تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۴ عادتی که انسان‌های مثبت را از انرژی منفی جدا می‌کند

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
۱۴ عادتی که انسان‌های مثبت را از انرژی منفی جدا می‌کند

انرژی منفی تقریبا همه جا پیدا می‌شود! افرادی هستند که دائما از زندگی شکایت می‌کنند، عادت‌های بدی دارند و حال خوش را از دیگران می‌گیرند. احساسات آن‌ها به صورت منفی بر افکار و اعمال اطرافیان تاثیر می‌گذارد، بنابراین اگر می‌خواهید موفقیت بیشتری داشته باشید، اجتناب از انرژی منفی امری حیاتی است.
همه می‌توانند به آسانی تحت تاثیر انرژی منفی قرار گیرند و افراد استثنایی کسانی هستند که راه‌های مقابله با آن را یاد می‌گیرند. این 14 راه به شما نشان می‌دهد که چگونه انسان‌های مثبت، از انرژی منفی دوری می‌کنند:

۱- آن‌ها شادی را از درون ایجاد می‌کنند:

انسان‌های شاد، مبنای شادی را بر عوامل بیرونی قرار نمی‌دهند. آن‌ها می‌دانند به محض آنکه این عامل بیرونی از بین رود، احساس روانی آن‌ها نیز از بین می‌رود. در مقابل، آن‌ها به دنبال عوامل داخلی انرژی مثبت هستند و به دنبال آگاهی عملی هستند.

۲- آن‌ها تفکر مثبت را تمرین می‌کنند:

افکار بر اعمال تاثیر می‌گذارند، بنابراین اگر افکار منفی داشته باشید هیچ آینده روشنی پیش روی شما قرار ندارد. افراد مثبت به بهانه‌های ذهن خود توجه نمی‌کنند؛ آن‌ها با بهره‌گیری از افکار مثبت و یافتن جنبه مثبت مساله به این اطمینان می‌رسند که از نظر ذهنی برای موفقیت آماده هستند.

۳- آن‌ها به دنبال دلایل خودباوری هستند:

هیچ‌گاه نگذارید منفی‌نگری به شما نزدیک شود. مسلما باید راه خود را از میان افراد زیادی باز کنید، اما نکته مهم این است که به خود باور داشته باشید. دلایل متعددی وجود دارند که به خود باور داشته باشید، حتی اگر کاملا احساس بیکاری و بی‌ارزشی می‌کنید. این افکار منفی، موانع موقتی هستند و در بسیاری از موارد صرفا ساخته ذهن هستند و جنبه واقعی ندارند.

۴- آن‌ها افراد منفی را حذف می‌کنند:

محیط اطراف، تاثیر به‌سزایی بر روی شما دارد. اگر زمان زیادی با انسان‌های مثبت بگذرانید، این احتمال بیشتر است که انسان شاد و سرزنده‌ای باشید. از سوی دیگر، اگر بیش از حد به افراد منفی نزدیک شوید، حذف کردن منفی‌گرایی از زندگی شما سخت می‌شود.

۵- آن‌ها به صورت منظم ورزش می‌کنند:

تمرین فیزیکی با آزادسازی اندورفین، ماده شیمیایی ایجاد کننده «حس خوب»، همراه است. داشتن رفتار مناسب با بدن خود، همواره نتیجه خوبی می‌دهد و در نهایت استرس کاهش یافته و خوشحالی افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، اگر از نیازهای بدن خود چشم‌پوشی کنید، آن‌گاه خیلی زود تجربیات منفی خواهید داشت!

۶- آن‌ها در طبیعت زمان می‌گذرانند:

در طبیعت بودن ذهن را آزاد کرده و بدن را آرام می‌کند. افراد مثبت‌اندیش، بخشی از روز خود را صرف بیرون رفتن و ستایش زیبایی طبیعت می‌کنند. این روش، راه خوبی برای شارژ کردن خود می‌باشد.

طبیعت گردی و کاهش انرژی منفی

۷- آن‌ها از خرج کردن بدون فکر اجتناب می‌کنند:

این روزها، آگهی‌های تجاری و تخفیف‌های فراوان به دنبال جلب توجه شما هستند، بنابراین غرق شدن در خرید امری آسان است. اگر چه خرید اضافی ممکن است در همان لحظه به شما احساس بهتری دهد، اما انسان‌های مثبت‌اندیش به هر قیمتی، از این عادت نه چندان مناسب اجتناب می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند منابع مالی خود را صرف کشف دنیا کنند و لحظات خوبی برای خود خلق کنند.

۸- آن‌ها شکست را قبول می‌کنند:

افراد مثبت‌اندیش شکست را با آغوش باز می‌پذیرند، زیرا می‌دانند این تنها راه یادگیری و رشد است. هر زمان که با شکست روبرو می‌شوند، به جای تسلیم شدن، آن‌قدر با سخت‌کوشی تلاش می‌کنند تا دوباره به نوک قله بازگردند. اگرچه شکست، با احساسات منفی همراه است، اما آن‌ها می‌دانند که این احساسات گذرا بوده و به سرعت از بین می‌رود. آن‌ها به منظور تسریع این فرآیند، به مثبت‌اندیشی ادامه می‌دهند.

۹- آن‌ها مسئولیت کامل اتفاقات زندگی خود را بر عهده می‌گیرند:

افراد مثبت‌اندیش همواره مسئولیت آنچه در زندگی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد را بر عهده می‌گیرند. اگر این اتفاق مثبت یا منفی باشد، همواره بر روی اعمال و رفتار آن‌ها تاثیر دارد. یک فرد مثبت‌اندیش هیچ‌گاه عوامل خارجی را مسئول نمی‌داند و به عوامل درونی توجه می‌کند که می‌توانند بهبود یابند. بدین شکل، آن‌ها بهتر بودن را دنبال می‌کنند و به جای گیر افتادن در عوامل خارج از کنترل، پیشرفت مداوم را تجربه می‌کنند.

۱۰- آن‌ها کنترل افکار را یاد می‌گیرند:

افکار ناگهانی منفی می‌توانند به آسانی از کنترل خارج شوند. افراد مثبت می‌دانند اگر افکار خود را کنترل نکنند، کنترل اعمال و رفتارهای خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، کنترل ذهنی را (به عنوان مثال از طریق تمرکز) تمرین می‌کنند.

۱۱- آن‌ها زمانی را صرف تمرکز کردن می‌کنند:

افراد مثبت‌اندیش به جای آنکه تلاش کنند انسان‌هایی کامل باشند، می‌دانند که گاهی اوقات لازم است از سرعت خود بکاهند، اهداف و آمال خود را در مرحله ثانویه قرار دهند و فقط آرامش یابند. آن‌ها بدین شکل، از صرف انرژی زیاد اما بدون بازدهی اجتناب می‌کنند، زیرا انرژی منفی را به همراه دارد. به طور خلاصه، آن‌ها یک قدم به عقب بر می‌دارند تا روز بعد با سرعت بیشتری حرکت کنند.

۱۲- آن‌ها معتقدند همیشه یک راه حل وجود دارد:

گاهی اوقات، زندگی با شما ناامیدانه برخورد می‌کند؛ در این لحظات توانایی‌های خود برای حل مساله موجود را زیر سوال می‌برید. حقیقت این است که همواره راهی برای غلبه بر این موانع وجود دارد و انسان‌های مثبت‌اندیش این مورد را به ذهن می‌سپارند. حتی اگر کفگیر آن‌ها به ته دیگ بخورد، باور دارند که این اتفاق افتاده است تا آن‌ها را قوی‌تر کند.

۱۳- آن‌ها «نه» گفتن را بلد هستند:

توانایی «بله» و «خیر» گفتن در زمان صحیح، بسیار ارزشمند است. این دو کلمه، بر خلاف تصور اشتباه رایج، قدرت بسیاری داشته و نحوه استفاده از آن‌ها تعیین‌کننده اتفاقات زندگی شماست. افراد مثبت‌اندیش به جای راضی نگه داشتن افراد، بر روی اولویت‌های خود تمرکز می‌کنند. به همین دلیل، آن‌ها می‌دانند که امور زیادی هستند که نباید به آن‌ها پاسخ مثبت داد.

۱۴- آن‌ها به دنبال راضی نگه داشتن همه نیستند:

اگر اجازه دهید ایده‌های دیگران شما را فلج کند، درک احساس خوب و شاد بسیار دشوار خواهد بود. بسیاری از افراد از تایید نشدن و مورد انتقاد قرار گرفتن هراس دارند. انسان‌های مثبت‌اندیش، کاملا بر خلاف این موارد فکر و عمل می‌کنند. آن‌ها از نارضایتی به عنوان شاخص معتبر و صحیح استفاده می‌کنند.  اگر چه شما بر این باورید که مسائل بی‌شماری هستند که به تایید نیاز دارند، اما حقیقت این است که شما نیازمند تصدیق دیگران نیستند.

منبع: LifeHack دیدگاه‌ها 4500بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>