تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

چرا در بزرگسالی هنوز جوش‌های سرسیاه می‌زنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
چرا در بزرگسالی هنوز جوش‌های سرسیاه می‌زنیم؟

اگر تا به‌حال در آینه محدب خود را دیده باشید، احتمالا نسبت به جوش‌های سرسیاه صورت خود حساس شده‌اید. جوش‌های سرسیاه که متخصصان آن‌ها را با عنوان «کومدون‌های باز» می‌شناسند نوعی از آکنه است و در اثر تغییرات هورمونی یا مواد خاص محصولات مراقبت از پوست و مو که باعث ‌بسته شدن فولیکول‌ها یا منافذ پوستی می‌شود، ایجاد می‌گردند. اگر چه کندن، کشیدن یا پاک کردن آن برجستگی‌های سیاه بسیار وسوسه‌انگیز است، اما متخصصان کاملا با این قضیه مخالف هستند زیرا این کار، باعث آسیب رسیدن به پوست و داشتن جوش‌های سرسیاه بیشتری در آینده می‌شود. در عوض، دست‌های خود را از روی صورت برداشته و این راهنما را مطالعه کنید تا برای همیشه و به‌طور ایمن و مطمئنی از شر این جوش‌های سرسیاه خلاص شوید.

۱- شوینده مناسب صورت را انتخاب کنید.

چندین گزینه پیش رو دارید: به دنبال ماده شوینده‌ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید است و آن‌ها را یک تا دو بار در روز استفاده کنید تا از سلول‌های مرده لایه‌برداری کرده و جلوی بسته شدن منافذ پوستی را بگیرد. این دو ماده، همچنین مانع از رشد جوش‌های سرسیاه می‌شوند اما مشکل این‌جا است که اثر چندانی روی جوش‌های زیرپوستی ندارند، بنابراین باید به شستن یک تا دوبار صورت در روز ادامه داد. اما اگر جوش‌های سرسیاه همچنان مقاومت می‌کنند به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا رتینوئید را برای شما تجویز کرده و در نتیجه از مزایای جلوگیری از پیرشدن پوست نیز بهره‌مند شوید.

۲- اگر کنجکاو هستید، انواع ماسک‌های پوست را امتحان کنید.

گزینه‌های متعددی در بازار وجود دارند که با لذت فراوان جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به «ماسک ذغال چوب، تمیز کننده قوی منافذ پوستی» و «ماسک‌های فوق ارزان» اشاره کرد. این ماسک‌ها، باعث برداشتن لایه سطحی پوست شده و بدین‌سان جوش های سرسیاه را باز می‌کنند؛ اما به یاد داشته باشید که تاثیر آن‌ها به اندازه شستشوی صورت و استفاده از رتینوئید نیست.

درمان جوش‌های سرسیاه با ماسک زغال

۳- به یک متخصص مراجعه کنید.

اگر خواهان پاک شدن فوری جوش‌های سرسیاه هستید، حتما به یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی مراجعه کنید زیرا هر کدام از آن‌ها دستگاه استخراج جوش‌های سرسیاه را دارند. به یاد داشته باشید اگر چه مغازه‌های فروش محصولات زیبایی ممکن است این دستگاه‌ها را بفروشند اما هیچ‌گاه خود اقدام به استفاده از آن‌ها نکنید زیرا ممکن است زخم عمیقی بر روی صورت ایجاد کرده و ارزش ریسک کردن نداشته باشد. همچنین از سایر روش‌های آرایشی همچون لایه‌بردار شیمیایی نیز می‌توانید استفاده کنید که در آن‌ها اسیدهای لایه‌بردار و دستگاه لیزر، شما را از شر جوشهای سرسیاه رها می‌کنند و به سرعت به پوست شما احساس جوانی می‌دهند. اگر خواهان درمان حرفه‌ای هستید یکی از این دو موردی که ذکر شد را امتحان کنید.

۴- دلایل جوش را حذف کنید.

مواد اولیه غلیظ در محصولات مراقبت از پوست و مواد چسبناک محصولات مراقبت از مو، می‌توانند در هنگام عرق کردن یا اسپری کردن به پوست صورت منتقل شوند. این محصولات، از عوامل اصلی جوش‌های سرسیاه هستند. محصولات آرایشی همچون گریم‌های سنگین و کرم‌های زیرسازی پوست نیز می‌توانند عوامل مخفی ایجاد جوش‌های سرسیاه باشند. اگر متوجه رابطه میان استفاده از بعضی محصولات خاص و رشد جوش‌های سرسیاه شده‌اید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید. نکته مهم این است که جوش‌های سرسیاه به شدت سرسخت هستند. درمان موفق و جلوگیری از آن‌ها نیازمند مراقبت روزانه و استفاده از محصولات لایه‌بردار است و گزینه مناسب، به شدت به خود شما بستگی دارد.

منبع: WomensHealthMag دیدگاه‌ها 6578بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه