تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست به چه علت است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست به چه علت است؟

مراقبت از پوست یعنی رطوبت و مواد مغذی که پوست برای سلامتی نیاز دارد را به آن برسانیم. آبرسانی به پوست و مرطوب‌ نگه داشتن آن، یک گام بسیار مهم در روتین مراقبت از پوست است؛ اما بعضی افراد از روتین مراقبتی خوششان نمی‌آید. وقتی علت را جویا می‌شویم می‌گویند پس از استفاده از محصولات مراقبتی در پوست خود احساس بد و ناراحتی دارند. آن‌ها احساس می‌کنند حتی پس از استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب نیز پوستشان چسبناک شده است و حس سنگینی آزاردهنده‌ای دارند. می‌دانید که چسبناک‌شدن پوست باعث جذب آلودگی از محیط و افزایش چربی پوست نیز می‌شود که بسیار هم مضر است. این چربی اضافه برای کسانی که در حالت معمول پوست چرب دارند مانند سم خطرناک است. برای اینکه با علل چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست آشنا شوید، همراه ما باشید.

استفاده بیش از اندازه از محصولات مراقبتی

استفاده بیش از اندازه از محصولات مراقبتی

استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی، یکی از علت های چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست است. رعایت نسبت در استفاده از هر محصولی مهم است چه آن محصول دارو باشد، چه محصولات آرایشی. بعضی افراد تصور می‌کنند که با استفاده بیشتر از یک محصول به اثربخشی و تأثیر آن سرعت می‌بخشند؛ اما این تفکر کاملاً اشتباه است. داشتن این تفکر مانند این است که شما از دارویی که پزشک تجویز کرده بیشتر مصرف کنید تا زودتر خوب شوید.

باید بدانید پوست برای جذب مواد مفید و مغذی، ظرفیت مشخصی دارد. فرقی نمی‌کند محصولی که استفاده می‌کنید چیست، از بهترین کرم ضد آفتاب روزانه گرفته تا کرم شب همه حد مناسبی برای مصرف دارند. اضافات مواد مصرف‌شده روی سطح پوست می‌مانند و نتیجه این ماندگی چسبناک‌شدن پوست است. حتی گاهی این اضافات صورت شما را چیزی شبیه به شبح می‌کند!

استفاده از محصول اشتباه

استفاده از محصول اشتباه

اگر از افرادی هستید که بدون توجه به نوع پوست خود دست به خرید محصولات آرایشی می‌زنید، باید بدانید که این عمل شما برای سلامتتان بسیار مضر و خطرناک است. لطفاً این حرف را جدی بگیرید. افرادی که پوست چرب دارند؛ اما از محصولات مناسب برای پوست خشک استفاده می‌کنند، تنها نتیجه که مشاهده می‌کنند بیشترشدن عارضه های پوستی و جذب دشوار مواد توسط پوست است. با این توضیح حتماً حین خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به نوع پوست خود توجه کنید. اگر هنوز هم پوست صورتتان را نمی شناسید، با شماره‌ای که بالاص صفحه درج شده تماس بگیرید. با کمک مشاوران سایت ما می‌توانید از نوع پوست خود و محصولات مناسب آن آگاه شوید.

ترتیب اشتباه در مصرف لوازم

ترتیب اشتباه در مصرف لوازم

یکی دیگر از علت های چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست صورت این است که افراد ترتیب استفاده از لوازم مراقبتی را رعایت نمی‌کنند. در واقع بیشتر افراد فکر می‌کنند برای مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی باید آن‌ها را یکی پس از دیگری روی پوست خود بزنند و آن را کار آسانی می‌دانند. این در حالی است که باید توجه داشته باشید که غلظت مواد آرایشی و توان آن‌ها برای نفوذ به پوست متفاوت است. رعایت‌نکردن ترتیب مصرف می‌تواند علت‌ چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست باشد.

به‌عنوان مثال وقتی شما قصد دارید از مرطوب کننده و سرم استفاده کنید، باید سرم را در اولویت قرار دهید؛ چراکه بافت مرطوب کننده ضخیم‌تر از سرم است. در صورتی که شما اول از مرطوب کننده استفاده کنید، ذرات سرم به منافذ پوست شما نمی‌رسد و با ماندن روی سطح پوست، چسبناکی پوست را به همراه می‌آورند. یا اینکه برخی از محصولات مخصوص استفاده از روز هستند و برخی برای شب. برای اینکه با ترتیب استفاده از محصولات آرایشی آشنا شوید و ناخواسته به پوست خود آسیب نزنید، مقاله زیر را مطالعه کنید. در این مقاله می‌آموزید که از هر وسیله مراقبتی کی و به چه میزان استفاده کنید.

ندادن زمان کافی به محصول برای جذب شدن

ندادن زمان کافی به محصول برای جذب شدن از دلایل چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست

ندادن زمان کافی به محصول برای جذب شدن یکی دیگر از علت‌های چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست است. اینکه تصور کنید محصول مراقبتی در کسری از ثانیه جذب پوست می‌شود اشتباه است. هر محصول چند دقیقه زمان می‌خواهد تا در بافت پوست فرو رفته و جذب شود. استفاده پشت سر هم از محصولات مراقبتی و بی‌توجهی به زمان لازم برای جذب محصول احساس و ظاهری زشت برای پوست به همراه دارد. برای مثال توقع نداشته باشید بهترین کرم ضد آفتاب مینرال بلافاصله پس از استفاده، جذب پوستتان شود. با ندادن زمان کافی به پوست، انگار قصد خفه‌کردن آن را زیر آرایش داشته باشید. به هر محصول زمان دهید تا جذب شود و در نتیجه پوست شما چسبناک نخواهد شد. این موضوع در آقایان بیشتر مشهود است.

سرآمدن تاریخ مصرف محصول یا فاسدشدن آن

سرآمدن تاریخ مصرف محصول از علت های چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست

علت دیگر چسبناک شدن پوست بعد از استفاده از محصولات مراقبتی می‌تواند فاسدشدن محصولی باشد که شما استفاده می‌کنید. محصولی که تا به حال پوستتان را چسبناک نمی‌کرده است، ناگهان تصمیم خود را عوض می‌کند و باعث چسبناک‌شدن پوست شما می‌شود. این اتفاق یعنی عمر محصولتان به پایان رسیده است. البته امکان دارد که محصول تاریخ انقضا داشته باشد؛ اما به علت شرایط بد نگهداری غیرقابل استفاده شده باشد. مثلاً قراردادن بهترین کرم ضد آفتاب در معرض نور مستقیم خورشید یا محیط مرطوب عمر مفید محصول را کاهش می‌دهد؛ پس محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با علت های چسبندگی مواد مراقبتی روی پوست آشنا کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر دوست دارید از محصولات درجه یک و مناسب پوستتان استفاده کنید، فرصت های طلایی خرید از فروشگاه اینترنتی اردمی را از دست ندهید. در این فروشگاه می‌توانید بهترین محصولات مراقبتی مانند بهترین کرم ضد آفتاب، بهترین آبرسان‌ها و سرم‌ها، بهترین تونرها و بهترین ماسک صورت را با کمترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان تهیه کنید. راستی شما چه دلایل دیگری برای چسبناک‌شدن لوازم رماقبتی روی پوست می شناسیسد؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید تا همراهان دیگر مجله از تجربیاتتان استفاده کنند.

دیدگاه‌ها 6406بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه