا به صورت حضوری به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و کد QR خودتان را درخواست بدهید. نرم‌افزار ارس را هم روی گوشی‌تان نصب کنید تا با کد وارد آن شده و برای فعال‌سازی رمز دوم اقدام کنید. مراحل دقیق‌تر فعال سازی رمز پویا را می‌توایند در لینک «فعال سازی رمز پویای بانک مهر» یا ویدئوی زیر ببینید.

بانک آینده بانک آینده

اول از همه، نرم‌افزار «رمز یک بار مصرف ریما» را که مخصوص بانک آینده است، دانلود و نصب کنید. سپس به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه و گزینه «عملیات رمز» را انتخاب کنید. در این قسمت باید شماره تلفن همراه‌تان را وارد کنید (همان شماره‌ای که در حین افتتاح حساب به بانک داده‌اید).

حالا دو کد برای شما صادر می‌شود: کد اول از طریق رسید کاغذی و کد دوم از طریق پیامک. زمانی که وارد نرم‌افزار ریما شوید، با گزینه‌های «کد دریافتی از دستگاه» و «کد دریافتی پیامکی» روبه‌رو خواهید شد. هر کد را در بخش خودش وارد کنید تا بتوانید رمز دوم یک‌بارمصرف‌تان را بگیرید.

بانک سینا بانک سینا

اگر اینترنت‌بانک سینا برای حساب شما فعال است، نیاز به مراجعه حضوری در شعبه بانک نخواهید داشت. در غیر این صورت به یکی از شعب بانک سینا مراجعه کنید. برای فعال سازی این امکان ابتدا نرم افزار تولید رمز دوم یک بار مصرف کارت را روی گوشی خود نصب کنید.

به اینترنت بانک خود وارد شوید (در دیوایسی که نمی‌خواهید اینترنت‌بانک را در آن فعال کنید.) و پس از کلیک روی دکمه تنظیمات سمت چپ بالای صفحه، گزینه فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید. در این مرحله شما باید رمزی ۶ رقمی را وارد کنید که برای وارد شدن به اپلیکیشن آن را لازم خواهید داشت.

پس از ثبت رمز یک کد فعالسازی برای شما فعال خواهد شد. همچنین تصویر QR کد روی صفحه نمایش داده می‌شود. حال وارد اپلیکیشن گوشی همراه خود شوید و پس از انتخاب فعال سازی QR کد را اسکن کنید. پس از اسکن، کد چهاررقمی پیامک شده را وارد کنید.

از این پس برای هربار تولید رمز یک بار مصرف، به اپلیکیشن مراجعه نموده و با وارد کردن رمز ۶ رقمی، رمز یک بار مصرف به شما نمایش داده می‌شود.

بانک قوامین بانک قوامین

ابتدا نرم‌افزار «جی‌بی‌رمز» را روی گوشی‌تان نصب کنید. سپس به یکی از خودپردازهای این بانک مراجعه و در بخش «خدمات رمز» گزینه «فعال‌سازی رمز دوم پویا» را انتخاب کنید. حالا دو کد برای شما صادر می‌شود (یکی از طریق رسید کاغذی و دیگری از طریق پیامک). حالا با این کدها وارد نرم‌افزار جی‌بی‌رمز شوید تا بتوانید رمز پویا را برای کارت‌تان صادر کنید.

بانک انصار بانک انصار

ابتدا نرم‌افزار ارس را دانلود و نصب کنید. سپس به صورت حضوری به یکی از شعب مراجعه کرده یا با شماره ۴۴۴۶۶۵۰۰-۵ تماس حاصل فرمایید. و درخواست دریافت رمز پویای کارت بانک انصار را ثبت کنید تا یک کد اولیه برای شما صادر شود. حالا با این کد می‌‍توانید وارد نرم‌افزار ارس شده و رمز پویای کارت‌تان را صادر کنید.

بانک قرض‌الحسنه رسالت بانک قرض‌الحسنه رسالت

بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز روش ارائه رمز دوم پویا روی بستر موبایل‌بانک را مدنظر قرار داده و برای فعالسازی آن امکان استفاده از یکی از دو روش اینترنت بانک و موبایل بانک وجود دارد. در صفحه اینترنت بانک شما باید وارد حساب خود شده و در آنجا از بخش منوی اصل وارد «منوی کارت» و سپس «منوی کارت من» شوید. در این مرحله کارتی که قصد فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف آن را دارید انتخاب کرده و روی گزینه عملیات مربوط به آن کلیک کنید. در پنجره کوچکی که باز می‌شود گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» را انتخاب و در صفحه آخر «درخواست صدور رمز دوم یک بار مصرف» را تایید کنید.

با تایید این روش از این پس شما توانایی استفاده از رمز دوم یک بار مصرف در سامانه همراه بانک را دارید که البته از خود نرم‌افزار نیز می‌توانید آن را فعال کنید. برای این منظور در صفحه اصلی این نرم‌افزار وارد «منوی سایر» شده و سپس بخش «عملیات کارت» را انتخاب می‌کنیم. در این مرحله نیز گزینه «فعال/غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف کارت» را انتخاب کرده و از لیست ظاهر شده رمز دوم یک بار مصرف، کارت مد نظر خود را فعال کنید. پس از طی مراحل فوق رمز دوم یک بار مصرف شما قابل استفاده است و برای هر بار تولید آن کافیست نرم‌افزار موبایل بانک را اجرا کرده و به بخش «سایر» و سپس «رمز یکبار مصرف کارت (رمز پویا)» مراجعه کنید.

سرمایه بانک سرمایه

ابتدا وارد حساب اینترنت‌بانک سرمایه شده و از بخش تنظیمات، رمز نرم‌افزار رمز‌ساز را دریافت کنید. بعد از این‌که توانستید رمز اولیه را دریافت کنید، می‌توانید از طریق اینترنت‌بانک یا همراه‌بانک برای صدور رمز پویا اقدام کنید.

اگر هیچ کدام از موارد بالا برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید به صورت حضوری به یکی از شعب مراجعه کرده و از این طریق برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف اقدام کنید.

دانلود برنامک رمز ساز بانک سرمایه

پاسارگاد بانک پاسارگاد

اگر طرف قرار شما بانک پاسارگاد است، برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف دو راه دارید، اما قبل از این‌که این دو راه را نشان بدهیم، لازم است که همراه‌بانک پاسارگاد روی گوشی شما فعال شده باشد. اگر قبلا فعال نکردید، به صورت حضوری به یکی از شعب مراجعه کرده و این کار را بکنید.

  • همراه‌بانک

بعد از ورود به همراه‌بانک، روی گزینه «سایر» و سپس «عملیات کارت» بزنید. حالا باید روی گزینه «فعال/غیرفعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت» کلیک کنید تا رمز پویای شما صادر شود.

  • اینترنت‌بانک

در سامانه بانکداری مجازی بانک پاسارگاد، وارد بخش «کارت» و سپس «کارت‌های من» شوید تا بتوانید کارت مدنظرتان را انتخاب کنید. حالا کارتان را با ورود به بخش «عملیات» و گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» ادامه بدهید.

فعال سازی و دریافت رمز یک بار مصرف (پویا) بانک پاسارگاد

بانک خاورمیانه بانک خاورمیانه

ابتدا به صورت حضوری به یکی از شعب بانک مراجعه کرده و درخواست صدور رمز دوم یک‌بارمصرف را پر کنید. بعد از ارائه این درخواست، رمزی به شما ارائه داده می‌شود که با آن باید وارد برنامه رمز پویا OTP شوید که مخصوص بانک خاور میانه است. حالا با رمزی که در دست دارید می‌توانید از طریق این نرم‌افزار، رمز پویا دریافت کنید.

امیدواریم این راهنما به کار شما آمده باشد و نیازتان برای فعال سازی رمز پویا را رفع کرده باشد. چنانچه سوالی برایتان پیش آمده پرسش‌های خود را در بخش دیدگاه‌های این مقاله از اُردمی مطرح کنید. همچنین اگر راهنمای فعال سازی رمز یک بار مصرف بانک شما در این مقاله نیامده بود، ما را در بخش دیدگاه‌ها از این موضوع باخبر کنید تا راهنمای مدنظر شما را روی سایت قرار دهیم.

دیدگاه‌ها 7358بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>