تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۳ ماده غذایی که میزان نمک آن‌ها شگفت‌زده‌تان می‌کند (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۱۳ ماده غذایی که میزان نمک آن‌ها شگفت‌زده‌تان می‌کند (قسمت دوم)

مصرف بیش از اندازه نمک، سلامت بدن را به خطر می‌اندازد؛ در عین حال بسیاری از مواد غذایی که روزانه می‌خوریم ممکن است حاوی نمک زیادی باشند، اما ما متوجه این موضوع نباشیم. در قسمت اول این مقاله با شش مورد از این مواد غذایی آشنا شدیم، در این بخش، با ادامه این فهرست آشنا می‌شویم.

7. مواد غذایی کم‌سدیم

مواد غذایی کم‌سدیموقتی که روی مواد غذایی برچسب «کم‌سدیم» را می­‌بینید ممکن است فکر کنید نمک کمتری مصرف می­‌کنید، درحالی‌که بدین معناست که تنها 25 درصد سدیم کمتری نسبت به محصولات معمولی دارند. بنابراین برای وعده­‌های غذایی یخ‌زده که حاوی 1000 میلی­‌گرم سدیم هستند، نمونه‌های کم سدیم آنها 750 میلی­‌گرم سدیم دارند که هنوز هم میزان بالایی است. استفاده از گزینه «کاهش سدیم» هنگامی که به آرامی در حال کاهش مصرف نمک رژیم غذایی خود هستید یک انتخاب هوشمندانه است اما اگر میزان مصرف نمک خود را به دقت تحت نظر دارید بهتر است به‌دنبال برچسب­‌های «کم‌سدیم» (با کمتر از 140میلی­‌گرم سدیم در هر وعده) و «خیلی کم‌سدیم» (کمتر از 35 میلی­‌گرم سدیم) باشید.

 

8. همبرگرهای گیاهی

همبرگرهای گیاهیبرخی از همبرگرهای گیاهی و تهیه­‌شده از سویا، با یک لیست طولانی از مواد تشکیل‌دهنده­ فرآوری­‌شده ساخته می­‌شوند و از نمک، به‌منظور افزایش طعم استفاده می­‌کنند. همبرگرها بین 400 تا 500 میلی‌گرم سدیم دارند و این بدون در نظر گرفتن نان، چاشنی و پنیر است.

 

9. شکلات داغ

شکلات داغیک نوشیدنی گرم، راه مناسبی برای خوردن شکلات با مقدار کمی کالری (بین 80 تا 100 کالری در یک بسته) است. اما هر وعده آن می­‌تواند شامل 7 درصد سدیم روزانه باشد. اگر به هر دلیلی در یک رژیم غذایی کم‌سدیم هستید، هر بسته بیش از 10 درصد از سهمیه روزانه سدیم شما را شامل می‌شود. می‌توانید از دستورالعمل­‌های طرز تهیه شکلات داغ کم‌سدیم استفاده کنید.

 

10. پنکیک

پنکیکیک صبحانه شیرین می­‌خواهید اما 2000 میلی‌گرم سدیم در پنکیک­‌های شکلاتی شما چه می­‌کند؟ تهیه پنکیک در خانه، گزینه­ بهتری از سفارش آن از رستوران است. خمیرهای آماده پخت با 400 میلی­‌گرم سدیم در هر وعده و مخلوط­‌های آماده با 700 میلی­‌گرم در هر سه پنکیک، نمک زیادی را مصرف می­‌کنند.

 

11. سبزیجات منجمد همراه با سس

سبزیجات منجمدهر فنجان از سبزیجات منجمد می­‌تواند 500 میلی‌گرم سدیم، به وعده غذایی شما اضافه کند به‌خصوص اگر نوع با سس پنیر آن را انتخاب کنید. از سبزیجات منجمد ساده مانند نخودفرنگی، پیاز، ذرت و اسفناج استفاده کنید. سبزیجات منجمد به اندازه­ نوع تازه­ آن سالم هستند و حتی بیشتر. انجماد محصولات اندکی پس از برداشت، مواد مغذی آن را حفظ می‌کند؛ درحالی‌که محصولات تازه اغلب بخشی از مواد مغذی خود را در طول فرآیند حمل و نقل و ذخیره‌­سازی از دست می‌دهند.

 

12. ساندویچ‌­ها

ساندویچبعد از شمارش سدیم موجود در نان، کالباس، پنیر و خیارشور، یک ساندویچ سالم بوقلمون، بیش از حدود 900 میلی­‌گرم سدیم دارد. ساندویچ را در خانه تهیه کنید تا نمک کمتری مصرف شود. از گزینه­‌های با سدیم کمتر مانند نان پیتا، دانه خردل به‌جای خیارشور، سبزیجات تازه، پنیر سوئیسی (حاوی مقدار کمی از سدیم) و کالباس کم سدیم بوقلمون یا قطعه ای تازه از گوشت بوقلمون استفاده کنید.

 

13. سینه مرغ

سینه مرغ همراه با نمکراز سینه مرغ خام و بی‌مزه این است که معمولا برای بهبود دادن طعم و مزه آن، مقدار زیادی سدیم به آن افزوده می­‌شود. برای اجتناب از این محصولات، هنگام خرید، مرغ‌هایی را که برچسب «بدون مواد افزودنی» دارند انتخاب کنید و از برندهایی که روی برچسب آن نمک یکی از مواد تشکیل­‌دهنده است پرهیز کنید یا نوع ارگانیک آن را انتخاب کنید.

منبع: Health دیدگاه‌ها 9763بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>