مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

ماسک‌ صورت ترکیبی چیست و چگونه باید از آن‌ استفاده کنید؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
ماسک‌ صورت ترکیبی چیست و چگونه باید از آن‌ استفاده کنید؟

ماسک‌ صورت ترکیبی یعنی این‌که به‌طور هم‌زمان از چند ماسک مختلف روی یک صورت استفاده کنیم. قرار دادن ماسک‌ صورت ترکیبی روی صورت موجب تغذیه صحیح و مناسب پوست می‌شود.

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند ماسک‌های مختلف را در زمان‌های متفاوت استفاده کنند. مثلا ماسک نرم‌کننده برای صبح و ماسک لایه‌بردار قبل از خواب شب؛ اما ماسک‌‌های صورت ترکیبی، در وقت شما صرفه‌جویی خواهند کرد علاوه بر این، پوست شما را به‌طور تخصصی تغذیه و پاک‌سازی می‌کنند.

چرا ماسک‌ صورت ترکیبی را انتخاب می‌کنیم؟

برخی افراد در بخش‌های مختلف پوست شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. این حالت بیش‌تر مربوط به پوست‌های مختلط است. مثلا جوش‌های سرسفید یا سرسیاه روی بینی و نواحی اطراف آن و خشکی پوست در نواحی دیگر صورت. بنابراین در قسمت بینی به ماسک لایه‌بردار و در قسمت خشک صورت به ماسک آب‌رسان نیاز است.

به علاوه اگر برای برخی از خانم‌ها چروک زودرس اطراف چشم ایجاد شود، به ماسک ضد چروک یا محصولات افزاینده انعطاف پوست در اطراف چشم نیاز دارند. به همین دلیل اکنون بسیاری از خانم‌ها به ماسک‌‌های صورت ترکیبی روی آورده‌اند تا مشکلات پوست ترکیبی خود را برطرف کنند.

چند ماسکی

ویژگی اصلی مماسک‌ صورت ترکیبی، برآوردن نیازهای پوست است. درست است که استفاده از یک ماسک برای کل صورت، آسیب‌رسان نیست، اما در واقع نتیجه نهایی آن فقط بهبود کلی پوست است؛ اما برای برطرف کردن مشکلات پوست‌های مختلط به طور هم‌زمان، لازم است که از ماسک صورت ترکیبی استفاده شود و این کار به‌طور شگفت‌انگیزی به درخشندگی پوست منجر می‌شود.

چگونه از ماسک‌ صورت ترکیبی استفاده کنیم؟

ابتدا، بخش‌های مختلف صورت که نیازهای مختلف دارند را شناسایی کنید. سپس برای بهبود آن بخش از صورت، محصول مناسب همان قسمت را بیابید.

ناحیه گونه:

ناحیه گونه و اطراف آن نقاط تیره و سیاه دارد. بنابراین ماسک مرطوب‌کننده مناسب این بخش است تا آن را مرطوب نگه داشته و تغذیه کند.

 ناحیه T شکل (بینی و پیشانی):

ناحیه تی شکلاین بخش از صورت مستعد چربی بیشتر و در نتیجه جوش‌های سرسیاه یا سرسفید است. بنابراین یک ماسک لایه‌بردار یا ماسک تمیزکننده عمقی منافذ، مناسب است تا چربی را خارج کند.

شما می‌توانید در صورت تمایل، با مطالعه مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی تحت عنوان ناحیه تی (T-Zone) چیست؟ اطلاعات بیش‌تری در این زمینه کسب نمایید.

زیر چشم:

همان‌طور که می‌دانیم پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است. بنابراین استفاده از محصولات خیلی قوی ممکن است به جای داشتن فایده، به آن آسیب بزند.

استفاده از ماسک‌های طبیعی مرطوب‌کننده (برای زیر چشم) گزینه‌ مناسبی برای خشکی این ناحیه است. در برخی افراد که دچار چروک زودرس می‌شوند این چروک‌ها زیر چشم تشکیل می‌شوند. پس فرد باید از محصولی استفاده کند که پوست را تغذیه نموده و انعطاف آن را بیش‌تر کند. نهایتا به دلیل حساسیت ناحیه زیر چشم، باید از ماسک‌های طبیعی و مناسب استفاده کنید.

ناحیه چانه:

این ناحیه مشکلات مخصوص به خود را دارد. چانه گاهی خیلی خشک و پوسته پوسته می‌شود. گاهی اوقات نیز چانه به دلیل چربی زیاد (و بسته به فصل) دچار جوش‌های فراوان می‌شود. بنابراین یک ماسک پاک‌کننده یا شست‌وشو دهنده، بعد از تعیین شرایط پوست، مناسب خواهد بود.

نکته:

چند ماسک همزمان

همان‌طور که در تصاویر بالا می‌بینید، بسته به نوع پوست هر شخصی، برای استفاده از ماسک‌های مختلف به‌طور هم‌زمان الگوهای متفاوتی وجود دارند. شما می‌توانید به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان شناخت انواع پوست، اولین گام مراقبت صحیح مراجعه کنید تا در شناخت نوع پوست‌تان به شما کمک کند.

منبع: Wishtrendglam دیدگاه‌ها 9007بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه