تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عوامل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
عوامل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم چیست؟

شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد که چرا با وجود اینکه از بهترین کرم دور چشم استفاده می‌کنیم، باز هم پوست دور چشم به انواع چروک مبتلا می‌شود. این پرسش خیلی از خانم‌های جوان است. این افراد از نظر خودشان همه اصول مراقبت از پوست دور چشم را رعایت کرده‌اند؛ اما باز هم نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند. باید گفت که عوامل متعددی باعث ایجاد چین و چروک اطراف چشم شما می‌شود که بی‌توجهی به آن‌ها عاقبت ناخوشایندی دارد. برخی از این عوامل خیلی به نظر جدی نمی‌آیند؛ ولی در واقع خیلی مهم هستند. نظرتان چیست در ادامه به بررسی عوامل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم بپردازیم؟

۱. پاک کردن غیر اصولی آرایش چشم

پاک کردن غیر اصولی آرایش چشم یکی از عوامل ایجاد چین و چروک

یکی از عواملی که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می‌شود و حتی با استفاده از بهترین کرم دور چشم هم نمی‌توان این اشتباه را جبران کرد، پاک کردن غیر اصولی آرایش چشم است. همه ما می‌دانیم که قبل از خواب باید آرایشمان را پاک کنیم. برخی افراد از سربی‌حوصلگی یا خستگی، این قضیه را جدی نمی‌گیرند و به این ترتیب به پوست خود خسارت جبران‌ناپذیری می‌زنند. الیته عده‌ای هم خیلی مقید به پاک کردن آرایش چشم هستند؛ اما به شیوه نادرست. این افراد سعی می‌کنند با ایجاد فشار روی پوست یا مالیدن پلک و پوست اطراف چشم، آرایش آن را پاک کنند.

حالا در نظر بگیرید که ریمل یا خط چشم شما ضد آب باشد. این محصولات به‌راحتی پاک نمی‌شوند. توصیه ما این است که به جای اینکه واردکردن فشار مازاد به پوست، از یک شوینده ملایم با پایه روغن استفاده کنید. روغن موجود در این شوینده‌ها باعث می‌شود مواد ریمل یا خط چشم حل شده و با سرعت بیشتری پاک شود. به این منظور چند قطره از شوینده را روی پنبه یا دستمال تمیز بریزید. آن را روی پوست اطراف چشم قرار دهید و چند لحظه بعد به‌آرامی آرایش پاک کنید. می‌بینید که بدون اعمال هیچ فشاری، آرایشتان پاک می‌شود.

۲. استفاده دیرهنگام از کرم دور چشم

استفاده دیرهنگام از کرم دور چشم

یکی دیگر از عوامل ایجاد چین و چروک این است که استفاده از محصولات مراقبتی پوست را به تعویق می‌اندازید. بهترین سنی که متخصصان برای استفاده از بهترین کرم دور چشم توصیه می‌کنند، بعد از ۲۰سالگی است. در این سن به مرور کلاژن پوست رو به تحلیل می‌رود و افتادگی و چین و چروک راه خودشان را به پوست باز می‌کنند. اگر از این سن استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید، شانس بیشتری برای سالم و زیباماندن پوست دور چشم خود دارید.

۳. استفاده از محصول نادرست

استفاده از محصول نادرست

استفاده نادرست از کرم دور چشم به همان میزان می‌تواند یکی از عوامل ایجاد چین و چروک باشد که استفاده نکردن از آن. بگذارید بحث را روشن‌تر بیان کنیم. گاهی شما کرم اشتباهی استفاده می‌کنید و راه به جایی نمی‌برید. گاهی هم کرم شب و روز را در زمان مناسب خود به کار نمی‌برید. در ادامه برایتان چند نوع عارضه چشم را عنوان می‌کنیم و می‌گوییم برای هر کدام از چه محصولی استفاده کنید.

  • کرم مناسب تیرگی دور چشم

برای مواقعی که پوست دور چشم شما تیره شده است باید از بهترین کرم دور چشم روشن کننده استفاده کنید. این محصولات عموماً حاوی اسید گوجیک، ویتامین سی، نیاسینامیدها و شیرین بیان هستند. این ترکیبات می‌توانند به مقابله با سیاهی چشم کمک کرده و روند اکسیداسیون سطح پوست شما را خنثی کند.

رتینول ها، پپتیدها و سرامیدها نیز پوست را ضخیم و تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند مویرگ‌های آسیب‌دیده، کمتر به چشم بیایند. سایر مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم مخصوص تیرگی اطراف آن، ویتامین K و آرنیکا هستند که هر دو معمولاً برای تسکین تورم و بهبود ظاهر و تغییر رنگ پوست استفاده می‌شوند.

  • کرم مناسب پف زیر چشم

می‌دانید که مصرف الکل و غذاهای شور عامل اصلی تجمع مایعات در زیر چشم و در نتیجه پف آن است. در چنین مواقعی باید از کرم دور چشم حاوی کافئین استفاده کنید. اکثر متخصصان معتقدند که کافئین گردش خون را تحریک کرده و رگ‌های خونی زیر پوست را منقبض می‌کند. به همین سادگی کافئین باعث کاهش پف زیر چشم می‌شود. همچنین این کرم باید حاوی آنتی اکسیدان و مواد مؤثر ضد آفتاب باشد.

  • کرم مناسب چین و چروک

قبلاً برایتان گفتیم یکی از عوامل ایجاد چین و چروک این است که شما از محصول نامناسب استفاده می‌کنید. در این بخش برایتان می‌گوییم بهترین کرم دور چشم برای رفع چین و چرک باید حاوی چه موادی باشد. در واقع باید بگوییم دنبال محصولی باشد که حاوی رتینول باشد. این ماده آنتی اکسیدانی قدرتمند است.

از رتینول به دلیل توانایی صاف کردن خطوط، برای رفع چین و چروک های ظریف و حتی چروک های پنجه کلاغی استفاده می‌شود. کرم های دور چشم با خاصیت مرطوب کنندگی بسیار زیاد، مخصوصاً آن‌هایی که حاوی اسید هیالورونیک و روغن های گیاهی هستند، به خاصیت کشسانی پوست کمک می‌کنند و باعث می‌شوند پوست در برابر چین و چروک آسیب نبیند.

۴. شیوه اشتباه در استفاده از کرم دور چشم

شیوه اشتباه در استفاده از کرم دور چشم

در این مرحله یکی دیگر از عوامل ایجاد چین و چروک دور چشم را بررسی می‌کنیم. در قسمت‌های قبلی درباره مضرات استفاده دیرهنگام از کرم دور چشم و استفاده از محصول اشتباهی صحبت کردیم. اکنون تصور کنید که در زمان مناسب، محصول مناسب تهیه کردید. در این مرحله باید بدانید که به چه شیوه و چه مقداری از کرم استفاده کنید.

متخصصان معتقدند که قبل از استفاده از بهترین کرم دور چشم، باید حتماً صورت تمیز باشد. به پوستتان سرم یا مرطوب کننده بزنید؛ اما دقت کنید که این محصولات را اطراف چشم به کار نبرید. عطر یا مواد نگهدارنده این محصولات باعث ایجاد حساسیت در پوست نازک اطراف چشم می‌شود.

در این مرحله، با انگشت تمیز، اندازه یک نخود کوچک از ژل یا کرم دور چشم را به‌صورت نقطه‌های بسیار ریز به اطراف چشم و استخوان زیر ابرو منتقل کنید. هرگز پوست اطراف چشم را نمالید. بگذارید با حرکات ضربه‌ای آرام، کرم جذب پوستتان شود. چند دقیقه صبر کنید و مطمئن شوید که کرم جذب شده، سپس از ضد آفتاب استفاده کنید.

۵. سبک نادرست زندگی

سبک نادرست زندگی یکی از عوامل ایجاد چینو چروک اطراف چشم

همه آنچه در چند بخش قبل برایتان گفتیم در گرو این مسئله است که سبک زندگی درستی داشته باشید. یکی دیگر از عوامل ایجاد چین و چروک اطراف چشم یا حتی ایجاد پف و تیرگی اطراف آن، سبک غلط زندگی است. مصرف الکل و دخانیات، خوردن فست فودها و غذاهای شور و چرب، خواب کم و نامناسب، استرس زیاد و استفاده‌نکردن از میوه و سبزیجات، همه دست در دست یکدیگر، پوست شما را پیر و چروکیده می‌کنند. پس سعی کنید در کنار استفاده از بهترین کرم دور چشم، با انجام تمرینات ورزشی، رژیم غذایی درست، نوشیدن مایعات و مصرف میوه‌های تازه، به پوست خود خدمت کرده و از زیبایی و جوانی و شادابی آن لذت ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین عوامل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم را برایتان توضیح دهیم. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین کرم دور چشم مناسب عارضه خود، به فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. اگر در انتخاب محصول مناسب خود تردید دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات یا تماس با کارشناسان سایت، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. شما چه راه‌هایی برای رفع یا درمان چین و چروک اطراف چشم می‌دانید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید و ما را در تجربه‌هایتان شریک کنید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 5965بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه