تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اصول مراقبت از پوست آقایان

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
اصول مراقبت از پوست آقایان

اگر شیوه معمول شما این است که صبح از خواب بیدار شده و صورت خود را با آب و صابون شسته و از منزل خارج شوید، زمان آن فرا رسیده که در شیوه خود تجدید نظر کرده و با اصول مراقبت از پوست آقایان بیشتر آشنا شوید. نگران نشوید! چون قرار نیست کمد خود را از محصولات شستشو و لایه‌بردار مختلف پر کنید. کافی است که در کنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست آقایان که مناسب پوست شما باشند، به موارد ساده زیر نیز توجه کنید:

۱- روش صحیح را به کار گیرید

عده زیادی بر این باورند که آب گرم، باعث باز شدن منافذ پوست و آب سرد باعث بسته شدن آنها می‌شود، اما این مساله همچون بسیاری از باورهای رایج در میان افراد، شایعه‌ای بیش نیست! منافذ پوستی، همانند در باز و بسته نمی‌شوند. صورت خود را با آب ولرم بشویید، چرا که گرما باعث پاک شدن چربی پوست می‌شود.

۲- صورت خود را ماساژ دهید تا درخشان شود

روزی دوبار، صورت خود را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید؛ ماساژ را از پیشانی شروع کنید و به پایین حرکت کنید تا باکتری‌های درون منافذ پوستی بیرون آیند. ماساژ، همچنین باعث کلاژن‌سازی در پوست می‌شود و بدین‌سان پوست شما شفاف‌تر به نظر می‌رسد.

۳- تعادل را برقرار کنید (مشاهده انواع شوینده و پاک‌کننده صورت)

پوست به صورت طبیعی اسیدی است اما از آنجایی که صابون قلیایی است، بنابراین امکان دارد مشکلات پوستی ایجاد شود. بعضی شوینده‌های فاقد الکل، این حالت اسیدی را حفظ می‌کنند. بهتر است از شوینده‌های حاوی آلفاهیدروکسی اسید استفاده کنید.

۴- نرمش کنید

صورت و گردن شما ۵۷ عضله دارد که همگی آن‌ها نیز به نرمش نیاز دارند! گوشه‌ لب‌ها و چشم‌ها را ماساژ دهید. به بالا نگاه کنید و چشم‌ها را لوچ کنید! این نرمش آسان را روزی ۶ بار تکرار کنید.

5- افترشیو را به یار همیشگی خود تبدیل کنید (مشاهده محصولات بعد از اصلاح)

پس از اصلاح، حتما از افترشیو استفاده کنید چرا که پوست شما را آب‌رسانی نموده و نرم و لطیف می‌سازد و نقش کلیدی در مراقبت از پوست آقایان ایفا می‌کند. باید توجه داشته باشید که از نمونه‌های فاقد الکل استفاده کنید زیرا وجود الکل، باعث خشکی پوست می‌شود.

منبع: MensHealth دیدگاه‌ها 6452بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه