تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

علت پف زیر چشم در صبح و راه های درمان آن چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
علت پف زیر چشم در صبح و راه های درمان آن چیست؟

از جمله مواقعی که افراد به خرید بهترین کرم دور چشم روی می‌آورند، زمانی است که زیر چشم آن‌ها پف می‌کند. این اتفاق که بیشتر در صبح و بلافاصله بعد از بیدارشدن از خواب مشاهده می‌شود، در اصل بیماری خاصی نیست؛ اما می‌تواند نشانه‌ای از خطر یا بیماری یا گرفتارشدن به عادت بد و سبک نادرست زندگی باشد. همچنین ازآنجایی‌که با زیبایی چهره ارتباط مستقیمی دارد، بسیاری افراد به فکر رفع یا درمان آن می‌افتند. در این مقاله قصد داریم شما را با علت بروز پف زیر چشم و راه های درمان آن آشنا کنیم.

علت ایجاد پف زیر چشم در صبح

قبل از اینکه بخواهید بهترین کرم دور چشم یا هر محصول دیگری را برای درمان پف زیر چشم استفاده کنید، بهتر است با علت بروز این عارضه آشنا شوید. چه بسا ممکن است بدون استفاده از هیچ داروی خاصی و فقط با ترک یا اصلاح یک عادت در زندگی، از شر پف زیر چشم خلاص شوید. در ادامه شما را با مهم‌ترین دلایل ایجاد پف در زیر چشم مخصوصاً در هنگام صبح آشنا می‌کنیم.

۱. مصرف بیش از حد نمک

مصرف بیش از نمک از علت های پف زیر چشم

یکی از شایع‌ترین علت های ایجاد پف زیر چشم در صبح، مصرف بیش از حد نمک است. مصرف زیاد نمک باعث می‌شود آب در اندام بدن جمع شود. احتباس آب و مایعات زیر پلک پایینی چشم در صبح باعث ایجاد پف و ورم می‌شود. برای درمان این عارضه توصیه می‌شود رژیم غذایی خود را تغییر داده و مصرف نمک را به حداقل برسانید. همچنین بهتر است در کنار استفاده از بهترین کرم دور چشم، مصرف آب و مایعات را افزایش دهید. مصرف آب به دفع نمک اضافه در بدن کمک شایانی می‌کند.

۲. مصرف الکل

نوشیدن الکل نیز یکی دیگر از علت های ایجاد پف زیر چشم در صبح است. الکل نیز مانند نمک، بدن را کم‌آب کرده و به احتباس مایعات در زیر چشم منجر می‌شود. همچنین رگ های خونی را گشاد کرده و به این ترتیب به جمع‌شدن مایعلات در رگ‌ها می‌انجامد. متخصصان برای کاهش این عارضه نوشیدن مقدار زیادی آب قبل ار خواب و پس از بیدارشدن را توصیه می‌کنند. همچنین استفاده از بهترین کرم دور چشم با عصاره چای سبز به درمان این عارضه کمک شایانی می‌کند.

۳. آلرژی

آلرژی

آلرژی چشمی و آلرژی فصلی نیز یکی دیگر از علت های ایجاد پف زیر چشم در صبح هستند. متخصصان معتقدند که واکنش‌های آلرژیک هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن بیش از حد به ماده خارجی مانند گرده گل یا گردوغبار واکنش نشان دهد. در چنین مواقعی هیستامین ترشح شده که باعث گشاد شدن و تورم رگ‌های خونی چشم می‌شود و این امر به تجمع مایع و همچنین خارش در چشم و آبریزش بینی می‌انجامد. بهترین گزینه درمانی برای چنین مواقعی استفاده از داروهای ضدحساسیت یا آنتی‌هیستامین‌ها زیر نظر پزشک است. اگر مصرف اولیه دارو مؤثر نبود،‌ لازم است با پزشک متخصص مشورت کرده و آزمایش آلرژی انجام دهید.

۴. مالیدن زیاد چشم

برخی افراد عادت دارند در طول روز یا هنگام خواب یا موقع بیدار شدن، چشمان خود را بی‌دلیل مالش دهند. همین اتفاق باعث نازک‌شدن پوست اطراف چشم و آسیب دیدن آن می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت مالیدن چشم نیز می‌تواند یکی دیگر از علت های پف زیر چشم در صبح باشد. بهترین راه برای پیشگیری از این اتفاق، ترک این عادت است. در واقع باید به خودتان بقبولانید که این عادت به زیبایی و سلامت شما لطمه وارد می‌کند. روش دیگر برای درمان این عارضه استفاده از ماسک خنک کننده، بهترین کرم دور چشم یا کمپرس شیر سرد است. شیر سرد اثر ضدالتهابی داشته و به تسکین و آرامش پوست کمک شایانی می‌کند.

۵. کمبود کلاژن

کمبود کلاژن

یکی دیگر از علت های ایجاد پف زیر چشم در صبح، مشکل ژنتیک است. برخی افراد به لحاظ ژنتیکی کلاژن کافی نداشته یا کلاژن‌سازی در پوست آنان به‌سختی انجام می‌شود. در یک نگاه کلی باید گفت همه افراد دارای کلاژن در اطراف چشم هستند که نوارهای چربی زیر پلک پایین را نگه می‌دارند. در اثر اختلال ژنتیکی یا با افزایش سن، الیاف کلاژن و الاستین در اطراف چشم ضعیف می‌شوند. ضعف در کلاژن باعث بیرون زدن پدهای چربی موجود در زیر فیبرها شده و به ورم زیر چشم منجر می‌شود. بهترین راه درمان این عارضه استفاده از روش‌های غیرتهاجمی برای تحریک کلاژن سازی است.

۶. استرس

استرس با افزایش کورتیزول و تغییر تعادل نمک در بدن، یکی دیگر از علت های ایجاد پف زیر چشم است. گریه نیز ممکن است باعث پف چشم شود، حتی اگر شب قبل رخ داده باشد. این یک واقعیت است که وقتی از روی خشم یا ناراحتی گریه می‌کنید، اشک تولید شده نسبت‌به اشک‌های دیگر شورتر است. تجمع شوری نیز همان طور که قبلاً گفته بودیم به بافت اطراف چشم آسیب می‌زند و باعث تورم آن می‌شود.

بهترین راه برای درمان این عارضه، کاهش استرس و دور کردن عوامل استرس‌زا از پیرامون شماست. متخصصان معتقدند با انجام فعالیت‌های انرژی‌زا و ریلکس‌کننده مانند پیاده‌روی، یوگا، کوهنوردی، طبیعت‌گردی یا هر فعالیتی که به شما حال خوش بدهد، می‌توانید تا حد زیادی از بروز این عارضه جلوگیری کنید. در کنار همه این‌ها استفاده از بهترین کرم دور چشم حاوی عصاره خیار به کاهش تورم اطراف چشم کمک شایانی می‌کند. خیار علائم خستگی، پف و سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

در این نوشتار شما را با علت های ایجاد پف زیر چشم در صبح، آشنا کردیم. توصیه می‌کنیم برای تهیه بهترین کرم دور چشم و انواع ماسک دور چشم برای تقلیل یا درمان این عارضه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی نیز بهترین محصولات دور چشم را با ضمانت اصالت کالا در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید هرگونه پرسش یا نظر خود را در این باره در بخش نظرات برای ما بنویسید یا از طریق تلفن با همکاران ما در میان بگذارید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 17342بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه