تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش‌هایی برای جوان‌تر جلوه دادن چهره آقایان

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
روش‌هایی برای جوان‌تر جلوه دادن چهره آقایان

روزگار گرد پیری را بر سر و صورت تمامی افراد خواهد ریخت، از طرف دیگر مشغله‌های کاری زیادی نیز برای آقایان وجود دارد که مجالی برای رسیدگی به پوست سر و صورت باقی نمی‌گذارد،‌ در این بین آقایان زیادی را می‌شناسیم که با استفاده از شیوه‌های مختلف برای جوان تر جلوه دادن چهره خود کمک می‌گیرند.

به همین دلیل با هم در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به ۹ روشی که به جوان‌تر جلوه دادن چهره شما کمک می‌کند. در همین ابتدا بگوییم اگر از آن دسته آقایانی هستید که همیشه سرشان شلوغ است، بد به دل خود راه ندهید چرا که رعایت مواردی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد.

۱- خوب بخوابیدخوب بخوابید

کمبود خواب باعث می‌شود تا پوست شما حالتی خسته و افتاده به خود بگیرد و زیر چشم‌ها نیز تیره شود، افرادی که شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند، روز بعد چهره‌ای پف کرده دارند، دلیل این امر هم باقی ماندن مایعات در بدن است. در حین خوابِ شب، فرآیند تولید هورمون‌ رشد و تستسترون نیز در بدن بیشتر می‌شود.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم با رعایت موارد زیر، شب‌ها خواب خوب و عمیقی داشته باشید:

  • صبح‌ها همیشه در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید

بیشتر آقایان عادت دارند صبح‌های تعطیل دیرتر از خواب بیدار شوند، پیشنهاد می‌کنیم روزهای تعطیل نیز همانند روزهای کاری در ساعت معینی از خواب بیدار شوید. این روش یکی از بهترین کارها برای تنظیم کردن ساعت خواب بدن است. دلیلی وجود ندارد اگر شب قبل دیر خوابیده‌اید، روز بعد ساعت بدن خود را وادار به تغییر کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر شب گذشته کمتر خوابیده‌اید، صبح در همان ساعتی که همیشه از خواب بیدار می‌شوید، بلند شده و در نیمه روز با یک خواب کوتاه، کمبود خواب شب گذشته را جبران کنید.

  • تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

جالب است بدانید بر اساس جدیدترین تحقیقات، افرادی که زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، خواب نامنظم‌تری دارند. از طرف دیگر سرزدن دائم به شبکه‌های اجتماعی نیز باعث می‌شود پس از مدتی به این کار عادت کنید، کمبود خواب شبانه باعث عدم تمرکز هواس نیز می‌شود. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم زمان‌های مشخصی را برای سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و بررسی پیام‌ها مشخص کنید.

  • از ساعت ۲ ظهر به بعد کافئین نخورید

جالب است بدانید چیزی حدود ۱۰ ساعت زمان می‌برد تا کافئین از بدن شما خارج شود، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم از ظهر به بعد نوشیدنی‌های حاوی کافئین را کنار بگذارید.

  • دوش آب گرم قبل از خواب شبانه را فراموش نکنید

در حین خواب، حرارت بدن کاهش پیدا می‌کند و دوش آب گرم نیز به این فرایند کمک می‌کند، در نتیجه خواب بهتری خواهید داشت. از طرف دیگر پایین آمدن سریع درجه حرارت بدن به ترشح ملاتونین منجر می‌شود. بد نیست بدانید ملاتونین باعث خواب آلودگی می‌شود.

۲- هر از گاهی روزه بگیریدروزه بگیرید

روزه‌گرفتن کاهش وزن را در پی دارد و باعث سوختن کالری‌ انباشته در بدن می‌شود، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم به غیر از ماه مبارک رمضان، اگر از تجمع چربی‌ها در قسمت شکم رنج می‌برید، در هر ماه، چند روزی را روزه بگیرید. جالب است بدانید در حین روزه گرفتن، اولین منبع چربی که بدن از آن استفاده می‌کند، چربی‌‌های انباشته در ناحیه شکم است. اگر هم از آن دسته آقایانی هستید که داشتن عضله‌ و تناسب اندام برایشان مهم است، باید به این نکته اشاره کنیم که روزه گرفتن باعث از بین رفتن عضله‌ها نمی‌شود. به این ترتیب بهتر است دو روز هفته را روزه بگیرید و در این دو روز مواد غذایی میل کنید که حدود ۵۰۰ کالری داشته باشند.

تخم‌مرغ آب‌پز، آجیل و سبزیجات تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با رعایت این نکات در روزه‌داری، میزان انرژی بدن را افزایش داده و فشار خون کمتری خواهید داشت، جالب است بدانید این کار به افزایش توان قلب شما در برابر استرس نیز کمک می‌کند.

۳- موها را همیشه کوتاه نگه داریدموها را کوتاه نگه دارید

از آرایشگر خود بخواهید موهای شما را همیشه کوتاه اصلاح کند. اگر هم قسمتی از سر شما موی کمتری دارد، نیازی نیست این قسمت را با موهای بلند سایر قسمت‌ها پوشش دهید، موی کوتاه و کم پشت نیز زیبایی خاص خود را دارد. اگر موهای کم پشتی دارید و قسمتی از موهای شما خالی‌تر از بقیه قسمت‌های سر است، بلند نگه داشتن قسمت‌های دیگر باعث می‌شود تا ظاهری پیر و فرسوده پیدا کنید در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن ظاهری جوان، همیشه موهای خود را کوتاه نگه دارید.

بیشتر بخوانید:‌ ۷ اشتباه که آقایان با موهای کم پشت مرتکب آن می‌شوند

۴- رایحه‌های قدیمی را کنار بگذاریداز عطر و ادکلن‌های جدید استفاده کنید

اگر از آن دسته آقایانی هستید که عادت به استفاده از رایحه‌های جدید در عطر و ادکلن خود ندارند، پیشنهاد می‌کنیم تغییر عادت دهید و با استفاده از رایحه‌های جدید و امروزی، حس و حال جوان‌تری به خود ببخشید.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین عطرهای مردانه برای تابستان ۲۰۱۷

 

 

 

۵- از خواص زردچوبه غافل نشویدخواص زردچوبه را فراموش نکنید

همان‌‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، پوست انسان در اثر گذشت زمان فرسوده و پیر می‌شود، التهاب‌های پوستی و اکسیداسیون نیز به پیر شدن سریع‌تر پوست منجر می‌شود. جالب است بدانید زردچوبه در کاهش التهاب‌های پوستی و اکسیداسیون پوست تاثیر بسیار زیادی دارد.

زردچوبه به کاهش عوارض بیماری‌هایی که در حال وخامت بیشتری هستند کمک می‌کند و جلوی پیر شدن اعضای بدن، پوست و سلول‌ها را می‌گیرد. تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا زردچوبه در میان ۱۵۰ خوراکی سالم دنیا قرار بگیرد.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم در حین مصرف تخم‌‌مرغ و سبزیجات، زردچوبه را نیز به عنوان ادویه استفاده کنید. حتی در ساخت اسموتی هم می‌توان از زردچوبه کمک گرفت.

۶- آراستگی ریش‌ و سبیل خود را حفظ کنیدریش و سبیل خود را آراسته نگه دارید

جالب است بدانید وجود ریش و سبیل باعث می‌شود چهره شما چندین سال بیشتر از آنچه هستید نمایان شود. با این حساب اصلاح و کوتاه کردن ریش و سبیل تاثیر زیادی در جوان‌تر جلوه دادن چهره شما خواهد داشت. اگر هم از آن دسته آقایانی هستید که طرفدار پروپاقرص ریش و سبیل هستند و ریش‌های بلندی دارید، پیشنهاد می‌کنیم همیشه ریش و سبیل خود را مرتب نگه دارید. استفاده از روغن ریش نیز باعث می‌شود ریش راحت‌تر حالت گرفته و عطرآگین شود.
ریش و سبیل با بالارفتن سن شما، ضخیم‌تر می‌شود و در نتیجه روغن ریش به نرم‌ شدن تارهای ریش و سبیل کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر باعث می‌شود تا ریش و سبیل مرطوب نگه داشته شود.

بیشتر بخوانید:‌ به مدل ریش و سبیل خود اهمیت بیشتری بدهید

۷- ابروها را مرتب نگه داریدابروها را مرتب نگه دارید

ابروان بلند باعث می‌شود تا چهره شما خسته و شکسته به نظر برسد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی ابروها را مرتب کنید. برای اینکار ابروها را با شانه به سمت بالا نگه داشته و با یک قیچی کوچک، تارهای اضافی ابرو را کوتاه کنید.

بیشتر بخوانید:‌ آقایان چگونه ابروهای خود را مرتب کنند؟

 

 

۸- موهای گوش و بینی را کوتاه کنیدموهای گوش و بینی را کوتاه کنید

جالب است بدانید زمانی که پا به سن می‌گذارید، موهای گوش و بینی بلند‌تر می‌شود، دلیل این امر ممکن است کاهش تستسترون در بدن آقایان باشد. اما نکته‌ای که برای ما مهم است، جلوه نامناسب موهای بینی و گوش است، در نتیجه با استفاده از قیچی یا ابزارهایی که برای کوتاه کردن موهای بینی و گوش وجود دارد، از شر این موها خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: روش‌های مناسب از بین بردن موی بینی

 

 

۹- کرم ضد‌‌آفتاب را فراموش نکنیدآقایان از ضدآفتاب استفاده کنند

بیشتر بانوان به خوبی با خطرهایی که نور آفتاب پوست آنها را تهدید می‌کنند آشنا هستند و همیشه در کیف خود یک کرم ضدآفتاب دارند، اما تجربه نشان داده است آقایان زیاد به این موارد اهمیت نمی‌دهند، از طرف دیگر آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر در معرض نور خورشید هستند و قسمت‌های بیشتری از پوست بدن آقایان در برابر نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرد.

در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم استفاده از کرم ضدآفتاب را جدی بگیرید، کرم‌های ضدآفتاب با میزان SPF 30 که خاصیت مرطوب کنندگی دارند گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید هزار و یک ترفند برای جوان‌تر جلوه دادن پوست وجود دارد، به این ترتیب اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که همیشه به پوست و چهره خود اهمیت می‌دهند، روش‌های خود را برای جوان‌تر جلوه دادن پوست با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Mensjournal ۱ دیدگاه 5547بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. خیلی عالی ممنون

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه