تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

بیس کت چیست و چرا باید قبل از لاک زدن از آن استفاده کنید؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
بیس کت چیست و چرا باید قبل از لاک زدن از آن استفاده کنید؟

اگر از آن دسته خانم‌های آراسته هستید که به آرایش ناخن‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند و دیدن ناخن بی‌لاک برایتان پذیرفته شده نیست، بهتر است بدانید آرایش ناخن بدون بِیس کُت یا لاک پایه، آسیب زیادی به ناخن‌ها وارد می‌کند. از طرفی بیس کت از مواردی است که استفاده از آن، زمان بیشتری را در لاک زدن به خود اختصاص می‌دهد. همین امر را می‌توان از دلایل تمایل نداشتن بانوان به خرید لاک پایه دانست، اما باور کنید استفاده از بیس کت نقش به‌سزایی در زیبایی و سلامت نهایی ناخن‌های شما دارد.

برای روشن‌تر شدن این موضوع اجازه دهید مثالی بزنیم، حتماً با فرآیند ساخت و ساز آشنا هستید و می‌دانید هر خانه‌ای نیاز به پی‌ریزی و زیرسازی دارد. این فرآیند در آرایش نیز دقیقاً صدق می‌کند. بیس کت، دوام و زیبایی لاک‌ ناخن‌های شما را تضمین می‌کند و فواید بیشتری دارد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

۱- بیس کت دوام مانیکور را بیشتر می‌کند

افزایش ماندگاری مانیکور با استفاده از لاک پایهبیس کت را به عنوان یک چسب دو‌طرفه باید در نظر بگیرید که از یک طرف روی ناخن قرار می‌گیرد و روی دیگر آن به لاک نهایی می‌چسبد تا استحکام خوبی میان لاک و ناخن برقرار شود. از طرف دیگر لاک پایه انعطاف‌پذیری لاک‌ را بیشتر می‌کند و از آنجایی که مواد شیمیایی سلولوزی بیشتری در آن استفاده شده است، لاک نهایی به خوبی به ناخن می‌چسبد.

به این ترتیب اگر از بیس کت استفاده نکنید، لاک نهایی ناخن‌ها زودتر از چیزی که انتظار می‌رود از بین خواهد رفت. همچنین در این مواقع، انعطاف لاک نیز کمتر شده و شکنندگی لاک روی سطح ناخن را به دنبال دارد.

۲- بیس کت جلوی تغییر رنگ ناخن را می‌گیرد

جلوگیری از زردشدن ناخن‌هاحتماً برای شما هم پیش آمده است که یک لاک خوش‌رنگ قرمز را برای آرایش ناخن‌های خود انتخاب کرده باشید، اما وقتی این لاک را از روی ناخن‌های خود تمیز می‌کنید، متوجه زردشدن ناخن‌های خود شده‌اید. دلیل این امر خرید لاک بی‌کیفیت نیست بلکه علت را باید در عدم استفاده از بیس کت جستجو کنید.

در واقع برخورد ترکیبات شیمیایی و رنگ‌دانه‌های موجود در لاک با سطح ناخن باعث ایجاد تغییر رنگ ناخن می‌شود. در این زمینه نیز لاک پایه به کمک شما می‌آید و با ایجاد کردن یک لایه محافظ میان سطح ناخن و لاک نهایی که روی آن می‌زنید جلوی تغییر رنگ را خواهد گرفت.

تجربه نشان داده است به هر اندازه که رنگ لاک شما تیره‌تر باشد به همان اندازه احتمال تغییر رنگ سطح ناخن بیشتر وجود دارد. در نتیجه در این شرایط لزوم استفاده از بیس کت بیشتر احساس می‌شود.

لازم‌ به ذکر است لاک‌هایی که رنگ نئون دارند را نمی‌توان در گروه لاک‌های تیره قرار داد، اما در این لاک‌ها که از طیف رنگ‌های فلورسنت (مهتابی) استفاده می‌شود، احتمال تغییر رنگِ بیشتری وجود دارد.

به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم اگر عجله دارید و یا به هر دلیل دیگری نمی‌خواهید از بیس کت استفاده کنید سراغ لاک‌های تیره و نئون نروید و در عوض لاک‌های رنگ ناخن با طیف‌های روشن‌تری را انتخاب نمایید. همچنین خرید لاک با کیفیت و استفاده از آن نیز احتمال تغییر رنگ سطح ناخن بدون استفاده از لاک پایه را کمتر می‌کند.

بیس کت عارضه‌های ناخن را برطرف می‌کند

رفع عوارض ناخن با استفاده از لاک پایهبعضی از لاک‌های پایه دارای ترکیباتی هستند که عارضه‌‌های ناخن را نیز برطرف می‌کنند. برای نمونه بانوانی که ناخن‌های خشک دارند بهتر است سراغ لاک‌های پایه با ترکیبات مرطوب‌کننده بروند. اگر ناخن‌های شما نامسطح است بهتر است سراغ لاک‌های پایه‌ای یک‌دست کننده سطوح ناخن بروید. این لاک‌های پایه، ترکیبات غلیظی دارند و ناهمواری‌های روی ناخن را کاملاً پوشش می‌دهند. به بانوانی که ناخن‌های شکننده و حساسی دارند نیز خرید لاک پایه با ترکیبات تقویت کننده ناخن را پیشنهاد می‌کنیم.

لازم به ذکر است از خرید بیس کت با ترکیبات سخت‌کننده دوری کنید. این لاک‌های پایه دارای مقدار زیادی فرمالدهید هستند و ممکن است به‌صورت موقتی، ناخن را سخت و محکم کنند، اما پس از مدت کمی باعث شکننده‌‌شدن ناخن و ترک برداشتن آن می‌شوند.

اگر هم ناخن‌های شما عارضه‌ خاصی ندارد، باز هم پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب و خرید لاک ناخن وسواس به خرج دهید و سراغ محصولاتی بروید که فرمالدهید و تولوئن کمتر در آن‌ها استفاده شده باشد، چرا که تجربه نشان داده است این ترکیبات آسیب‌های مختلفی را برای ناخن به دنبال دارند.

از طرفی ذکر این نکته لازم است که بدانید بیس کت جایگزین مناسبی برای لاک نهایی ناخن‌ها نیست. همان‌‌گونه که توضیح دادیم لاک پایه درخشش لازم را ندارد و لاک اصلی نیز نمی‌تواند چسبندگی لازم را بین ناخن و لاک ایجاد کند. در نتیجه هر کدام از این محصولات برای کار خاصی ساخته شده‌اند و حتماً باید در جای مناسب به کار گرفته شوند.

اگر شما هم از آن دسته بانوان خوش‌سلیقه‌ای هستید که اهمیت زیادی به مانیکور می‌دهند و تجربه‌های مفیدی در این زمینه دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های خود در زمینه مانیکور و پدیکور قرار دهید.

منبع: Goodhousekeeping ۳ دیدگاه 64870بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. عجبا بار اولم هست اسم بیس کت می‌شنوم.
    چه قیمتی هست؟

    • درود به شما مهتاب عزیز?

      متاسفانه در حال حاضر بیس‌کت‌های فروشگاه ناموجود هستند. روی لینک زیر کلیک بفرمایید و محصولات رو مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنم در صفحه‌ی محصول ناموجود، گزینه‌ی «موجود شد، خبرم کن» رو فعال کنید تا به‌محض موجودشدن محصول از طریق پیامک و ایمیل باخبر بشید.
      بیس کت های فروشگاه اینترنتی اردمی

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارد. ??

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه