تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۲ قانون که هر مرد جوانی برای آراستگی و زیبایی باید رعایت کند

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
۱۲ قانون که هر مرد جوانی برای آراستگی و زیبایی باید رعایت کند

مردان جوان در ابتدای راه زندگی هستند و توجه بیشتری به زیبایی و آراستگی خود دارند، اما بهتر است مردان هم مانند بانوان، قوانین خاصی را برای تضمین زیبایی و آراستگی خود در نظر داشته باشند. در ادامه با هم به ۱۲ قانونی اشاره خواهیم کرد که هر مرد جوانی برای آراستگی و زیبایی باید رعایت کند.

در همین ابتدا باید برای شما بگوییم که خبرهای خوب و خبرهای بدی در راه است؛ خبر خوب اینکه در حال حاضر مو و پوست شما در بهترین حالت خود قرار دارند. روزگار هنوز گرد پیری را روی پوست و موهای شما نریخته است و پوست و موی شما در اوج شادابی و طراوت است.

و اما خبر بد…

اگر از هم‌اکنون به فکر آراستگی موی خود نباشید در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده با مشکل روبرو خواهید شد. چرا که حالت موهای شما از هم اکنون شکل می‌گیرد و تبدیل به عادت می‌شود، در نتیجه بهتر است از هم اکنون قوانین خاصی را برای اصلاح و آراستگی موها و چهره خود رعایت کنید.

به همین منظور در ادامه با هم به ۱۲ قانون اشاره می‌کنیم که پوست و موهای شما را به بهترین شکل ممکن در آینده حفظ می‌کند.

۱. تا می‌توانید از کرم ضد‌آفتاب استفاده کنید

مهم نیست که در گرمای سوزان تابستان هستید یا سرمای سخت زمستان را تجربه می‌کنید، چرا که پرتوهای مضر خورشید در هر فصلی راه خود را به پوست جوان و شاداب شما پیدا می‌کنند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم از همین ابتدای جوانی به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب عادت کنید و هر روز قبل از خروج از منزل ضدآفتاب بزنید

اگر به آبرسانی پوست خود نیز اهمیت می‌دهید کرم‌های ضدآفتابی در بازار موجود است که خاصیت مرطوب کنندگی دارند، در نتیجه با خرید این کرم‌ها عملاً با یک تیر دو نشان زده‌اید و در کنار محافظت پوست خود در برابر نور خورشید، فرآیند آبرسانی آن را نیز انجام داده‌اید.

۲. با حوصله و به‌آرامی صورت خود را بتراشید‌ (مشاهده و خرید ریش تراش)

تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که هر روز صبح، تیغ تیز و بُرنده را روی پوست نازنین خود می‌کشید و تارهای ریش‌‌و‌سبیل را از ته می‌تراشید؟ به نظر شما این کار در دراز مدت آسیبی به پوست شما نمی‌رساند؟

خوشبختانه می‌توان با انجام مواردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد عوارض تیغ‌زدن صورت را کاهش داد. برای نمونه می‌توانید از تیغ نو و تیز استفاده کنید تا اصطکاک کمتری روی پوست شما ایجاد شود، استفاده از کرم‌های قبل از اصلاح و کرم‌های پس از اصلاح بدون الکل نیز گزینه مناسبی برای شما است.

تکنیک جالب دیگری که در حین اصلاح صدمه کمتری به پوست وارد می‌کند، آرام اصلاح کردن است، به این ترتیب در حین اصلاح با آرامی و متانت تیغ را روی پوست بکشید. البته باید اعتراف کرد که آرام اصلاح کردن ممکن است حوصله شما را سر ببرد، اما به این فکر کنید که این کار صدمه‌ کمتری به پوست جوان شما وارد می‌کند.

بیشتر ببینید: راهنمای اصلاح و مراقبت از ریش

۳. هوای پوست صورتتان را داشته باشید

کاملاً مشخص است که شما در اوج جوانی هستید و چین‌وچروک‌ها راه خود را به پوست جوان و شاداب صورت شما باز نکرده‌اند. اما چرخ گردون برای شما داستانی تلخ در آستین دارد و تا چشم بهم بزنید، متوجه خواهید شد که چین‌و‌چروک‌ها راه خود را به صورت شما پیدا کرده‌اند. به این ترتیب برای اینکه جلوی چین‌و‌چروک‌های صورت را بگیرید یا دست‌کم این کار را چندین سال به عقب بیاندازید پیشنهاد می‌کنیم علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهید و از هم اکنون با کمک کرم‌های مرطوب کننده، کرم‌های چشم و ماسک‌های صورت به جنگ پیری بروید.

۴. به سلامت دهان خود اهمیت بیشتری بدهید

به سلامت دهان خود اهمیت بیشتری بدهید

دهان شما بیشتر از آنچه فکر کنید در زیبایی و آراستگی شما تاثیر دارد. به این ترتیب دهان‌شویه‌ها، مسواک زبان و مسواک دندان را بعد از هر وعده غذایی فراموش نکنید. در این بین از سلامت لب‌های خود نیز غافل نشوید. بانوان و دختران اهمیت زیادی به لب‌های خود می‌دهند اما شما به عنوان یک مرد جوان احتمال دارد از سلامت لب‌های خود غافل شوید. پیشنهاد می‌کنیم با کمک بالم‌هایی که پوست لب را از نور خورشید محفوظ نگه می‌دارند از لب‌های خود در برابر نور خورشید و خشکی محافظت کنید.

۵. موهای ناخواسته بدن را اصلاح کنید (مشاهده و خرید لوازم اصلاح)

گاهی اوقات مردان جوان بیش از اندازه مو دارند، این موها در قسمت پشت، بینی و گوش بیشتر به چشم می‌خورند. از آنجایی که این موها در صورت بلند شدن ظاهر خوبی را در ذهن تداعی نمی‌کنند پیشنهاد می‌کنیم موهای ناخواسته‌ای را که در این قسمت‌ها وجود دارد اصلاح کنید.

۶. اهمیت ویژه‌ای به اصلاح مو بدهید

 اهمیت ویژه‌ای به اصلاح مو بدهید

مدل‌های مختلفی برای موهای مردان جوان وجود دارد، این مدل‌های مو گاهی اوقات واقعاً‌ زیبا نیستند، اما از طرف دیگر، بعضی مواقع نیز مدل‌های موی زیبایی را برای مردان جوان شاهد هستیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به یک آرایشگاه مردانه متخصص که به خوبی از اصلاح مدل‌های مختلف مو بر می‌آید، موهای خود را با مدلی برازنده و شایسته یک مرد جوان اصلاح کنید.

بیشتر ببینید: آموزش کوتاهی مو ویژه آقایان خوشتیپ

۷. در کنار صورت از پوست سایر قسمت‌های بدن غافل نشوید

مردان جوان زیادی را سراغ داریم که به فکر سلامت پوست صورت خود هستند و ترکیبات مختلفی را برای شاداب نگه داشتن چهره خود استفاده می‌کنند اما در بیشتر مواقع این مردان از رسیدگی به پوست سایر قسمت‌های بدن غافل هستند

از آنجایی که پوست دست و پاهای آقایان در حین کار بیشتر در معرض عارضه‌های پوستی و خشک شدن قرار دارد، توصیه می‌کنیم از همین ابتدای جوانی سلامت و شادابی پوست پا و دست‌های خود را با کرم‌های مرطوب کننده و سایر محصولاتی که برای این کار وجود دارد تضمین کنید.

۸. حوله‌های خود را هفته‌ای یکبار تعویض کنید

حوله‌های خود را هفته‌ای یکبار تعویض کنید

جوانی دوران تحرک و نشاط است، در نتیجه پس از ورزش یا تحرک حتما حمام می‌کنید و در نتیجه حوله‌های شما زیاد استفاده می‌شود. اما از این نکته غافل نشوید به هر اندازه‌ هم که مراقب بهداشت باشید باز هم حوله‌ها بیشتر در معرض آلودگی هستند.

این قانون برای رویه لحاف، تشک و متکایی که می‌خوابید نیز صدق می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای‌ یک بار حوله و روتختی و روبالشتی خود را بشویید یا تعویض کنید تا در معرض بیماری‌های پوستی قرار نگیرید.

۹. محصولات باکیفیت بخرید

خرید محصولات باکیفیت قانونی است که تقریباً در تمامی خرید‌ها باید رعایت شود اما وقتی صحبت از رسیدگی به پوست مطرح است این قانون اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به این ترتیب فریب تبلیغات غیرواقعی را نخورید و محصولات بهداشتی پوست خود را از مراکز معتبر خریداری کنید. باور کنید ارمغان جوانی که به شما هدیه شده بیشتر از آنچه فکرش را بکنید ارزش دارد.

۱۰. به غذایی که می‌خورید اهمیت بیشتری بدهید

 به غذایی که می‌خورید اهمیت بیشتری بدهید

دوران جوانی دوران بیدار ماندن تا نیمه شب و خوشگذارنی‌های بیرون از منزل است، اما جالب است بدانید غذایی که میل می‌کنید تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی چهره شما دارد. با این حساب با حفظ یک رژیم‌غذایی سالم و پرانرژی، ظاهر شاداب و جوان خود را همیشه حفظ کنید.

۱۱. تنبلی را کنار گذاشته و کمی ورزش کنید

حتما شما هم به خوبی می‌دانید که ورزش کردن برای سلامت قلب مفید است، بدون شک به عنوان یک مرد جوان، به خوبی می‌دانید که ورزش کردن عضله‌ها را نیز تقویت کرده و متناسب می‌کند. اما احتمال زیادی دارد که ندانید ورزش کردن باعث زیبایی چهره و موهای شما نیز خواهد شد.

ورزش‌های پرتحرک باعث می‌شوند اکسیژن در سراسر پوست شما پخش شود، فرآیند تولید کلاژن در سطح پوست نیز که یکی از مهم‌ترین دلایل جوانی پوست است نیاز زیادی به اکسیژن دارد، در نتیجه ورزش کردن به صورت غیر مستقیم به زیبایی و شادابی پوست و مو کمک زیادی می‌کند.

۱۲. استرس را از خود دور کنید

جوانی فایده‌های زیادی دارد، اما یک مرد جوان در جامعه امروزی با هزار و یک اما و اگر روبه‌رو است و برای ساخت آینده خود دغدغه‌های زیادی دارد. این فشارهای روحی و روانی باعث افزایش استرس خواهد شد. استرس نیز عارضه‌های پوستی مختلفی مانند چربی، التهاب و برافروختگی پوست را به دنبال دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم زندگی را زیاد سخت نگیرید و با دور کردن دلایل استرس، شادابی و جوانی پوست خود را تضمین کنید.

منبع: Gq ۱ دیدگاه 9311بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. خیلی خوب ممنونم

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه