مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

چگونه ماسک تقویت کننده موی سر را در منزل تهیه کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه ماسک تقویت کننده موی سر را در منزل تهیه کنیم؟

درست مثل ماسک صورت که مشکلات پوستی را بهبود می‌بخشد، ماسک تقویت کننده موی سر نیز ظاهر مو را در بهترین‌ حالت آن نگاه می‌دارد. از آن‌جا که ماسک مو، یکی از خدمات آرایشگاه‌های گران‌قیمت است، امکان دارد استفاده از این خدمات برای همه آسان نباشد.

درست کردن ماسک مو بسیار راحت است ولی معمولا افراد این کار را برای زمانی می‌گذارند که کل یک بعدازظهر را در خانه هستند. برخی از ترکیبات این ماسک‌های دست‌ساز، بوی تندی دارند ولی این رایحه غلیظ با شامپو زدن برطرف می‌شود. ماسک‌های زیادی وجود دارند که افراد می‌توانند در خانه آن‌ها را بسازند و بسیار ارزان‌قیمت و قابل دسترس نیز هستند که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

ماسک موی حالت‌دهنده و نرم‌کننده

ماسک موی حالت دهنده و نرم‌کنندهشما می‌توانید برای ساخت یک ماسک تقویت کننده موی سر میوه‌ای که حالت‌دهنده و نرم‌کننده خوبی برای مو باشد، نصف یک موز، یک چهارم طالبی، یک چهارم آووکادو، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن سبوس گندم را در مخلوط کن هم بزنید. مخلوط حاصل را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید و شامپو بزنید.

ماسک مو برای موهای خشک

ماسک برای موهای خشکافرادی که موهای خیلی خشکی دارند، دو عدد تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، می‌توانید این ماسک را به موها بمالید و سپس سر را با کلاه نایلونی بپوشانید. بعد از 10 تا 15 دقیقه، موها را بشویید و شامپو بزنید.

ماسک مو برای موهای آسیب دیده و رنگ‌شده

ماسک مو برای موهای آسیب دیده و رنگ‌شدهبزرگ‌ترین نگرانی خانم‌هایی که موهای خود را رنگ یا هایلایت می‌کنند و مدام از اتوی مو یا سشوار استفاده می‌کنند، موهای آسیب‌دیده است. ماسک متشکل از موز رسیده و چند قطره روغن بادام برای این افراد مفید است. این ترکیب را 15 دقیقه روی سر بگذارید و بعد با آب بشویید و شامپو بزنید.

ماسک تقویت کننده موی سر مخصوص موهای فر

ماسک موهای فردارموهایی که به‌طور طبیعی فردار هستند، وز می‌شوند. برای کنترل این حالت، یک قاشق غذاخوری عسل را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. می‌توانید آن را بعد از شستشو با شامپو، روی مو بگذارید و بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.

فرقی نمی‌کند چه نوع ماسکی تهیه کنید، فقط به یاد داشته باشید از بیشتر‌ ماسک‌های مو، فقط ماهی یک یا دو بار می‌توانید استفاده کنید. این ماسک‌ها قرار است که به ترمیم مو کمک کنند نه این‌که حالت کلی آن را حفظ کنند. استفاده زیاد از ماسک مو، مشکلاتی مثل چرب شدن پوست سر را ایجاد می‌کند پس افراط و تفریط نکنید.

آیا شما هم دستور تهیه ماسک موی طبیعی را می‌شناسید که ما در این مقاله به آن اشاره نکرده‌ایم؟ لطفا ما و سایر کاربران را از نظرات و تجربیات ارزشمند خود بی‌بهره نگذارید.

در همین رابطه می‌توانید به مقالات دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی مراجعه کنید:

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 7543بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه