تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه موهای زیر پوستی را از بین ببریم؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
چگونه موهای زیر پوستی را از بین ببریم؟

فرقی نمی‌کند از چه شیوه‌ای برای رفع موهای زائد استفاده می‌کنید، پوست همیشه مستعد موهای زیر پوستی است. اگرچه موهای زیر پوستی خطر ایجاد بیماری خاصی را در پی ندارند، اما ممکن است باعث جوش بشوند.

نیازی به صرف هزینه‌های زیاد جهت تهیه محصولات مخصوص موهای زیر پوستی نیست، در این مقاله چند راه‌حل خانگی و موثر را برای شما آورده‌ایم:

۱- استفاده از چای سیاه برای کاهش التهاب

چای کیسه ای

چای سیاه با کیفیت خوب، منبع غنی اسید تانیک است که قرمزی و التهاب را از بین می‌برد. یک یا دو چای کیسه‌ای را در یک فنجان آب گرم گذاشته و بعد ازحدود 5 ثانیه آن را چند دقیقه روی محل موهای زیر پوستی بمالید.

اگر دچار سوزش شدید هستید، یک قاشق چایخوری چای غلیظ را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی محل موهای زیر پوستی بمالید. این کار را دوبار در روز انجام دهید.

۲- پوست را با عسل تسکین دهید

عسل

افراد بسیاری از گذاشتن عسل روی پوست و مو خوششان نمی‌آید؛ اما وقتی مجبور باشید، هرکاری انجام می‌دهید تا مشکل‌تان حل شود. عسل چسبناک است و شستن آن سخت است اما این ماده خواص ضد باکتری قوی دارد، باکتری را از بین برده و تورم و التهاب را کاهش می‌دهد. عسل را به محل موهای زیر پوستی بمالید و پس از 10 تا 15 دقیقه بشویید. این کار را 2 تا 4 بار در روز انجام دهید.

۳- باکتری‌ها را با سرکه سیب از بین ببرید

سرکه سیب

سرکه سیب بهترین راه‌حل برای موهای زیر پوستی نیست، اما واقعا روی زخم‌ها اثر دارد. سرکه سیب باکتری‌ها و مخمرها را از بین برده و خطر عفونت را کاهش می‌دهد. همچنین التهاب را کم می‌کند. سرکه سیب را با استفاده از یک تکه پنبه به موضع بمالید و بعد از 5 تا 10 دقیقه بشویید.

۴- ناحیه ملتهب را با آلوئه‌ورا خنک کنید

آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا التهاب و جوش را تسکین می‌دهد. آن را 20 دقیقه روی محل موهای زیر پوستی بگذارید و سپس بشویید. اگر التهاب شدید دارید 2 تا 4 بار در روز این کار را انجام دهید. آلوئه‌ورا خاصیت خنک‌کنندگی دارد و درد را کاهش می‌دهد.

۵- عفونت را با روغن درخت چای برطرف کنید

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری خود معروف است. این روغن، عفونت را برطرف کرده و پوست را تسکین می‌دهد. یک قاشق چایخوری آب مقطر را با 3 تا 5 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. آن را 10 دقیقه روی محل بمالید و بشویید. اگر آب مقطر ندارید از روغن زیتون استفاده کنید.

۶- با شکر، به موهای زیر پوستی کمک کنید تا از زیر پوست خارج شوند

شکر و روغن

3 قاشق غذاخوری شکر سفید را با دو قاشق روغن خالص جوجوبا یا روغن زیتون مخلوط کنید. کمی روغن اسطوخودوس یا روغن درخت چای به آن بیفزایید. آن را با حرکات دورانی حدود 1 دقیقه روی محل بمالید. سپس آن را شسته و مرطوب‌کننده بزنید. این کار را هفته‌ای یک بار انجام دهید. اما اگر سوزش یا التهاب دارید از انجام آن پرهیز کنید.

۷- التهاب و سوزش پوست را با خیار تسکین دهید

خیار

برش‌های حلقه‌ای خیار سرد را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید تا التهاب و سوزش را کاهش دهد. خیار، خاصیت ضد التهاب و آب‌رسانی دارد هم‌چنین حاوی ویتامین و آنتی‌اکسیدان است که برای پوست شما مفید است. می‌توانید از خیار رنده شده به جای حالت حلقه‌ شده استفاده کنید. آن را 5 دقیقه روی محل سوزش بگذارید و سپس بشویید.

۸- از جوش شیرین برای تسکین پوست استفاده کنید

جوش شیرین

جوش شیرین برای موهای زیر پوستی مفید است و التهاب را تسکین می‌دهد. کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به حالت خمیر درآید. آن را 5 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید. اگر پوست شما جوشی نزده اما می‌خواهید از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری کنید، ماسک لایه‌برداری با استفاده از جوش شیرین، پودر جوی دوسر، عسل و آب تهیه کنید.

سرو کله زدن با موهای زیر پوستی خسته‌کننده است. اما این راه‌حل‌های ساده خانگی به شما در این مورد کمک می‌کنند و پوست را در طول سال صاف و نرم نگه‌ می‌دارند.

جالب است بدانید که بسیاری از این مواد برای برطرف کردن جوش صورت نیز مفید و موثرند و شما می‌توانید توضیح کامل آن را در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان 10 راه سریع و طبیعی برای رهایی از جوش‌ صورت بخوانید.

منبع: Womanitely دیدگاه‌ها 9787بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه