تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

استفاده از ماینوکسیدیل چه تاثیری بر درمان ریزش مو دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
استفاده از ماینوکسیدیل چه تاثیری بر درمان ریزش مو دارد؟

اگر به دنبال روشی برای درمان ریزش مو می‌گردید، حتماً استفاده از ماینوکسیدیل به شما پیشنهاد شده است. استفاده از این دارو سروصدای زیادی به راه انداخته است. بسیاری از مردم بر این باور هستند که فقط شامپویی را می‌توان بهترین شامپو برای ریزش مو دانست که ترکیبات آن حاوی ماینوکسیدیل باشد. در نتیجه در ادامه قصد داریم به فواید و عوارض استفاده از ماینوکسیدیل و تاثیر آن بر درمان ریزش مو اشاره کنیم.

تأثیر استفاده از ماینوکسیدیل بر درمان ریزش مو

تاثیر استفاده از ماینوکسیدیل

اتحادیه‌ی غذا و داروی آمریکا (FDA)،‌ ماینوکسیدیل را به‌عنوان داروی ریزش مو تأیید کرده است. این دارو در حالت‌های مایع یا کف برای درمان طاسی سر آقایان و ریزش موی خانم‌ها در بازار وجود دارد. اثربخشی ماینوکسیدیل تاحدودی در بعضی از آزمایش‌های کلینیکی ثابت‌ شده است؛ اما این دارو فقط برای الگوی خاصی از طاسی کاربرد دارد و جلوی ریزش مو را در تمامی افراد نمی‌گیرد. حتی افرادی که ماینوکسیدیل برای آن‌ها اثر داشته نیز شاهد رشد دوباره همه‌ی موهای خود نبوده‌اند. درواقع برای رشد موهای تازه چیزی حدود ۲ ماه زمان لازم است. برای حفظ موهای تازه رشد کرده نیز ماینوکسیدیل باید به مدت نامعینی مصرف شود.

چگونگی عملکرد ماینوکسیدیل

اثر بخشی

ماینوکسیدیل نقش باز‌کننده‌ی‌ رگ‌ها را ایفا کرده و با بازکردن پیاز مو،‌ فرایند رشد مو را طولانی‌تر می‌کند. در نتیجه پس از مصرف ماینوکسیدیل موهای بیشتری رشد می‌کند و مو پرپشت‌تر می‌شود.

فواید استفاده از ماینوکسیدیل و اثربخشی آن

چگونگی عملکرد ماینوکسیدیلماینوکسیدیل برای رشد مجدد موی خانم‌ها و آقایانی که طاسی ارثی دارند استفاده می‌شود. این دارو، موی افرادی را که به‌‌صورت ارثی در جلوی سر ریخته است، دوباره می‌رویاند. ماینوکسیدیل اثربخشی خوبی برای پر پشت کردن موی جلوی سر بانوان دارد. افرادی که کمتر از ۴۰ سال دارند، به بازگشت‌ موهای خود در اثر استفاده از ماینوکسیدیل بیشتر می‌توانند اعتماد کنند. افرادی که موهای آن‌ها به‌تازگی شروع به ریختن کرده نیز از ماینوکسیدیل می‌توانند کمک بگیرند. ناگفته نماند این ماده برای افرادی که سر آن‌ها کاملاً طاس شده، هیچ کاربردی ندارد.

کاهش اثربخشی ماینوکسیدیل

کاهش اثربخشی ماینوکسیدیل

 استفاده از ماینوکسیدیل، مانند هر دارو یا مکمل دیگری برای عارضه‌ی خاص و گروه سنی خاص توصیه می‌شود. بنابراین اگر شما نیز جزء افراد زیر هستید، بهتر است راه‌های دیگر درمان ریزش مو را امتحان کنید:

  • افرادی که طاسی ارثی ندارند؛
  • افرادی که موهای آن‌ها ناگهان و دسته‌دسته شروع به ریختن کرده است؛
  • افرادی که کمتر از ۱۸ سال‌ دارند؛
  • افرادی که پوست‌ سر آن‌ها قرمز و عفونی شده و درد و خارش دارند؛
  • افرادی که موهای آن‌ها در اثر مواد آرایشی و شیمیایی ریخته است؛
  • افرادی که موهای آن‌ها به دلیل بیماری‌هایی مانند تیروئید، طاسی سکه‌ای، کمبود مواد غذایی، زخم های پوست‌ سر و دارو (شیمی‌درمانی) ریخته است.

استفاده از ماینوکسیدیل برای افرادی که بیماری قلبی دارند نیز توصیه نمی‌شود. این افراد باید حتماً با پزشک متخصص مشورت کنند.

عوارض جانبی استفاده از ماینوکسیدیل

عوارض جانبی استفاده از ماینوکسیدیل

اگر به دنبال خرید بهترین شامپو برای ریزش مو هستید، برای شما خبر خوشی داریم چرا که شامپوهای دارای ماینوکسیدیل عوارض جانبی خطرناکی ندارند و گاهی اوقات فقط این عوارض را ممکن است شاهد باشیم:

  • التهاب‌ پوست سر؛
  • رشد مو در جاهای نزدیک به موهای سر مانند پیشانی؛
  • تغییر بافت و رنگ مو.

در حین استفاده از ماینوکسیدیل باید مواظب نفوذ آن به داخل چشم باشید. اگر ناخواسته این ترکیبات وارد چشم شما شد، حتماً با مقدار زیادی آب، چشم‌ها را بشویید.

ماینوکسیدیل عوارض جانبی بسیار نادری هم دارد. در صورت مشاهده‌ی این عوارض باید سریع به پزشک مشاهده کنید:

  • افزایش ناگهانی وزن؛
  • سرگیجه؛
  • تورم دست و پا؛
  • درد سینه.

توجه داشته باشید که پس از استفاده از ماینوکسیدیل، پیاز مو، موهای قدیمی را خارج می‌‌کند. در نتیجه در چند هفته‌ی اول استفاده از ماینوکسیدیل، احتمال دارد که شاهد ریزش بیشتر موها باشید.

سخن پایانی

در مجموع می‌توان گفت اگر طاسی ارثی دارید و دنبال بهترین شامپو برای ریزش مو می‌گردید، در خرید محصولات دارای ماینوکسیدیل شک نکنید. در مقاله‌ی «راه‌های درمان ریزش مو» ضمن پرداختن به علت‌های ریزش مو، به راه‌های درمان آن نیز پرداخته‌ایم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در کنار استفاده از ماینوکسیدیل، اثربخشی سایر شامپوهای تقویت‌ کننده مو را هم نادیده نگیرید. اگر به فکر خرید شامپو برای ریزش مو هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اُردمی بزنید و از میان‌ برندهای معتبر، بهترین شامپو برای این عارضه را خریداری نمایید. اگر هم تجربه دیگری برای جلوگیری از ریزش مو دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانند‌ه‌ها از این تجربه‌ها بگویید. کارشناسان ما در ساعات اداری آماده‌ی پاسخگویی به پرسش‌های شما هستند.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 7971بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه