تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هیالورونیک اسید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
هیالورونیک اسید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

می‌دانید هیالورونیک اسید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟ آن‌هایی که در زمینه مراقبت از پوست خود یک روتین ثابت و کامل دارند، به ترکیبات محصولاتی که استفاده می‌کنند نیز بسیار اهمیت می‌دهند. برای این افراد مهم است که چه نوع مرطوب کننده با چه ترکیباتی استفاده کنند. چطور آرایش خود را پاک کنند. چه زمانی ضد آفتاب بزنند و ضد آفتابشان دارای چه ساختاری باشد. از چه سنی استفاده از کرم دور چشم را شروع کنند و… . این افراد برای غنی‌تر کردن پوست خود، دنبال مواد مؤثر می‌روند و می‌دانند دقیقاً دست روی چه محصولی بگذارند. این دسته افراد می‌دانند که یکی از ضروری‌ترین مواد مغذی برای پوستشان، اسید هیالورونیک است. این ماده مؤثر مثل یک جادوگر ماهر وارد عمل می شود و خسته‌ترین پوست‌ها را به شاداب‌ترین  و بانشاط‌ترینشان تبدیل می‌کند.

هیالورونیک اسید چیست؟

فواید اسید هیالورونیک چیست؟

حتماً برای شما هم این پرسش پیش آمد که هیالورونیک اسید چیست که این همه از آن تعریف کرده‌ایم و چه خواصی دارد. اجازه دهید برایتان توضیح دهیم. اسید هیالورونیک، که معمولا به عنوان HA شناخته می شود، یک گلیکوزامینوگلیکان است. به زبان ساده، مولکولی است که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد. برای مثال در برخی از جاها مانند مانند حدقه چشم و مفاصل می‌توان ردی از این ماده دید.

در دهه 80 یک خبرنگار کشف کرد که ساکنان روستایی در ژاپنی به نام Yuzurihara دارای پوست صاف، مفاصل منعطف و سطح فعالیت بالایی هستند. همین کنجکاوی باعث شد که محققان در برای کشف راز جوانی و زیبایی آن‌ها تحقیقات گسترده‌ای کنند. در نهایت مشخص شد رژیم غذایی آن‌ها به گونه‌ای است که باعث می‌شود سلول‌های بدنشان اسید هیالورونیک بیشتری تولید کنند. شگفت انگیز نیست؟ همین موضوع باعث شد که حساسیت روی اهمیت و فواید اسید هیالورونیک بیشتر شود. در ادامه نتیجه برخی از این تحقیقات را برایتان می‌آوریم.

فواید اسید هیالورونیک چیست؟

 چروک ریز دور چشم

اسید هیالورونیک یا همان HA در مفاصل و استخوان ها یافت می شود. این ماده در غضروف‌ها قرار می‌گیرد. مقدار مشخصی از آن ‌نیز به کشکک‌های مفصل نفوذ می‌کند و ساییدگی و پارگی عمومی را کاهش می دهد. همچنین حضور اسید هیالورونیک در زجاجیه چشم، به مرطوب نگه داشتن آن و حمل مواد مغذی به حفره چشم کمک می کند. شاید برایتان سؤال باشد که بالشتک زانو و زجاجیه چشم چه ربطی به آرایش و زیبایی دارد؟ عجله نکنید. برایتان می‌گوییم.

در اصل بهترین مزیت اسید هیالورونیک، خاصیت آبرسانی فوق العاده آن است. HA توانایی فوق‌العاده‌ای برای جذب رطوبت و دوباره پر کردن آن دارد که به‌طور جادویی جلوی رشد پیری پوست را می‌گیرد. در واقع همین خاصیت است که اسید هیالورونیک را محبوب همه افراد جامعه کرده است. این ماده به تولید کلاژن در پوست کمک شایانی می‌کند. همان طور که حتماً اکثر شما می‌دانید، حضور کلاژن باعث استحکام هرچه بیشتر پوست شده و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. همچنین شما در بهترین ماسک صورت یا بهترین کرم دور چشم هم می‌توانید رد پای اسید هیالورونیک را ببینید و همه این‌ها مربوط به خاصیت آبرسانی‌اش می‌شود.

چگونه می‌توان از اسید هیالورونیک برای بدن استفاده کرد؟

چگونه می‌توان از اسید هیالورونیک برای بدن استفاده کرد؟

حال که دانستید خواص جادویی و ضد پیری اسید هیالورونیک چیست، حتماً دوست دارید بدانید که چگونه می‌توانید از این ماده بهره ببرید. برای غنی‌کردن بدن با این ماده بسیار مؤثر و کلیدی، دو را پیش رویتان است. توصیه می‌کنیم برای افزایش اثربخشی، هر دو روش را در کنار هم انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید از درون و بیرون، با هیالورونیک اسید تغذیه شوید. در ادامه هر دو روش را برایتان می‌گوییم.

  • استفاده از مواد مغذی طبیعی و سبزیجات

سبزیجات با برگ سبز

امیدواریم با خواندن این تیتر به اشتباه نیفتید. هیالورونیک اسید مثل انواع ویتامین‌های آ، ب، ث و غیره نیست که به‌صورت قرص جوشان یا سایر گونه‌های دارویی در داروخانه‌ها پیدا شود. این ماده به‌صورت طبیعی در برخی از خوراکی‌ها وجود دارد. جالب اینکه اکثر این خوراکی‌ها ارزان و در دسترس شما هستند. برای مثال می‌توان از سبزی‌های ریشه‌دار مانند هویج، شلغم، چغندر و غیره نام برد. همچنین سبزی‌های به‌رنگ سبز مثل انواع سبزی‌خوردن هم حاوی مقادیری اسید هیالورونیک هستند. همچنین این ماده در دانه سویا نیز یافت می‌شود. یکی دیگر از منابع غنی برای اسید هیالورونیک، مغز استخوان است. برای بهره بردن از آن لازم است استخوان گوسفند یا گاو را بپزید و از عصاره آن که به «آب قلم» معروف است، در سایر غذاهای خود استفاده کنید. به این ترتیب یک منبع بسیار غنی از اسید هیالورونیک را به بدنتان وارد کرده‌اید.

  • استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی

مواد تشکیل دهنده آبرسان

روش دیگر بهره‌بردن از اسید هیالورونیک این است که سراغ لوازم آرایشی و بهداشتی حاوی اسید هیالورونیک بروید. این روش بسیار ساده است. کافی است ترکیبات روی بسته‌بندی محصول را بخوانید تا یکی از دو عبارت اسید هیالورونیک یا HA را روی آن ببینید. البته برای اطمینان بیشتر، لازم است محصول مدنظرتان را از برندهای شناخته‌شده و تأیید شده وزارت بهداشت تهیه کنید. این محصولات در فروشگاه معتبر اینترنتی و مغازه‌های سطح شهر به‌فراوانی موجود است.

سخن پایانی

در این نوشته آموختیم که اسید هیالورونیک چیست و چه فوایدی برای پوست و حتی بدن ما دارد. گفتیم که از دو روش می‌توانید این ماده مفید را به بدنتان برسانید. یکی از این روش‌ها، خرید محصولات حاوی اسید هیالورونیک بود. این محصولات را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی اردمی تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی است که همه محصولاتش را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا به شما عرضه می‌کند. شما از چه محصولاتی استفاده می‌کنید یا چه خواص دیگری برای این ماده جادوگر می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات همین مقاله بنویسید تا با سایر دوستانتان به اشتراک بگذاریم.

دیدگاه‌ها 6055بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه