مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

اهمیت استفاده از کانسیلر در آرایش و زیرسازی آن چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اهمیت استفاده از کانسیلر در آرایش و زیرسازی آن چیست؟

برای آن دسته از افراد که می‌دانند کانسیلر چیست، ضرورت و اهمیت استفاده از آن بسیار واضح و روشن است. این افراد می‌دانند که کانسیلر بسیاری از عارضه های پوستی را می‌پوشاند و به رفع یا اصلاح بسیاری عیوب کمک می‌کند. در واقع روی صحبت ما بیشتر با مبتدیان عرصه آرایش است که با کاربردهای متنوع و مفید کانسیلر آشنا نیستند. در این مقاله به چند موضوع می‌پردازیم: چرا باید از کانسیلر استفاده کنیم؟ ضرورت استفاده از کانسیلر چیست؟ چه اهمیتی در انجام یک آرایش بی‌نظیر دارد؟

آشنایی با کانسیلر

پوشش تیرگی زیر چشم

برای اینکه بدانید کانسیلر چیست و اهمیت استفاده از آن تا چه حدی است، لازم است با مفهوم و انواع آن آشنا باشید. کانسیلر به‌معنای پوشاننده، یکی از ابزارهای پوشش دادن عیوب صورت و یکدست کردن رنگ آن است. در اصل کانسیلر، نوعی کرم پودر فشرده است که در حالت‌های مختلف عرضه می‌شود: جامد، نیمه جامد و مایع. هر کدام از این حالت‌ها در بسته‌بندی‌های متفاوتی مانند پالت، استیکی یا ماتیکی، مدادی، پودری و کرمی وجود دارند. کانسیلرهای مختلف برای پوست های مختلف طراحی شده‌اند. برای مثال افراد با پوست چرب تا معمولی می‌توانند از کانسیلر مایع استفاده کنند. کانسیلر استیکی بافت سنگین و متراکی دارد و برای پوست خشک مناسب‌تر است.

پوشش تیرگی زیر چشم

شاید بتوان گفت لیدیا الری، مخترع کانسیلر، برای اولین‌بار کانسیلر را با هدف پوشش دادن تیرگی زیر چشم معرفی کرد. پر کاربردترین استفاده از کانسیلر برای پوشاندن این عارضه است. اگر فردی زیر چشمان بسیار گود و کبود یا رنگ پریده و بی‌حال یا به رنگ قرمز و غیرعادی داشته باشد بی‌شک با اهمیت استفاده از کانسیلر بیشتر آشناست. برای پوشاندن تیرگی زیر چشم، بهترین حالت ترسیم یک مثلث زیر چشم و پخش کردن کانسیلر با حرکات ضربه‌ای و آهسته در آن ناحیه است. توجه داشته باشید که مالیدن انگشت یا اسفنج آرایشی به کبودی بیشتر زیر چشم منجر می‌شود.

پوشش جوش های قرمز

یکی دیگر از کاربردهایی که اهمیت استفاده از کانسیلر را بر ما روشن‌تر می‌کند، پوشش جوش های قرمز یا هر لکه‌ی قرمز دیگر است. افرادی که صورت پرجوشی دارند به‌خوبی می‌دانند که پوشاندن این جوش ها با کرم پودر یا پنکیک به‌راحتی انجام نمی‌شود. در چنین مواقعی هیچ چیز بهتر از یک کانسیلر سبز نمی‌تواند قرمزی پوست را بپوشاند. برای این کار لازم است مقداری از کانسیلر سبز را روی جوش یا نقطه‌ی قرمز قرار دهید. هیچ لزومی به مالیدن یا پخش کردن آن نیست. کانسیلر سبز، قرمزی پوست را خنثی می‌کند و برای انواع لک‌ها مثل قرمزی دور بینی هم مناسب است.

پوشش لک ها

اهمیت استفاده از کانسیلر برای پوشاندن لک

همان‌طور که گفتیم لک ها در رنگ‌های مختلف روی صورت دیده می‌شوند؛ از تیرگی زیر چشم به رنگ بنفش، آبی، سبز، نیلی و قرمز گرفته تا لک های قهوه‌ای در اثر زخم یا جراحت و لک های قرمز جوش یا آفتاب سوختگی یا هر عارضه دیگر. شاید برخی از کرم پودرها یا پنکیک ها نتوانند همه‌ی لکه های صورت را به صورت یکدست پوشش دهند. برای رفع این معضل باید از رنگ های مختلف کانسیلر استفاده کرد. در واقع اهمیت استفاده از کانسیلر در یکدست کردن آرایش و هماهنگ کردن رنگ پوست صورت است.

استفاده به عنوان پرایمر

آرایش ماندگار به زیرسازی ماندگار با مواد مرغوب نیاز دارد. آن‌هایی که می‌دانند کانسیلر چیست و چه کاربردهای گسترده‌ای دارد تعجب نخواهند کرد که بگوییم از آن به‌عنوان پرایمر نیز می‌توان استفاده کرد. کافی است قدری از کانسیلر را پشت چشم و در ناحیه پلک بزنید و روی آن سایه استفاده کنید. با این کار ماندگاری سایه چندین برابر می‌شود.

حالت دادن به ابرو

یکی دیگر از ترفندهایی که اهمیت استفاده از کانسیلر را روشن‌تر می‌کند، حالت دادن به ابرو است. پس از اصلاح ابرو، برای هماهنگ کردن دو ابرو با یکدیگر یا برجسته‌تر و زیباتر نشان دادن آن، با کمک یه برس می‌توانید کادر ابرو را مشخص کنید. کمی کانسیلر در محلی که دوست دارید روشن‌تر باشد بزنید و مرز ابرو را واضح تر کنید.

برجسته کردن لب

برجسته کردن لب

اگر دوست دارید لب‌های برجسته داشته باشید قبل از زدن رژ کمی پرایمر یا کانسیلر روی لب خود بزنید. پس از زدن رژ لب نیز با کمک کانسیلر مدادی، یک خط بسیار باریک مانند خط لب، دور لب ایجاد کنید. این کار هم باعث می‌شود جلوی پخش شدن رژ لب به اطراف دهان گرفته شود هم اطراف لب روشن‌تر شده و لب ها بزرگ‌تر و حجیم‌تر به نظر می‌آیند.

کانتورینگ چهره

همانطور که می‌دانید برای مخفی کردن قسمت‌های بزرگ و بیرون‌زده صورت مانند تیغه بینی یا استخوان گونه یا بزرگ‌تر نشان دادن نقاط مثبت چهره مانند خود گونه از ترفند کانتورینگ استفاده می‌شود. کانتورینگ را با پودرهای مخصوص این کار یا کرم پودرها یا کانسیلر انجام می‌دهند. برای این کار می‌توان از کانسیلر چند درجه تیره‌تر برای کانتور و از کانسیلر چند درجه روشن‌تر برای هایلایت صورت استفاده کرد.

گفتار نهایی

امیدواریم آنچه برایتان گفتیم به‌خوبی متوجه شده باشید که کانسیلر چیست و اهمیت استفاده از آن تا چه حد است. برای خرید کانسیلرهای اصل و مرغوب کافی است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بهترین برندهای کانسیلر مانند دبورا، گرلن، ژیوانشی، فلورمار، پوپا، دوسه و …. وجود دارد. با خرید از این سایت می‌توانید در کمترین زمان ممکن صاحب بهترین کانسیلرها از معروف‌ترین برندهای دنیا باشید.

دیدگاه‌ها 9850بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه