مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۷ شیوه مراقبت از پوست در فصول آلرژی‌زا

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۷ شیوه مراقبت از پوست در فصول آلرژی‌زا

آلرژی یا حساسیت، واکنش افراطی بدن به برخی از مواد غذایی بی‌ضرر یا شرایط محیطی است. اگر دچار آلرژی فصلی و حساسیت باشید، ممکن است به ‌طور متوالی عطسه ‌کنید، اشک از چشمانتان سرازیر ‌شود و یا پوستتان مدام بخارد.

از رایج‌ترین عوامل حساسیت‌زای فصلی که بیش‌تر در فصل بهار و تابستان سراغ افراد حساس را می‌گیرد، می‌توان به گرده گل‌ها و گردو‌غبار موجود در هوا اشاره کرد.

در این مقاله، ۷ شیوه را برای رهایی یافتن و یا کاهش علایم آلرژی آورده‌ایم تا التیامی برای حساسیت شما باشد.

۱- آرام باشید و اثرات آلرژی‌ را التیام بخشید

تسکین تورم آلرژی با قاشق سردمواد آلرژی‌زا وارد گردش خون شده و باعث تورم پوست می‌شوند. این تورم به تدریج در پوست حساس و نازک اطراف چشم نمودار می‌شود. برای تسکین تورم، یک قاشق فلزی را در یخچال بگذارید و پس از این که سرد شد آن را روی پلک بسته خود قرار دهید. (خیار حلقه‌شده و یخ‌زده نیز همین کار را انجام می‌دهد.)

سپس از کانسیلر هلویی رنگ استفاده کنید تا تیرگی و کبودی پوست اطراف چشم را پنهان کند. اگر وقت کافی برای این کار ندارید، عینک آفتابی بزرگی به چشم بزنید.

۲- مراقبت در حین خواب

مراقبت در حین خوابعطسه، آب‌ریزش و گرفتگی بینی که همراه با آلرژی و حساسیت به سراغ شما می‌آید این‌ تصور را ایجاد می‌کند که واقعا مشت محکمی به بینی شما خورده است و اهمیتی هم ندارد که دستمال کاغذی شما چه‌قدر لطیف باشد چون خواه ناخواه این تورم بینی به‌وجود می‌آید.

بهترین کار برای از بین بردن سوزش، پوسته شدن و قرمزی پوست بینی، آب‌رسانی در حین خواب است. قبل از خواب، کمی روغن آرگان به بینی خود بمالید تا در طول شب آن را جذب کند؛ وقتی صبح از خواب بیدار شدید، آب‌رسانی کافی به پوست بینی انجام شده است و هیچ پوسته‌ای روی آن باقی نخواهد ماند.

از کانسیلر با طیف سبز رنگ استفاده کنید تا قرمزی‌ را بپوشاند و سپس روی آن کرم رنگ پوست بزنید تا با آن ترکیب شود.

۳- تغییر در طریقه استحمام

حمام با جوش شیرینگرده گل‌ها که در هوا معلق هستند، باعث ایجاد خارش و آزادسازی ترکیبات حساسیت‌زایی به نام هیستامین در بدن می‌شوند. خاراندن این نواحی سبب بدتر شدن تورم و قرمزتر شدن پوست می‌شود.

برای این‌که شبیه یک گوجه فرنگی نشوید، طریقه استحمام خود را تغییر دهید. یک فنجان جوش شیرین در آب ولرم وان بریزید و 30 دقیقه در آن بمانید تا خارش پوست تسکین پیدا کند. یا می‌توانید به جای آن یک تا دو فنجان پودر جو در وان بریزید و 15 دقیقه در آن بمانید تا به تدریج رنگ طبیعی پوست برگردد.

۴- از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

استفاده از لوازم آرایشی ضدآبوقتی در تمام طول روز چشم‌های شما خیس است قطعا تمام آرایش چشم شما پاک خواهد شد. حالا وقت آن است که از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید، ریمل، خط چشم و سایه ضدآب. اگر ریمل ضد آب مژه‌های شما را خشک می‌کند ابتدا یک لایه ریمل معمولی بزنید و پس از خشک شدن، روی آن ریمل ضدآب بزنید. بدین ترتیب آرایش شما سر جایش باقی می‌ماند.

۵- کم کردن توجه به نقاط متورم

کم کردن توجه به نقاط متورماگر هیچ کدام از این راه‌ها جواب نداد سعی کنید در آرایش، توجه را از روی نقاط متورم دور کنید. مثلا از یک رژلب پررنگ یا مدل موی خاص استفاده کنید.

۶- گریم کردن گونه‌های ورم‌کرده

برطرف کردن تورم گونه‌ها با آرایشمتاسفانه مویرگ‌های حساس به گرده‌ها فقط دور چشم شما باقی نمی‌ماند. اگر ورم گونه‌ها، شما را به یاد کسی می‌اندازد که تازه دندان عقلش را کشیده است، برای تلطیف کردن تورم گونه‌ها، از مهارت گریم و کانتورینگ استفاده کنید. از سایه‌های روشن و براق استفاده کنید تا تورم گونه و بینی را بپوشانید. و از یک رنگ تیره‌تر برای برجسته کردن استخوان گونه استفاده کنید.

از زنجبیل، که یک آنتی هیستامین طبیعی است، برای کنترل بیش‌تر تورم ناشی از آلرژی و حساسیت استفاده کنید.

۷- دوری از مواد حساسیت‌زا

دوری از مواد حساسیت‌زا پروپیلن گلیکول و پارابنلوازم آرایشی می‌توانند نواحی متورم و قرمز صورت را پوشش دهند اما برخی از آن‌ها ممکن است خود حساسیت‌زا باشند. از ادکلن‌ها و محصولات خیلی معطر دوری کنید و برچسب روی محصولات را برای اطلاع از هشدارهای مواد حساسیت‌زایی مانند پروپیلن گلیکول و پارابن مطالعه کنید.

از محصولاتی مثل ژل مو، پمادها و کرم‌های مو، که ذرات معلق در هوا را به خود جذب می‌کنند بپرهیزید، مدام لباس‌هایتان را عوض کنید و موهایتان را قبل از خواب و نشستن روی مبل بشویید. ممکن است این کار خیلی زیاد از حد به نظر برسد اما از پخش کردن مواد آلرژی‌زا به اطراف جلوگیری می‌کند.

منبع: TotalBeauty دیدگاه‌ها 6881بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه