تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ناحیه تی (T-Zone) چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
ناحیه تی (T-Zone) چیست؟

پوست، بزرگ‌ترین اندام بدن، سیستم پیچیده‌ای متشکل از لایه‌های سلولی، اعصاب و غددی است که ما را در برابر عوامل سمی، موجودات ذره‌بینی، دماهای مختلف و نور مضر خورشید محافظت می‌کند. بدن به منظور تنظیم دما، عرق می‌کند؛ همچنین با بیرون راندن ناخالصی‌های مختلف از بدن، آن را نظافت می‌کند؛ به علاوه، پوست حسگر بزرگی است که دارای اعصاب فراوانی بوده و عامل ارتباط مغز با دنیای بیرون است.

پوست ما در زمان تولد نرم، لطیف و ارتجاعی است. با این‌حال، همان‌طور که سن ما بیشتر می‌شود پوست و به‌ویژه ناحیه صورت چروک می‌شود؛ چرا که با افزایش سن، پوست توانایی جذب رطوبت و ارتجاع‌پذیری خود را از دست می‌دهد. عوامل مختلف تاثیرگذار بر روی پوست بدین شرح هستند: نور خورشید، فصول مختلف، سبک زندگی، وراثت، سموم‌، سیگار و رژیم غذایی. مراقبت مناسب از پوست به منظور حفظ سلامت و سرزندگی این اندام چند منظوره، امری حیاتی است.
برای مراقبت از پوست و همینطور جوان و درخشان نگه داشتن آن، ابتدا باید نوع پوست و نواحی مختلف آن را بشناسیم.

ناحیه تی (T- Zone)

ناحیه تی (T- Zone)بخشی از صورت است که متشکل از پیشانی، بینی، چانه و ناحیه اطراف دهان می‌شود. این مناطق به این علت ناحیه تی نامیده می‌شوند که با یکدیگر ناحیه‌ای شبیه به حرف لاتین T تشکیل می‌دهند. ناحیه تی در بسیاری از موارد چرب‌تر از سایر نواحی صورت است، زیرا غده‌های چربی در آن بیشتر هستند. به علت وجود غده‌های چربی در این ناحیه احتمال جوش زدن، منافذ مسدود‌شده و ناراحتی‌های پوستی به دلیل آفتاب سوختگی یا وزش باد، بیش از سایر نواحی صورت است. پوست چرب، درخشان و غیرجذاب است، زیرا تولید سبوم (ماده چرب ناشی از غدد پوستی) باعث چرب شدن پوست در طول روز و شب می‌شود. هنگامی که ناحیه تی در چهره فردی چرب باشد اما گونه‌ها عادی یا خشک باشند، این شرایط را «پوست ترکیبی» می‌نامیم که عمومیت بیشتری دارد. هدف ما برقراری تعادل در تمام نواحی پوست است. این امر نیازمند درمان‌های خاص در هر ناحیه از صورت می‌باشد. به نواحی مختلف پوست خود آنچه را که نیاز دارند بدهید.

اگر مایلید در مورد شناخت پوست خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی با نام «شناخت انواع پوست، اولین گام مراقبت صحیح» مراجعه کنید.

منبع: EcoGenics ۱ دیدگاه 20214بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. نکات خوبی گفتید

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه