تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

شناخت انواع پوست، اولین گام مراقبت صحیح

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
شناخت انواع پوست، اولین گام مراقبت صحیح

پیش از انتخاب محصول مناسب برای مراقبت از پوست، باید انواع پوست را بشناسیم. انواع پوست از لحاظ ژنتیکی تعیین می‌شوند، اما می‌توانید بهترین نوع مراقبت متناسب با پوست خود را انتخاب کنید تا از سلامتی آن اطمینان حاصل کرده، روند پیری را کند کنید و در کل مراقب خودتان باشید!

پوست من از چه نوعی است؟

معمولا انواع پوست به قرار زیر هستند: معمولی، چرب، خشک، ترکیبی و حساس. کشیدن یک دستمال کاغذی تمیز روی پوست و هنگام صبح، نوع پوست شما را مشخص می‌کند.

۱-  پوست خشک:

چربی کمی دارد و به راحتی چربی را در خود نگه نمی‌دارد. پوست خشک اغلب پوسته پوسته است و بعد از تمیز کردن، زمخت می‌شود. برای کنترل این حس زمختی و ناخوشایندی، تمیزکردن آرام و استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی با ویژگی محافظتی بالا بسیار ضروری‌ است. ممکن است در فصول مختلف، مجبور شوید مرطوب‌کننده خود را تغییر دهید.

۲-  پوست معمولی:

گردش خون خوبی دارد و اثر چربی روی دستمال باقی نمی‌گذارد. پوست معمولی نرم است و رنگ یک‌دست و صافی دارد.

۳-  پوست ترکیبی:

چربی در ناحیه تی (T- Zone) تولید می‌شود، اما نواحی اطراف دهان و دور چشم و گونه‌ها چرب نیستند. بهترین مراقبت برای پوست ترکیبی، مراقبت از هر قسمت به طور جداگانه است.

۴-  پوست چرب:

لکه‌های چرب روی دستمال باقی می‌گذارد، به ویژه در قسمت گونه‌ها، بینی و پیشانی. این نوع از پوست دارای غدد چربی بیش از حد فعال بوده و بیش از میزان طبیعی چربی تولید می‌کند. پوست چرب ممکن است در اثر عوامل ارثی، رژیم غذایی، سطح هورمون‌ها، بارداری، مواد آرایشی نامناسب و استرس ایجاد شود و به آکنه و بزرگ شدن جوش‌ها منجر شود. تمیز کردن کامل پوست چرب به طور منظم و با شوینده‌های غیر صابونی، بسیار حیاتی است.

۵-  پوست حساس:

برای افراد مختلف، معانی مختلفی دارد. این حالت ممکن است به سبب شرایط پوستی مثل روزاسه، اگزما یا آلرژی ایجاد شود. پوست‌های حساس به راحتی ملتهب و آزرده می‌شوند. مراقبت پوستی که برای پوست حساس انتخاب می‌شود بسیار مهم است زیرا بسیاری از شوینده‌ها و مرطوب کننده‌ها شامل ترکیباتی هستند که روی پوست‌های حساس نتیجه عکس می‌گذارند.

منبع: E45 دیدگاه‌ها 4390بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه