مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

مناسب‌ترین آجیل‌ها برای کاهش وزن کدامند؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
مناسب‌ترین آجیل‌ها برای کاهش وزن کدامند؟

آجیل‌ها و دانه‌های مغذی بیانگر این حقیقت هستند که چیزهای ارزشمند می‌توانند در قالبی ریز و کوچک وجود داشته باشند. آجیل حاوی چربی‌های مفید، ویتامین، پروتئین و مواد معدنی مفیدی هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد.

دراین مقاله، به بررسی مزایا و معایب خوردن آجیل خواهیم پرداخت. مواد مغذی که گاهی بهترین ماده غذایی برای بدن و گاهی بدترین هستند و ما از آن غافلیم. آجیل‌ها سرشار از چربی و کالری هستند. چند عدد از آن‌ها می‌تواند شما را تا هنگام ناهار سیر نگه دارد، اما مصرف بیشتر از همان آجیل می‌تواند کل اشتهای شما را از بین ببرد. همین آجیل‌ها اگر با شکر یا نمک مخلوط شده باشند می‌توانند رژیم لاغری چند ماهه شما را به باد فنا دهند.

بهترین آجیل‌ها برای رژیم لاغری

بهترین آجیل برای رژیم لاغریبادام، بادام هندی، پسته؛ این سه نوع آجیل تقریبا در میزان چربی و کالری برابر هستند. همچنین ترکیب اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و فیبر موجود در آن‌ها باعث کاهش اشتها و کمک به احساس سیری در شما می‌شوند. حدود ۳۰ گرم از هرکدام از این آجیل‌ها (به صورت خام) 160 کالری دارد.

بدترین آجیل‌ها برای رژیم لاغری

بدترین آجیل برای رژیم لاغریفندق و گردو، آجیل‌هایی هستند که با داشتن بیشترین مقدار چربی می‌توانند زحماتی که طی یکی دو ماه گذشته برای رژیم لاغری خود کشیده بودید را در طول سه الی چهار روز از بین ببرند. حدود 10 تا 12 عدد فندق حاوی 2 گرم پروتئین و 21 گرم چربی است و حدود 18 تا 20 عدد گردو حاوی 3 گرم پروتئین و 20 گرم چربی، که کمترین میزان پروتئین و بیشترین مقدار چربی در میان آجیل‌ها را دارد.

آجیلی برای سلامت قلب شما

آجیلی برای سلامت قلبهمه آجیل‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند اما گردو حاوی بیشترین مقدار اسید آلفالینولئیک برای کمک به سلامتی قلب است. تحقیقات نشان می‌دهند همان اندازه که روغن زیتون برای از بین بردن چربی‌های مضر کمک می‌کند، گردو نیز می‌تواند پس از یک وعده غذایی چرب به یاری قلب شما بیاید و در بلند مدت به از بین بردن چربی‌های مضر کمک کند.

مغز شما هم آجیل می‌خواهد

4-peanutsبادام زمینی سرشار از فولات است. فولات برای رشد مغز و محافظت از مشکلات شناختی مغزی بسیار مفید است. مقداری بادام زمینی، علاوه بر داشتن مقدار زیادی فولات و ویتامین E حاوی 170 کالری انرژی و 7 گرم پروتئین در کنار 14 گرم چربی است.

آجیلی برای آقایان

آجیلی برای آقایانگردوی آمریکایی و آجیل برزیلی (یک نوع آجیل خاص که مغزی قهوه‌ای و نرم دارد) حاوی مقادیر زیادی از سلنیوم است که مردان را در مقابل سرطان پروستات بیمه می‌کند. تحقیقات نشان داده است که این دو نوع آجیل اگر زیاد مصرف شوند، باعث بروز دیابت نوع 2 می‌شوند. اما مصرف مناسب آن‌ها می‌تواند برای مردان بسیار مفید باشد.

آجیلی برای پیشگیری از بیماری‌ها

آجیلی برای پیشگیری از بیماری‌هاعلاوه بر کم کالری بودن، بادام حاوی کلسیم است که برای سلامت کلی بدن مفید است. بادام، همچنین منبعی غنی از فیبر و ویتامین E است. ویتامین E آنتی اکسیدانی برای مبارزه با التهابات خطرناک مانند سرطان ریه و زوال عقل در پیری می‌باشد.

بهترین روش برای خوردن آجیل

7 almonds-yogurtحال که از مزایا و معایب برخی آجیل‌ها مطلع شدید، خوب است بدانید که حتی نوع خوردن آجیل نیز مهم است. مصرف همزمان ماست کم چرب و آجیل و یا آجیل با سالاد همراه غذا می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین مصرف آجیل‌ همراه با میوه یا آبمیوه به آهسته شدن روند هضم و کاهش قند کمک می‌کند.

بهترین نوع  آجیل

8 raw-nuts-besدر کل، آجیل‌ها همه خوب هستند اما با این شرط که به صورت خام و بدون هیچ ماده افزودنی مانند نمک، ادویه‌جات و شکر مصرف شده و در خوردن آن‌ها افراط نکرد.

منبع: Health دیدگاه‌ها 8305بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>