تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار کار دشواری است؛ چراکه تولیدکنندگان با هدف به دست گرفتن بازار و در رقابت با یکدیگر، محصولات ضد آفتاب متنوعی را عرضه می‌کنند. فروشگاه اینترنتی اردمی یکی از رسالت های خود را کمک به مشتری برای داشتن خریدی بهتر می‌داند. در همین راستا در ادامه برای شما راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار را آورده‌ایم تا به کمک آن راحت‌تر از همیشه یک کرم ضد آفتاب با کیفیت را تشخیص داده و بخرید.

روش های مراقبت از پوست توسط ضد آفتاب ها

در راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب باید با روش مراقبت از پوست آشنا شوید.در این قسمت از راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب بهتر است بدانید که ضد آفتاب ها به دو روش کلی، از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش (UV) خورشید مراقبت می‌کنند. یکی از این روش ها بازتاب نور خورشید از سطح پوست است و در روش دیگر نیز کرم های ضد آفتاب، پرتوهای فرابنفش را جذب کرده و مانع آسیب رساندن آن‌ها به پوست می‌شوند.

مراقبت از پوست در برابر پرتوهای مضر UVA و UVB

بهترین کرم ضد آفتاب از پوست در برابر پرتوهای مضر UVA و UVB مراقبت می‌کند.در گذشته خرید یک کرم ضد آفتاب با کیفیت به دشواری امروز نبود. کافی بود تا به میزان SPF ضد آفتابی که می‌خواهید بخرید توجه کنید. هر چه میزان SPF ضد آفتاب بیشتر می‌بود به همان اندازه نیز بیشتر از پوست در مقابل پرتو های خطرناک خورشید محافظت می‌کرد. اما این روزها اوضاع فرق کرده است و خرید بهترین کرم ضد آفتاب به‌ همین راحتی‌ها هم نیست. جالب است بدانید، تحقیقات ثابت کرده که پرتوهای مضر خورشید به دو گروه UVA و UVB تقسیم می‌شوند و SPF موجود در کرم های ضد آفتاب از پوست فقط در برابر پرتوهای UVB محافظت می‌کنند. از آنجایی که معمولاً به پرتوهای UVA کمتر پرداخته شده است، در ادامه‌ی این قسمت از راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب، از این پرتوها بیشتر سخن می‌گوییم. با ما همراه باشید.

  • مراقبت از پوست در برابر پرتوهای UVA

تحقیقات آزمایشگاهی نتایج جدیدی را مشخص کردند که بر اساس آن‌ها پرتوهای فرابنفش نوع A که به آن‌ها UVA نیز گفته می‌شود، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند، اما این پرتوها پوست را آفتاب سوخته نمی‌کنند. از طرف دیگر پرتوهای UVA به‌راحتی به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و کمترین ضرر این اشعه ها ایجاد چین و چروک روی پوست است.

جالب است بدانید سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا گزارش داده است که نزدیک به ۹۰ درصد از تغییرات پوست در اثر افزایش سن، به دلیل مجاورت در برابر پرتوهای UVA خورشید ایجاد می‌شوند. در نتیجه کرمی را می‌توان بهترین کرم ضد آفتاب دانست که نه‌تنها محافظ پوست در برابر پرتوهای UVB باشد،‌ بلکه سطح پوست را از پرتوهای UVA نیز محافظت کند. چنین کرم هایی در بازار با نام طیف گسترده (Broad Spectrum) شناخته می‌شوند. در کنار این مورد بهتر است به ترکیبات ضد آفتاب نیز دقت کنید. محصولی را به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب می‌توان مشخص کرد که دارای ترکیبات اکامسول، آووبنزون، اکسی بنزون، دی اکسید تیتانیوم و اکسید زینک باشد.

ضد آفتاب ضد آب

ضد آفتاب ضد آببر اساس راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب، اگر شرایط شنا در زیر نور خورشید برای شما مهیا است، حتماً ضد آفتابی خریداری کنید که در برابر آب هم مقاوم یا به اصطلاح ضد آب باشد. بنا به گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، حتی بهترین کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب نیز نهایتاً چیزی حدود ۸۰ دقیقه از پوست شما را در برابر پرتوهای مضر خورشید مراقبت می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در حین شنا از تجدید ضد آفتاب ضد آب غافل نشوید.

ضد آفتاب مناسب کودکان

ضد آفتاب مناسب کودکانپوست حساس کودکان و بچه‌ها به‌راحتی در معرض مواد شیمیایی ضد ‌آفتاب ها ملتهب می‌شود. بهتر است ضد آفتابی خریداری کنید که خبری از آمینو بنزوئیک اسید ۴ (para-aminobenzoic acid)، دی اکسی بنزون (dioxybenzone)، اکسی بنزون یا سالیسوبنزون (sulisobenzone) در آن نباشد. در مقابل اگر به سلامت فرزند خردسال خود اهمیت می‌دهید و به‌دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب کودک می‌‌گردید، پیشنهاد می‌‌کنیم سراغ ضد آفتاب با ترکیبات غیرالتهابی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید زینک باشید. این ترکیبات جذب پوست نمی‌شوند و بدون هیچ عارضه ای، پوست کودک شما را در برابر پرتوهای خطرناک خورشید مصون نگه می‌دارند. آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (American Academy of Pediatrics) توصیه می‌کند کودکان کمتر از ۶ ماه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و برای بچه‌های سنین بالاتر نیز حتماً از کرم ضد آفتاب کودکان استفاده کنید.

ضد آفتاب مناسب پوست حساس و ملتهب

ضد آفتاب مناسب پوست حساس و ملتهبافرادی که پوست‌ بسیار حساس و ملتهب دارند و به عارضه‌ های پوستی مانند رزاسه (Rosacea) مبتلا هستند، بهتر است از ضد آفتاب مخصوص پوست خود یا حتی ضد آفتاب کودک استفاده کنند. ضد آفتاب های دارای دی اکسید تیتانیوم یا اکسید زینک نیز انتخاب خوبی برای این افراد به حساب می‌آیند. از طرف دیگر به افرادی که پوست خشک یا چرب دارند نیز پیشنهاد می‌کنیم ضد آفتاب مخصوص پوست خود را خریداری کنند که دارای ترکیباتی برای مراقبت از پوست در برابر پرتوهای UVB و UVA باشد.

سخن پایانی

راهنمای کامل تشخیص بهترین کرم ضد آفتاببهترین کرم ضد آفتاب، ویژگی‌هایی دارد که سعی کردیم به بیان ساده در این مقاله برای شما مطرح کنیم. بعد از خواندن راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب، اگر می‌خواهید با بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا شوید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کرده و پس از یک جستجوی ساده، ضد آفتاب مناسب پوست خود بیابید. مشخصات محصول مورد نظرتان را مطالعه نموده، از انتخابتان اطمینان حاصل کنید و در نهایت نسبت به خرید آن اقدام نمایید. در این بین اگر از نوع پوست خود و نیاز آن آگاهی ندارید، می‌توانید در قسمت چت آنلاین اردمی از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان پوست و مو ما استفاده کنید.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 2368بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه