تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهکارهایی برای مراقبت از پوست در مقابل پیر شدن

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
راهکارهایی برای مراقبت از پوست در مقابل پیر شدن

در میانه دهه 20 زندگی، پوست شروع به پیر شدن می‌کند هرچند ممکن است شما متوجه آن نشوید. محصولات مطلوب شما ممکن است مثل همیشه در جلوگیری از پیری پوست صورت شما تاثیر نداشته باشند. عوامل ژنتیکی، عادات روزانه و اثرات آفتاب این تغییرات را ایجاد می‌کنند؛ پس دیگر منتظر نمانید. وقت آن رسیده است که از یک متخصص بپرسید چگونه پوستی نرم و صاف و متناسب با سن خود داشته باشید. در این مقاله برخی از این راهنمایی‌ها را گردآوری کرده‌ایم:

از پاک‌کننده‌ای ملایم استفاده کنیدcleaning face

برای پوست خشک از پاک‌کننده‌ کرمی و برای پوست چرب از فوم پاک‌کننده خشک استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید با پزشک خود مشورت کنید تا از سوزش و آسیب جلوگیری کنید. صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید. آب داغ، رطوبت طبیعی پوست را پاک می‌کند. برای خشک کردن صورت، با ضربات آرام حوله این کار را بکنید و حوله را روی صورت نکشید.

مرطوب‌کننده برای صورترطوبت رسانی به صورت

مرطوب‌کننده از پوست مراقبت کرده و آن را بهبود می‌بخشد. حتی اگر پوست شما چرب و جوش‌دار است نیز می‌توانید به‌طور روزانه از یک مرطوب‌کننده‌ سبک بدون چربی استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، برای جلوگیری از پیری پوست صورت، بیش از یک بار در روز به مرطوب کننده نیاز دارید. وقتی هنوز صورت‌تان خیس است از آن استفاده کنید تا رطوبت را نگه‌ دارد.

استفاده روزانه از ضدآفتابضد آفتاب

جهت جلوگیری از پیری پوست صورت، باید هر روز از پوست خود در مقابل نور خورشید مراقبت کنید؛ حتی اگر هوا ابری باشد یا شما در فضای داخلی باشید. اشعه‌ خورشید از ابرها و پنجره‌ها هم عبور می‌کند پس شما همیشه در معرض آن قرار دارید. بسیاری از مرطوب کننده‌ها ضدآفتاب نیز دارند. اگر چنین چیزی ندارید به دنبال ضدآفتابی با طیف گسترده باشید که پوست شما را در مقابل UVA و هم UVB ایمن کند. فراموش نکنید به لب‌ها نیز ضدآفتاب بزنید. اگر صورت‌تان تعریق دارد یا زمان زیادی را بیرون هستید، ضدآفتاب خود را تجدید کنید.

آیا می‌توانم محصولات پوستی را لایه‌لایه روی صورتم استفاده کنم؟

محصولات پوستیبله. با پوست تمیز شروع کنید سپس هر کرم یا ژل مخصوصی که می‌خواهید را روی صورت بگذارید.
صبح: مرطوب‌کننده، ضدآفتاب (اگر در فرمول مرطوب‌کننده شما موجود نیست)، آرایش.
شب: کرم‌های ضد‌چروک (اگر استفاده می‌کنید)، مرطوب‌کننده بدون ضدآفتاب.

لایه‌برداری از سلول‌های مردهلایه‌برداری

لایه‌برداری کنید تا پوست‌تان درخشان شود. می‌توانید سلول‌های مرده را با کمک یک گوش پاک‌کن یا برس لایه‌بردار از روی پوست پاک کنید. اگر پوست خشکی دارید، هفته‌ای یک بار لایه‌برداری کنید. اما اگر پوست شما چرب است، هفته‌ای یک یا دو بار این کار را انجام دهید. اگر آکنه یا حساسیت پوستی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. لایه‌برداری ممکن است باعث سوزش شود.

لایه‌ شاداب را آشکار کنیدلایه شاداب پوست

برخی از محصولات پوستی ترکیباتی دارند که سلول‌های مرده را از بین برده و پوستی روشن و شاداب را آشکار می‌کنند. مثلا داروهای ضد آکنه و محصولات ضد‌چروک ممکن است دارای اسید سالیسیلیک یا رتینوئید باشند. می‌توانید از لایه‌برداری فیزیکی یا شیمیایی استفاده کنید تا سلول‌های مرده را جدا کنید. هر دو روش برای جلوگیری از پیری پوست صورت را هم نزد پزشک و هم در خانه می‌توانید انجام دهید. ترکیبات خانگی نیز همان اثرات را دارد.

مراقبت متناسب با رنگ پوستTCL رنگ پوست

اگر سبزه هستید، پوست شما مانند افراد سفیدپوست به آفتاب و مواد شیمیایی حساس است؛ پس به مراقبت‌های روزانه‌ ملایم و ساده بپردازید. هرگز روز خود را بدون مرطوب‌کننده و ضدآفتاب نگذرانید. هرچند هرگز آفتاب سوخته نمی‌شوید، اما به ضدآفتاب نیاز دارید تا پوست خود را از سرطان، چروک و لکه‌های تیره در امان نگاه دارید.

گزینه‌های در دسترس برای جلوگیری از پیری پوست صورت

هویجپوست شما هم مثل دیگر اعضای بدن به تغذیه نیاز دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که تغذیه کردن پوست از آن مراقبت کرده و آسیب‌های آن را بهبود می‌بخشد. کرم‌ها و سرم‌هایی که حاوی ویتامین C و B3 باشند، می‌توانند آسیب‌هایی که از آفتاب روی پوست ایجاد شده است را بهبود دهند. البته فراموش نکنید که هنوز هم نیاز به جذب ویتامین از طریق غذاها دارید.

همیشه هم محصولات ارگانیک بهترین گزینه‌ها نیستند

محصولات ارگانیکهنوز اثبات نشده است که لوازم آرایشی و محصولات پوستی ارگانیک و کاملا طبیعی برای جلوگیری از پیری پوست صورت مفیدتر هستند. در برخی موارد، این مواد سوزش ایجاد می‌کنند به ویژه اگر پوست حساسی داشته باشید. ترکیبات طبیعی مثل عصاره گیاهان مثل بسیاری از محصولات پوستی سبب خارش و واکنش آلرژیک در برخی از افراد می‌شود. ابتدا آن را در ناحیه‌ای از بدن که دیده نمی‌شود امتحان کنید.

سالن‌های آرایشی: تفریح یا شیوه‌ای اصولی؟سالن‌های آرایشی

برای مراقبت از پوست و نیز جلوگیری از پیری پوست صورت خود به سالن‌های آرایشی نیازی ندارید اما گاهی پس از بیرون آمدن از این سالن‌ها مدت کوتاهی پوست شما نرم‌تر به نظر می‌رسد. این کار همچنین آرامش‌بخش نیز هست. کاری که در یک سالن آرایشی انجام می‌شود، شامل پاک‌سازی و لایه‌برداری است؛ اما گاهی پس از آن واکنش‌های آلرژیک یا سوزش در برخی از افراد رخ می‌دهد. پس اگر دچار خارش یا قرمزی شدید از رفتن به آن‌جا صرف‌نظر کنید.

از سن جوش زدن صورت من گذشته است، درست است؟جوش زدن صورت

شما بزرگ شده‌اید پس چرا همچنان جوش و دانه‌های سرسیاه روی صورت خود دارید؟ هورمون‌ها، محصولات مو، استرس و سایر دلایل احتمالا مقصران این مشکل هستند. پزشک یا آرایشگر شاید بتواند بفهمد شما به چه چیزی نیاز دارید. برخی از محصولات ترکیباتی دارند که روی جوش‌ها و چروک‌ها نیز اثر می‌گذارند.

حفظ درخشش پوستدرخشش پوست

•    سیگار نکشید. کشیدن سیگار سبب پیری پوست و تشدید چروک‌ها می‌شود.
•    میوه و سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات زیاد مصرف کنید.
•    هر روز ورزش کنید. این کار جریان خون شما را بهبود می‌دهد و تعریق آلودگی را از بدن پاک می‌کند.
•    راهی بیابید تا بر استرس خود غلبه کنید. استرس پوست شما را حساس و جوش‌ها را تشدید می‌کند.
•    از آفتاب پرهیز کنید. اگر می‌خواهید کمی پررنگ‌تر شوید از روش‌های برنزه کردن مصنوعی استفاده کنید.

مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: webmd دیدگاه‌ها 7461بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه