تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

هزاران راز درباره عطرها که از آن‌ها بی‌خبر بودید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
هزاران راز درباره عطرها که از آن‌ها بی‌خبر بودید

می‌دانید هزاران راز درباره عطرها وجود دارد که شما از بسیاری از آن‌ها بی‌خبر هستید؟ برای اثبات مدعایمان، یک پرسش ما را پاسخ دهید. شما برای چه منظوری از عطر استفاده می‌کنید؟ چشم بسته می‌گوییم که هدف اصلی شما از زدن بهترین عطر مردانه یا بهترین عطر زنانه، فقط خوشبو شدن است. البته که هدف اصلی خیلی از ماها نیز خوشبو شدن به‌واسطه مصرف عطر است. اما آیا این همه ماجراست؟ بی‌شک نه. عطرها کارهای خارق العاده دیگری نیز به جز خوشبو کردن ما انجام می‌دهند. اگر دوست دارید از هزاران راز درباره عطرها مطلع شوید، همراه ما باشید.

افزایش اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس با عطر

اولین راز از هزاران راز درباره عطرها این است که به شما اعتمادبه‌نفس می‌بخشد. یک انسان خوشبو، ناخودآگاه همیشه مرتب و خوش‌پوش نیز هست. این افراد ظاهر آراسته‌ای دارند و این آراستگی به افزایش اعتمادبه‌نفسشان کمک می‌کند. از سوی دیگر برخی از رایحه ها تأثیر مستقیم در افزایش اعتمادبه‌نفس فرد دارند. این موضوعی است که در علم رایحه‌درمانی نیز ثابت شده است. برخی از عطرها با رایحه گرم و شیرین خود، ذهن و مغز فرد را گرم می‌کند. افرادی که دارای مغز گرم و تر هستند، بسیار جسورترند و اعتمادبه‌نفس بیشتری هم دارند.

برخی از رایحه‌هایی که به افزایش اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند شامل گل یاسمین، یلانگ یلانگ، مرکبات، چوب صندل و اسطوخودوس است. اگر بهترین عطر زنانه یا بهترین عطر مردانه با این ترکیبات سراغ داشتید، در خریدش تردید نکنید. این رایحه‌ها علاوه بر خوشبوکردن شما، کمک چشمگیری در افزایش جرئت و اعتمادبه‌نفس شما می‌کنند. برای دانستن بیشتر در این باره، مقاله زیر را بخوانید. در این نوشته به‌طور مفصل توضیح داده‌ایم که این رایحه‌ها چطور به شما جرئت و جسارت می‌بخشند.

از بین بردن وسواس

از بین بردن وسواس

در اوایل همه‌گیری کرونا، مقاله‌ای در سایت منتشر کردیم با عنوان «درمان وسواس کرونا با کمک عطر زنانه خوشبو». در این مقاله یکی دیگر از هزاران راز درباره عطرها را فاش کردیم. در این نوشته گفتیم که دست‌وپنجه نرم‌کردن با ویروس منحوس کرونا بسیار سخت شده است. بسیاری افراد در پی نظافت‌های طولانی و به‌دنبال ضدعفونی‌های مداوم دست‌ها و سطوح و ظروف، ناخودآگاه به وسواس دچار شده‌اند. وسواس علاوه بر اینکه روح فرد را آزار می‌دهد، جلوی لذت بردنش از زندگی روزمره را نیز می‌گیرد. همچنین بیماری‌های عظلانی، حساسیت‌های پوستی و هزاران عارضه جسمی دیگر نیز در پی وسواس می‌آیند.

یکی از راه‌های حل مشکل وسواس، در کنار تمرین‌های فکری، این است که از عطرهای خوب استفاده کنیم. برخی از عطرها به‌طور اختصاصی به فرد آرامش هدیه می‌کنند و باعث می‌شوند کمتر ذهنشان درگیر آلودگی‌ها شود. به این ترتیب فرصت بیشتری به فرد داده می‌شود تا از زیبایی‌های اطرافش لذت ببرد. اگر دوست دارید به‌طور مفصل با این موضوع آشنا شوید، مقاله زیر را بخوانید. در این مقاله از چند رایحه خوشبو برای درمان وسواس نام برده‌ایم و اثر هر کدام را توضیح داده‌ایم.

از بین بردن استرس و اضطراب و کمک به خواب خوب و عمیق

از بین بردن استرس و اضطراب و کمک به خواب خوب و عمیق

در بخش‌های قبلی از رایحه درمانی و گرم کردن مغز با کمک عطر صحبت کردیم. یکی از دلایلی که باعث ترس یا آشفتگی ذهنی و استرس می‌شود، سرد بودن مغز است. در اصطلاح طب سنتی، به افرادی که مغزشان به سمت سردی و خشکی می‌رود، افراد سودایی می‌گویند. مشخصه این افراد این است که همواره به مسایل بسیار جزئی و ریز اهمیت می‌دهند و برای هر اتفاقی نگران و مضطرب هستند. این افراد افکار منفی و خودخوری‌های زیادی دارند و همین باعث شده که شب‌ها خواب آرامی نداشته باشند.

همان طور که در مقاله زیر می‌بینید، برخی از رایحه‌ها وجود دارند که به‌طور اختصاصی استرس و اضطراب شما را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند در طول شب نیز خواب آسوده‌ای داشته باشید. پس یکی دیگر از هزاران راز درباره عطرها این است که به شما کمک می‌کنند ذهنتان را آرام کنید و شب‌ها با آرامش بیشتری بخوابید. برای مثال شما هم می‌توانید برای تجربه یک خواب آرام از رایحه‌های اسطوخودوس، چوب صندل، وانیل، گلاب، لیمو، سرو کوهی، صمغ کندر، مرزنجوش، بابونه و گیاهانی از این دست استفاده کنید.

تشخیص شخصیت افراد از روی عطر

تشخیص شخصیت افراد از روی عطر

شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید می‌توانید از روی عطر، شخصیت فرد را حدس بزنید. در واقع یکی دیگر از هزاران راز درباره عطرها این است که بویشان، پرده از اسرار روانشناسی فردی برمی‌دارد. شما با شناسایی عطر غالب یا همان عطر امضای فرد، می‌توانید تشخیص دهید که بازاری است یا کارمند، ورزشکار است یا نه، آدم اهل ایده‌ای است یا دوست دارد در سکوت و آرامش کارهای تکراری انجام دهد و… . بله همه این‌ها را می‌توان از روی عطر فرد تشخیص داد و اصلاً اغراق‌آمیز نیست.

اگر شما هم دوست دارید بدانید که شخصیت یک فرد را چگونه می‌توان از روی عطرش تشخیص داد یا حتی برعکس، چطور می‌توان فهمید عطر انتخابی من با روحیات من سازگار است یا نه، مقاله زیر را بخوانید. در این مقاله توضیح داده‌ایم که عطرهای شیرین، تند، تلخ، سرد، گرم و غیره هر کدام با چه تیپ شخصیتی سازگارتر است و چطور میتوان از روی بوی عطری به شخصیت فرد پی برد.

ثبت خاطرات خوش و ناخوش

ثبت خاطرات خوش و ناخوش

یکی از هزاران راز درباره عطرها این است که بوی آن در ذهنتان ثبت می‌شود و به همراه آن بو، خاطرات آن لحظه خاص نیز ثبت می‌شود. برای مثال اولین روزی که در جای خاصی استخدام شدید یا اولین روزی که به مدرسه رفتید هر کدام بوی خاصی در ذهن شما دارند. گاهی با استشمام عطر خاصی یاد عروسی ۱۰ سال پیش می‌افتیم و لبخند روی لبمان می‌نشیند و گاهی بوییدن یک عطر ما را به یاد عزیزی می‌اندازد که حالا دیگر در کنارمان نیست.

همه این‌ها که گفتیم از خواص عطر هستند و نیروی فوق‌العاده‌ای که به ما کمک می‌کند در یک لحظه در زمان سفر کنیم. به قول یکی از نویسندگان مشهور، ما هرگز لباس معشوقمان را در اولین دیدار به یاد نمی‌آوریم؛ اما بی‌شک بوی نافذ عطر خاصش تا ابد در ذهنمان خواهد ماند. با این توصیفات سعی کنیم در انتخاب عطر امضایمان دقت بیشتری به خرج دهیم تا هم معرف خوبی از شخصیتمان باشد و هم اینکه دیگران هنگام استشمام بوی خاص و ویژه به یاد ما ببیفتند.

سخن نهایی

همان طور که دیدید بهترین عطر زنانه یا بهترین عطر مردانه، علاوه بر اینکه فردی را خوشبو می‌کنند، هزاران راز دیگر نیز در دلشان نهفته دارند. شما چه راز دیگری درباره عطرها سراغ دارید؟ برای ما در بخش نظرات بلاگ بنویسید. منتظر شنیدن دیدگاه‌هایتان هستیم. راستی حالا که با فواید استفاده از عطر آشنا شدید، نظرتان چیست سری به بخش عطر و ادکلن فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و عطر مدنظرتان را سفارش دهید؟

دیدگاه‌ها 6258بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه