تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! بعلاوهٔ مشاورهٔ رایگان پوست و مو لینک ورود به جشنواره

7 نکته آرایشی که به زیباتر و ماندگارتر شدن آرایش شما کمک می‌کند

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
7 نکته آرایشی که به زیباتر و ماندگارتر شدن آرایش شما کمک می‌کند

با کمی جست‌وجو در اینترنت با سیلی از ویدیو‌های مربوط به میکاپ مواجه می‌شویم. با نگاه به این ویدیوها با خود می‌گوییم میکاپ هم کار آسانی است؛ اما ماجرا از جایی شروع می‌شود که خودمان براش را به دست می‌گیریم و شروع می‌کنیم. در اینجاست که ریزترین جزئیات هم برای ما سؤال ایجاد می‌کنند؛ دستمان را چطور حرکت دهیم، میکاپ را از کجا شروع کنیم و گاهی هم از مدل آرایشمان خسته می‌شویم. کمی که در کار میکاپ پیشرفت می‌کنیم باز هم با مشکلاتی مواجه می‌شویم. کارمان بدون ایراد است؛ اما شبیه به چیزی که در ویدیوها می‌بینیم، نیست؛ زرق و برقی که در ویدیوها هست در صورت ما پیدا نمی‌شود. اینقدر ایرادهای کار ریز هستند که به چشم نمی‌آید؛ اما اینقدر این نکات مهم هستند که میکاپ ما را از این رو به آن رو تغییر می‌دهند. تا آخر این مقاله همراه ما باشید، جواب مشکل شما در این مقاله است. با ما در 7 نکته  آرایشی که بهتر است بدانید، همراه باشید.

از سایه چشم رنگی به‌عنوان خط چشم رنگارنگ استفاده کنید

 

خط چشم می‌تواند چشمان خسته را به چشمانی جذاب و دلربا تبدیل کند؛ چشمانی که پر از انرژی و زندگی است؛ اما گاهی اوقات خط چشم‌ مشکی هم نمی‌تواند نیاز ما را برآورده کند. در اینجاست که سایه چشم به کمک ما می‌آید. شما می‌توانید خط چشمتان را بسته به موقعیت و لباستان تغییر دهید و احساس شادابی کنید.

برای استفاده از سایه چشم به‌عنوان خط چشم به برسی سفت و زاویه‌دار نیاز دارید. در مرحله بعد باید چند قطره روغن پشت دستتان بریزید و مقداری از سایه مد نظرتان را به آن اضافه کنید. بعد با کمک برس و حرکات چرخشی آن روغن و پودر را با هم مخلوط کنید. اگر احساس کردید رنگ بی‌روحی تشکیل شده، مقدار پودر را افزایش دهید. آخرین مرحله کشیدن خط چشم است که شما در آن مهارت دارید. این خط چشم مدت زمان طولانی بدون ریختن و پخش‌شدن همراه شما می‌ماند.

برای مرطوب‌بودن میکاپتان از محصولات کرمی استفاده کنید

برای مرطوب‌بودن میکاپتان از محصولات کرمی استفاده کنید

محصولاتی که بافت پودری دارند، باعث خشکلی و پوسته پوسته‌شدن آرایش می‌شود و تمام زحماتتان را به هدر می‌دهند. به همین علت است که ما تأکید می‌کنیم محصولات پودری‌تان را با محصولات کرمی عوض کنید. کرم پودر، کانسیلر، رژگونه و حتی رژ لب پودری ظاهری نامناسب برای میکاپ شما ایجاد می‌کنند؛ پس آن‌ها را تعویض کنید.

مزیت اصلی محصولات کرمی در این است که به‌راحتی در فرورفتگی‌ها و برجستگی‌ها صورت پخش می‌شوند. قسمت‌هایی مانند زیر چشم و کنار بینی جاهایی هستند که هنر میکاپ شما را به چالش می‌کشد. حالا تصور کنید در چنین قسمت‌هایی شما از محصولات خشک استفاده کنید. قبل میکاپ اگر از مرطوب‌کننده یا آبرسان استفاده کنید، پوستتان بیشتر هیدراته می‌شود. آخرین مرحله میکاپ هم استفاده از اسپری فیکس است. این اسپری علاوه بر ماندگاری میکاپ، باعث لطیف‌شدن آرایشتان می‌شود.

با مدل ابرو و هایلایتر، گردی صورتتان را جبران کنید

با مدل ابرو و هایلایتر، گردی صورتتان را جبران کنید

میکاپ امروزی بیشتر به سمت چهره‌های کشیده و لاغر و همچنین چشمان درشت گرایش پیدا کرده است. برای همین، افرادی که صورتی گرد دارند تلاش می‌کنند این گردی را کاهش دهند. برای کاهش گردی صورت می‌توانید از هایلایتر استفاده کنید. هایلایتر را در قسمت‌های خاصی از صورت استفاده می‌کنند. کار اصلی هایلایتر این است که اختلاف دید زیبایی در صورت ایجاد می‌کند.

قسمت‌هایی مانند استخوان ابرو (محل خالی زیر چشم)، نوک بینی، چانه و کمان کوپید (فرورفتگی بالای لب) به کشیده دیده‌شدن صورتتان کمک می‌کند. البته مدل مو هم اثر زیادی در فرم صورت دارد. راهکار دیگر برای کشیدگی چهره در قوس ابرو است. به ابروهایتان قوس بیشتری بدهید تا کشیده‌تر دیده شوید. برای کشیده‌ دیده‌شدن چشم‌ها سایه چشمتان را تا خارج از چشم ادامه دهید. البته در این کار زیاده‌روی نکنید و خط را تا دم ابرو ادامه دهید و جلوتر نروید.

تارهای مژه هایتان را از هم جدا کنید

نکته آرایشی تارهای مژه هایتان را از هم جدا کنید

کمتر کسی می‌داند چگونه مژه‌هایش را بدون چسبندگی، ریمل بزند. اکثر ما بعد از استفاده از ریمل با مژه‌های کلوخی مواجه می‌شویم؛ مژه‌هایی که نه‌تنها ما را زیبا نکرده بلکه از زیبایی طبیعی ما هم کاسته است. اما نگران نباشید، نباید قید ریمل را بزنید. این راهکار مهم‌ترین گزینه در میان 7 نکته  آرایشی که بهتر است بدانید.

برس‌های ابرو برای بازکردن گره‌های مژه بسیار پرکاربرد هستند. این برس‌ها به مرتب‌شدن مژه کمک می‌کنند. بهترین انتخاب برای شما برس اسپولی است. دنده‌های این برس بدون آسیب به مژه‌ها آن‌ها را مرتب کرده و زیبایی شما را هزار برابر می‌کند. با این روش می‌توانید از سنگین‌ترین ریمل‌ها استفاده کنید در حالی که ذره‌ای احساس سنگینی در چشمانتان به شما دست ندهد.

حواستان به مژه های مصنوعی باشد

حواستان به مژه های مصنوعی باشد

ممکن است شما هیچ اشتباهی در مراحل میکاپتان انجام ندهید؛ ولی باز هم احساس نازیبایی داشته باشید. اگر مژه مصنوعی استفاده می‌کنید احتمالاً مشکل از اینجا آب می‌خورد. چشمان افراد منحصربه‌فرد هستند و مژه‌هایی که یک فرد را فوق‌العاده می‌کند برای فرد دیگر زشتی به همراه می‌آورد؛ پس باید در این مرحله تمام دقتتان را به کار بگیرید. اگر در میکاپ‌های قبلی مژه‌های مصنوعی و عروسک مانند داشتید، الان باید دقت کنید.

کاری که باید انجام دهید برش‌دادن مژه مصنوعی است. مژه را بدون چسب روی پلکتان قرار دهید؛ اگر از گوشه چشمتان بیرون زد یعنی این مژه برای چشمان شما بزرگ است. دو راه حل برای این مشکل وجود دارد. راه اول این است که مژه را از قسمت داخلی آن کمی پچینید؛ این کار ممکن است فرم مژه را به هم بریزد. کار دیگری که برای اندازه‌کردن مژه می‌توانید استفاده کنید، چند تکه‌کردن مژه است. مژه را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید و هنگام چسباندن هر تکه قسمتی از لبه‌ها را روی یکدیگر قرار دهید. راه حل دوم به ظرافت‌ زیاد نیاز دارد؛ اما نتیجه‌ای که به دنبال دارد بی‌نظیر است.

در آرایش چشمانتان دست و دلباز باشید

در آرایش چشمانتان دست و دلباز باشید

چشم‌ها مهم‌ترین عضو صورت در زیبایی هستند. به همین علت است که اکثر نکته های آرایش ما درباره میکاپ چشم است. البته که آرایش این دو عضو پیچ‌وخم فراوان دارد. برای پشت چشمانتان از هایلایتر بیشتر استفاده کنید. این کار باعث جلب توجه بیننده به سمت چشمان شما می‌شود. این راهکار خصوصاً برای افرادی که عینک استفاده می‌کنند مهم است. سعی کنید بهترین مدل ابرو را برای صورت خود انتخاب کنید تا زیبایی چشمانتان بیشتر شود. زیبایی صورت به چشم و زیبایی چشم به ابروها بستگی دارد؛ پس در مدل ابروهایتان بیشترین دقت را به خرج دهید.

کانسیلرتان را یکدست کنید

نکته آرایشی : کانسیلرتان را یکدست کنید

بیایید این واقعیت را بپذیریم که فرقی ندارد چه کانسیلری استفاده می‌کنیم، کانسیلر به هر حال در چین و شکن‌های چشم جمع می‌شود. این واقعیت باعث کمترشدن وسواس شما می‌شود؛ اما با چند نکته آرایشی می‌توانیم از شدت ترک‌های کانسیلر کم کنیم. کانسیلر برای کاهش تیرگی و فرورفتگی زیر چشم استفاده می‌شود. این قسمت از صورت با هر حرکت چین می‌خورد برای همین است که کانسیلر مستعد ترک‌خوردن است.

برای کاهش ریسک ترک‌ها در ابتدا زیر چشمانتان را مرطوب کنید. در محله بعد از کمترین مقدار کانسیلر استفاده کنید؛ اگر پوشش این مقدار کم بود، دوباره کانسیلر بزنید. برای افزایش یکدستی، مقداری کانسیلر را با پودر فیکس مخلوط کنید و بعد این مخلوط را زیر چشمتان بزنید. هیچ محصولی به اندازه اسپری فیکس در ترک‌نخوردن کانسیلر مؤثر نیست؛ پس در پایان میکاپ از این محصول استفاده کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره ۷ نکته  آرایشی صحبت کردیم که دانستنش به بهترشدن آرایش شما کمک می‌کند. در این بین از ریمل گفتیم و برسی که به شما این امکان را می‌دهد که تارهای مژه‌تان را از همدیگر جدا کنید. همچنین از کانسیلر و خط چشم  صحبت کردیم و تأکید کردیم که پودر یا اسپری فیکس‌کننده در بسیاری مواقع به کمک شما می‌آید تا بتوانید آرایشی جذاب و ماندگار را تجربه کنید. در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه همه ابزارها سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه می‌توانید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی روز دنیا را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب تهیه کنید. همچنین از شما می‌خواهیم اگر تجربه یا پرسشی دارید، برای ما در بخش نظرات بنویسید.

۲ دیدگاه 10959بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. مقالهٔ خیلی خوبی بود. ممنون.

  2. نکات خیلی خوبی رو مطرح کردین.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه