۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

۷ ماسک موی شگفت‌انگیز خانگی

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
۷ ماسک موی شگفت‌انگیز خانگی

تابستان فصل سختی برای موهای شما می‌باشد. اشعه فرابنفش خورشید، عرق کردن، کلر موجود در آب استخر و انواع آلودگی، همه و همه به موها حمله کرده و ظاهری خشک به آن‌ها می‌بخشند. خوشبختانه چندین ماسک موی خانگی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، زیبایی را به موهای خود بازگردانید. وقتی می‌توانید با مواد اولیه طبیعی، ماسک مو تهیه کنید چرا به سراغ محصولات شیمیایی بروید؟ بدون هیچ توضیح بیشتری، 7 ماسک موی خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- ماسک آووکادو

ماسک آووکادوآووکادو در بسیاری از درمان‌های زیبایی و پوست استفاده می‌شود و یکی از بهترین مواد اولیه برای ماسک مو می‌باشد. ماسک آووکادو برای موهای خشک مناسب است. این ماسک کمک می‌کند تا رطوبت به موهای شما بازگشته و موهایی صاف، نرم و ضخیم داشته باشید. مقداری آووکادو را با نصف فنجان شیر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید و روی موها قرار دهید. پس از 15 دقیقه موها را بشویید.

۲- ماسک تخم‌مرغ

ماسک تخم‌مرغماسک تخم‌مرغ یک ماسک نرم‌کننده است که خیلی سریع و آسان تهیه می‌شود. زرده تخم‌مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک فنجان شیر و مقداری آبلیموی تازه مخلوط کنید و به موهایتان بمالید و موها را پس از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد بشویید. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است که به تغذیه ریشه مو کمک می‌کند و پتاسیم موجود در آن موهای آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد. ویتامین A از شکستگی مو جلوگیری کرده و ویتامین B12 به رشد مو کمک می‌کند.

۳- ماسک ماست

ماسک مو ماستاگر موهای شما به دلیل استفاده زیاد از محصولات حالت‌دهنده، زبر و خشک شده است، ماسک ماست را امتحان کنید تا دوباره موهایی براق و درخشان داشته باشید. نصف فنجان ماست را روی موها ماساژ داده و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس موها را با شامپو بشویید و از موهای زیبای خود لذت ببرید. می‌توانید از خامه ترش نیز به جای ماست استفاده نمایید.

۴- ماسک موز

ماسک موزموز سرشار از ویتامین‌های A، E، C و عنصر پتاسیم است که به تنظیم چربی طبیعی سر کمک کرده و آن را سالم نگه می‌دارد. 2 عدد موز رسیده را با یک قاشق روغن نارگیل، یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 5 دقیقه روی موهای خود قرار دهید. سپس موها را با آب گرم یا سرد بشویید.

۵- ماسک روغن نارگیل

ماسک روغن نارگیلماسک روغن نارگیل برای موهای خشک و آسیب دیده مناسب است. بسته به حجم موهای خود، دو قسمت روغن نارگیل و یک قسمت روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و به موهای خود بزنید و تا آنجا که می‌توانید اجازه دهید این ماسک روی مو باقی بماند. سپس موها را با شامپو بشویید.

۶- ماسک توت‌فرنگی

ماسک توت‌فرنگیاگر در ناحیه سر مشکل پوستی داشته یا موهای چربی دارید، حتما ماسک توت‌فرنگی را امتحان کنید. ویتامین C موجود در این ماسک به تنظیم pH سر و تولید چربی طبیعی کمک می‌کند و موها را سالم نگه می‌دارد. حدود ۱۵ عدد توت‌فرنگی متوسط را با یک قاشق عسل و یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید. ماسک را به مدت 15 دقیقه روی مو باقی بگذارید و بعد موها را بشویید.

۷- ماسک جو پرک

ماسک جو پرکاگر در پوست سر خود ناراحتی‌هایی نظیر شوره، خارش و یا سایر مشکلات پوستی دارید، به طور منظم از این ماسک مو استفاده کنید. خبر خوب این‌که ماسک جوپرک خیلی راحت تهیه می‌شود. کافی است یک قاشق غذاخوری جوپرک را با یک قاشق غذاخوری شیر تازه و روغن بادام یا زیتون مخلوط کنید. ماسک را به مدت 20 تا 25 دقیقه روی موهای خشک قرار دهید و سپس موها را با شامپو بشویید.

اگر به دنبال راهی برای مرطوب کردن و احیای موهای خود می‌گردید، این ماسک‌های خانگی به شما کمک خواهند کرد. تهیه این ماسک‌ها آسان است و بدون شک در حال حاضر مواد اولیه بسیاری از آن‌ها را در خانه دارید.

منبع: Tech Info's دیدگاه‌ها 3990بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه