مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

اشتباهات مراقبت از پوست صورت را کنار بگذاریم

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
اشتباهات مراقبت از پوست صورت را کنار بگذاریم

افراد زیادی هستند که گمان می‌کنند راه و چاه داشتن پوستی صاف و دلربا را بلد هستند؛ اما علی‌رغم مراقبت از پوست صورت خود، باز هم هر روز شاهد از دست دادن زیبایی پوست‌شان هستند. در این مطلب قصد داریم به کارهایی بپردازیم که نباید با پوست خود انجام دهید.

داشتن پوست سالم و زیبا ترفند‌های مخصوص خود را دارد، در این بین هر کس شیوه‌ خاص خود را برای مراقبت از پوست صورت به کار می‌گیرد بی‌خبر از این‌که این شیوه‌ها ممکن است نتیجه برعکس داشته باشد و به‌جای این‌که به سلامت و زیبایی پوست کمک کند، تاثیر منفی شدیدی بر روی پوست بدن داشته باشد. از آنجایی که شما هم بدون شک تاکنون راه‌های مختلفی را برای مراقبت از پوست صورت‌ خود در پیش گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید و از مواردی که نباید برای سلامت پوست انجام داد، آگاه شوید.

در همین ابتدای متن اجازه دهید خیال شما را راحت کنیم، چرا که پوست بدن شما در اثر عادت‌های بد ممکن است صدمه دیده باشد، اما جای نگرانی چندانی وجود ندارد؛ چرا که پس از کنار گذاشتن عادت‌های اشتباهی که در زیر آمده‌اند، پوست شما مثل روز اول خواهد شد:

۱- در شستن صورت عجله می‌کنید

در شستن صورت عجله می‌کنیدتاکنون به این فکر کرده‌اید که فرآیند شستن صورت شما چقدر زمان می‌برد؟ اگر پاسخ شما ۳۰ ثانیه یا نهایتا یک دقیقه‌ است باید بگوییم که برای شستن صورت، زمان بیشتری اختصاص دهید. شستن صورت امری ضروری است و به سلامتی پوست کمک می‌کند؛ اما اگر در این کار عجله به خرج دهید، نتیجه برعکس خواهید گرفت و به پوست صورت صدمه می‌زنید.

بد نیست بدانید شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های آرایشی به مدت ۳۰ ثانیه، به پاک شدن صورت کمکی نمی‌کند؛ چرا که پاک‌کننده برای نفوذ به منافذ پوستی و تمیز کردن کامل پوست، بیشتر از این‌ها زمان نیاز دارد. با این کار، در واقع شما تنها لایه رویی پوست را که حاوی آلودگی و چربی است خواهید شست؛ اما جایی که بیشتر نیاز به شستشو دارد، منافذ پوست است و با این حساب برای شستشوی صورت باید زمان بیشتری اختصاص دهید.

۲- پس از شستشو،‌ صورت خود را کاملا خشک نمی‌کنید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از پاک‌کردن صورت با مواد پاک‌کننده آرایشی، مقداری آب را به صورت خود می‌پاشند و سپس به سرعت و بسیار سطحی آن‌را خشک می‌کنند باید بگوییم سخت در اشتباهید. ممکن است در نگاه اول این کار باعث تمیز شدن ظاهری پوست صورت شود، اما در نهایت باعث می‌شود پاک‌کننده‌های شیمیایی ساعت‌ها بر روی پوست باقی بمانند. این کار در دراز مدت به خشکی پوست و بروز جوش‌های پوستی نظیر آکنه منجر می‌شود. با این حساب برای مراقبت از پوست صورت حتما پس از شستشو، زمان مناسبی را برای خشک کردن صورت اختصاص دهید.

۳- از همان حوله‌ای برای خشک کردن صورت استفاده می‌کنید که بدن خود را با آن خشک کرده‌اید

از همان حوله‌ای برای خشک کردن صورت استفاده می‌کنید که بدن خود را با آن خشک کرده‌ایدافراد بسیاری هستند که به مدت چندین روز پس از استحمام با یک حوله مشخص بدن خود را خشک می‌کنند. بد نیست بدانید حوله‌های خیس، منابع خوبی برای جذب و رشد باکتری‌ها هستند. به این ترتیب پس از این‌که استحمام کرده‌اید، با مالیدن حوله‌ای که بدن خود را قبلا با آن خشک نموده‌اید، عملا این باکتری‌ها را به صورت‌تان می‌مالید.

۴- با آب بسیار گرم استحمام می‌کنید

افراد زیادی را می‌شناسیم که علاقه زیادی به دوش آب گرم دارند. این دسته از افراد مدعی هستند دوش آب گرم،‌ پس از یک روز سخت کاری، به تمدد اعصاب کمک می‌کند. اما بد نیست بدانید اگر آب بیش از اندازه گرم باشد، باعث خشکی پوست صورت می‌شود و بر روند مراقبت از پوست صورت تاثیر منفی می‌گذارد. به این ترتیب در دراز مدت این گونه افراد از آنجایی که ناخواسته به لایه بیرونی پوست صورت خود صدمه زده‌اند، به جوش‌های صورت و آکنه مبتلا می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در حین دوش گرفتن، در میزان گرمی آب زیاده‌روی نکنید و برای جلوگیری از خشکی پوست صورت همیشه دوش آب ولرم بگیرید.

۵- به اندازه کافی مرطوب‌کننده مصرف نمی‌کنید

به اندازه کافی مرطوب کننده مصرف نمی‌کنیداگر مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید با هدف از بین بردن آلودگی‌ و چربی ساخته شده باشد، بدون شک باعث خشکی پوست شما می‌شود. خانم‌های زیادی هستند که مرطوب‌کننده‌ها را کنار می‌گذارند و در نتیجه پوست خود را در معرض خشکی قرار می‌دهند. این کار برای مراقبت از پوست صورت مفید نیست و در دراز مدت باعث می‌شود پوست چروکیده‌ای داشته باشند.

۶- برای مراقبت از پوست صورت از برس‌های پاک‌کننده آرایش استفاده می‌کنید

بعضی‌ها علاقه زیادی به استفاده از برس، در حین پاک‌ کردن آرایش دارند. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که در انتخاب لوازم آرایش خود وسواس زیادی به خرج می‌دهند، حتما به خوبی می‌دانید که هزار و یک برس مختلف آرایشی در بازار موجود است. از طرف دیگر، جالب است بدانید وقتی برای مدت زیادی از یک برس آرایشی بر روی صورت خود استفاده کنید، شیارهای باریکی بر روی پوست ایجاد می‌شود و در نتیجه لایه‌ بیرونی پوست ضعیف خواهد شد. در بیشتر مواقع، این برس‌ها به لحاظ بهداشتی هم در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شوند و در نتیجه میلیون‌ها باکتری در آنها یافت می‌شود که هر کدام از این باکتری‌ها به نوبه خود برای پوست صورت زیان‌آور هستند.

۷- پاک‌کننده‌های لایه‌بردار را به‌طور روزانه استفاده می‌کنید

استفاده روزانه از پاک‌کننده‌های لایه‌برداردر پاک‌کننده‌های لایه‌بردار، مواد میکروسکوپی وجود دارند که پوست صورت شما را صاف و شفاف می‌کنند، اما بد نیست بدانید با این کار در واقع دارید به پوست صورتتان صدمه می‌زنید. این روزها مصرف بیش از اندازه پاک‌کننده‌های لایه‌بردار رواج پیدا کرده است.

خانم‌ها بر این باور هستند که در جهت مراقبت از پوست صورت هر چه بیشتر به پاک‌ کردن صورت خود از سلول‌های مرده مبادرت ورزند، پوستشان جلوه بیشتری خواهد داشت؛ اما واقعیت چیز دیگری است. در حالی که لایه‌برداری باعث سلامت و درخشش پوست می‌شود، اما اگر در این کار بیش از اندازه اصرار ورزید،‌ ممکن است لایه‌ای از پوست شما که هنوز تازه است نیز برداشته شود؛ این کار باعث می‌شود تا لایه‌ زیرین پوست در مقابل باکتری‌های مضر بدون محافظ بماند.

۸- صورت خود را بعد از تمرین‌های ورزشی نمی‌شویید

ممکن است با خود تصور کنید،‌ انجام چند حرکت ورزشی،‌ آن هم در صورتی که زیاد عرق نکرده‌اید لزومی به شستن صورت ندارد. اما این را از ما داشته باشید که همیشه پس از انجام حرکت‌های ورزشی صورت خود را بشویید. بد نیست بدانید در شرایطی که به نظر خودتان زیاد عرق نکرده‌اید،‌ باز هم دانه‌های عرق در حین ورزش کردن بر روی صورت شما می‌نشینند.

در واقع دانه‌های عرق،‌ دلیلی برای خارج شدن مواد سمی از بدن هستند و اگر این مواد سمی پس از خروج از منافذ پوستی شما،‌ شسته نشوند و بر روی پوست باقی بمانند، بر روی پوست صورت تلنبار می‌شوند و باعث می‌شوند مشکلات پوستی برای شما به‌وجود آید.

۹- برس‌های آرایشی را هر ازگاهی نمی‌شویید

برس‌های آرایشی را هر ازگاهی نمی‌شوییدبرس‌های آرایشی از آن دسته لوازمی هستند که هر روز استفاده می‌شوند و درست است که بر روی پوست تمیز از آنها استفاده می‌کنید اما باز هم رطوبت و چربی پوست شما بر روی این برس‌ها می‌نشیند و تا زمانی که برس شسته نشود، باقی می‌ماند. این امر به این معناست که چربی و باکتری‌هایی که امروز از پوست صورت شما به برس منتقل شده‌اند،‌ فردا دوباره بوسیله همان برس به پوست شما باز‌می‌گردد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار برس‌های آرایشی خود را بشویید.

۱۰- قبل از این‌که به رختخواب بروید، صورت خود را نمی‌شویید

افراد بسیاری هستند که از شستن صورت قبل از خواب بدشان می‌آید. اما اگر در انتهای شب و قبل از خواب صورت خود را نشویید، تمامی آلودگی‌هایی که در طول روز با آنها سروکار داشته‌اید، بر روی پوست صورت باقی می‌مانند. از طرف دیگر، شستن صورت قبل از خواب باعث می‌شود تا به نوعی پوست نفس بکشد و احساس شادابی به شما دست دهد.

در اینجا به پایان نکات اشتباهی در مراقبت از پوست صورت رسیدیم که در طول روز ممکن است درباره پوست خود انجام دهید. اگر مطلبی در این زمینه به ذهن شما رسید خواهشمندیم آن‌را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Youqueen دیدگاه‌ها 3197بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه