تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

محصولات گیاهی مراقبت از پوست و شایعاتی که درباره‌شان هست

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
محصولات گیاهی مراقبت از پوست و شایعاتی که درباره‌شان هست

این روزها مباحث و مناظرات شدیدی بین طرفداران محصولات گیاهی مراقبت از پوست با طرف‌داران محصولات شیمیایی وجود دارد. هر کدام از این گروه‌ها در عین حالی که برای انتخاب خود دلایل منطقی و محکمی می‌آورند، در تخریب محصولات طرف مقابل نیز همه تلاش خود را می‌کنند. برخی افراد در همین راستا، معجزات عجیب و کاربردهای عجیب‌تر را برای محصولات خود مثال می‌زنند و شایعات مختلفی در این باره می‌سازند. گروهی نیز دروغ‌های شاخ‌داری درباره رقیب خود می‌گویند و عده‌ای نیز بدون هیچ علم و دانشی، به این شایعات دامن می‌زنند. به همین دلیل خواستیم در این نوشته به چند شایعه درباره محصولات گیاهی مراقبت از پوست پاسخ دهیم. اگر به این موضوعات و مباحث علاقه دارید، همراه ما شوید.

شایعه اول: محصولات گیاهی مراقبت از پوست بسیار گران هستند

محصولات گیاهی مراقبت از پوست بسیار گران هستند

این شایعه را طرف‌داران محصولات شیمیایی برای رقیب خود ساخته‌اند. عده‌ای معتقدند که محصولات گیاهی همیشه گران‌تر از محصولات شیمیایی هستند. آن‌ها برای مثال قیمت چند محصول گیاهی را با قیمت چند محصول شیمیایی تقلبی مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که محصولات گیاهی همیشه گران‌تر از محصولات شیمیایی هستند. این در حالی است که گاهی محصولات شیمیایی برخی از برندهای آرایشی و بهداشتی، به مراتب بسیار گران‌تر از محصولات گیاهی هستند.

در پاسخ به این افراد باید گفت که لازم است برای مقایسه اصولی، عادلانه و منطقی، محصولات برتر و برند از هر دو گروه را در کنار هم قرار دهند. بی‌شک استفاده از بطری ها یا بسته‌بندی‌های تجزیه‌پذیر یا استفاده نکردن از مشتقات حیوانی و الکل و پارابن، تأثیر چندانی بر افزایش قیمت محصولات گیاهی مراقبت از پوست ندارد.

شایعه دوم: محصولات گیاهی مراقبت از پوست همگی کرولتی فری (cruelty-free) هستند

محصولات گیاهی مراقبت از پوست همگی کرولتی فری (cruelty-free) هستند

این شایعه را طرف‌داران محصولات گیاهی مراقبت از پوست ساخته‌اند. در پاسخ به این افراد باید ابتدا معنی درست و دقیق عبارت کرولتی فری (cruelty-free) را بدانیم. در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی به محصولاتی کرولتی فری می‌گویند که در مراحل ساخت خود، روی حیواناتی مانند خرگوش و خوکچه امتحان نشده باشند. نماد محصولات کرولتی فری نیز عکس خرگوش است که روی همه محصولات این چنینی حک شده است. طرف‌داران محصولات گیاهی معتقدند که همه لوازم آرایشی و بهداشتی شیمیایی روی حیوانات بی‌گناه آزمایش می‌شوند و به این ترتیب بابت هر محصول شیمیایی، چندین و چند حیوان زبان‌بسته به‌طرز وحشیانه‌ای اذیت و شکنجه شده است.

این گروه معتقدند که محصولات گیاهی کلا کرولتی فری هستند. از سوی دیگر برای تهیه این محصولات، هیچ حیوان بی‌گناهی کشته نشده است. در پاسخ به این افراد باید گفت که سال‌هاست آزمایش های شیمیایی خطرناک بر روی حیوانات منسوخ شده است. همچنین در ساخت انواع عطر یا هر محصول شیمیایی دیگر از اجزای بدن هیچ موجود زنده‌ای استفاده نمی‌شود. همچنین ترکیباتی مانند روغن شترمرغ یا محصولات حیوانی دیگر در صورتی به لوازم آرایشی اضافه می‌شود که حیوان در آرامش کامل ذبح شود.

شایعه سوم: محصولات گیاهی مراقبت از پوست بد بو و خسته کننده هستند

محصولات گیاهی مراقبت از پوست بد بو و خسته کننده هستند

مخالفان محصولات گیاهی مراقبت از پوست معتقدند که در ساخت این محصولات هیچ عطر مصنوعی به کار نمی‌رود و همین موضوع باعث می‌شود که این محصولات یا بدون بو باشند یا بوی بدی بدهند. در پاسخ این افراد باید گفت که در محصولات گیاهی از عطرهای طبیعی مانند اسطوخودوس، گل محمدی، بابونه و غیره استفاده می‌شود. حتی بوی طبیعی خیار یا عسل نیز در برخی از محصولات گیاهی به مشام می‌رسد. آنچه در استفاده از این محصولات باید در نظر گرفت این است که نگهدارنده‌های شیمیایی در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل ممکن است خیلی زود فاسد و خراب شوند و بوی بدی بگیرند. با این توضیح، بهتر است هر بار به میزان کمی از این محصولات را تهیه کنید.

شایعه سوم: در محصولات گیاهی از هیچ ترکیب شیمیایی استفاده نمی‌شود

در محصولات گیاهی از هیچ ترکیب شیمیایی استفاده نمی‌شود

طرف‌داران محصولات گیاهی معتقدند که در این محصولات حتی ذره‌ای از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین صدردرصد ایمن هستند. در جواب این گروه باید دو مسئله را روشن کرد. یکی اینکه همه ترکیبات شیمیایی لزوماً سمی، مضر و خطرناک نیستند. شاید استفاده از الکل در محصولات به خشکی پوست بینجامد یا پارابن باعث بروز سرطان شود؛ اما این موضوع به این معنی نیست که همه ترکیبات شیمیایی مضر هستند.

برای مثال هیالورونیک اسید یا انواع آنتی اکسیدان استخراج شده از مواد طبیعی که به‌صورت شیمیایی در محصولات وجود دارند، به سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کنند. با این توضیح لزوماً همه ترکیبات شیمیایی، مضر نیستند. مسئله دوم این است که محصولات گیاهی هم صددرصد فاقد ترکیبات شیمیایی نیستند. برخی ترکیبات شیمیایی ملایم و مفید هم در این محصولات یافت می‌شود.

 شایعه پنجم: در محصولات گیاهی مراقبت از پوست، هیچ تنوعی وجود ندارد

در محصولات گیاهی مراقبت از پوست، هیچ تنوعی وجود ندارد

حقیقت ماجرا این است که چند سالی بیشتر از بروز و ظهور محصولات گیاهی مراقبت از پوست نمی‌گذرد. برای همین هم هست که تنوع در آن کمی کمتر از محصولات شیمیایی است. از سویی محدودیت در استفاده از هر ماده گیاهی باعث می‌شود محصولات با طیف کمتری در بازار وجود داشته باشند؛ اما تفاوت در میزان تنوع آنقدرها هم چشمگیر نیست. شما کافی است سراغ برندهای معتبر در این زمینه بروید تا با انبوهی از محصولات گیاهی مراقبت از پوست مواجه شوید.

سخن پایانی

در این نوشته برای شما از محصولات گیاهی مراقبت از پوست صحبت کردیم. گفتیم که دوست‌داران این محصولات و مخالفانش چه شایعاتی برای این گروه لوازم آرایشی و بهداشتی ساخته‌اند و تا جای ممکن به این شایعات پاسخ دادیم. در پایان از شما می‌خواهیم که شنیده‌هایتان را به این بحث اضافه کنید. راستی شما طرف‌دار کدام دسته محصولات هستید؟ گیاهی یا شیمیایی؟ برای ما از علاقه‌تان و دلیلش بنویسید. ضمناً می‌توانید هر کدام از این محصولات را در فروشگاه اینترنتی اردمی پیدا کنید. سری به این فروشگاه بزنید؛ زیرا مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است و محصولاتش را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها 4917بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه