تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

اسپری آب معدنی چیست و چه خواصی برای پوست دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اسپری آب معدنی چیست و چه خواصی برای پوست دارد؟

شما می‌دانید اسپری آب معدنی چیست و چه خواصی برای پوستتان دارد؟ وقتی صحبت از مراقبت‌های پوستی می‌شود، بیشتر افراد به یاد ماسک‌ یا ضد آفتاب به‌عنوان محصول مراقبتی می‌افتند؛ اما باید بدانید که اسپری آب از دیگر محصولات مفید و مراقبت‌کننده از پوست است. اسپری آب معدنی، خواص و کاربرد‌های خاص خود را دارد که دانستن آن‌ها بدون فایده نیست. تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا درباره این محصول اطلاعات بیشتری به دست آورید.

اسپری آب معدنی چیست و چه تفاوتی با اسپری آب معمولی دارد؟

اسپری آب معدنی چیست و چه تفاوتی با اسپری آب معمولی دارد؟

هنگام ظهر یا هنگامی که آرایش دارید، ممکن است احساس کنید که پوست صورتتان کدر و بی‌حال شده است یا احساس سنگینی و خستگی در پوست خود داشته باشید. علت این اتفاق ازدست‌رفتن آب پوست و کاهش رطوبت است. وقتی که احساس کنیم پوستمان کم‌آب شده و رطوبتش را از دست داده، اکثراً به فکر استفاده از مرطوب کننده برای جبران این کمبود آب می‌افتیم. باید ذکر کنیم که مرطوب کننده قسمت کوچکی از این کمبود را جبران می‌کند. برای تکمیل این پروسه استفاده از یک اسپری آب مناسب در روتین مراقبتی شما می‌تواند مفید باشد. اسپری آب معدنی حدود 60درصد رطوبت از دست رفته را برمی‌گرداند.

شاید با خودتان بگویید با شستن صورتمان کمبود آب را جبران می‌کنیم و دیگر نیازی به اسپری نیست. در این قسمت شما را با نحوه کار این محصول آشنا می‌کنیم تا نظر خود را تغییر دهید. اسپری آب برخلاف شستن معمولی صورت، به عمق پوست و رگ‌های خونی می‌رسد و آن‌ها را منقبض می‌کند. نتیجه این عمل تقویت و تغذیه پوست است. البته افزایش جریان خون در مغز، تنظیم دمای بدن، حفظ عملکرد و تعادل کلی بدن از دیگر فواید این محصول مراقبتی است.

چه نوع پوستی به اسپری آب معدنی نیاز دارد؟

چه نوع پوستی به اسپری آب معدنی نیاز دارد؟

در جواب این سؤال باید گفت که همه نوع پوست به اسپری نیاز دارند. این نیاز بسته به نوع پوست شما متفاوت است و ممکن است به نوع خاصی از اسپری نیاز داشته باشد. به‌عنوان مثال افرادی که از خشکی زیاد پوست خود شکایت می‌کنند، بهتر است از اسپری آب صورت استفاده کنند تا اثر بیشتری ببینند.

چه موادی در اسپری آبرسان استفاده شده است؟

چه موادی در اسپری آبرسان استفاده شده است؟ 

بیشتر اسپری‌های صورت که آبرسانی به پوست را به عهده دارند از مواد معدنی تشکیل شده‌اند.  بعضی از مواد معدنی در همه اسپری‌ها یکسان و بعضی دیگر باید متناسب با پوست شما انتخاب شود؛ پس هنگام خرید اسپری به ترکیبات آن دقت کنید. توجه داشته باشید که وجود بعضی ترکیبات در اسپری مهم است. هر ترکیب قسمتی از آبرسانی را به عهده دارد. برای مثال روغن‌های گیاهی و رایحه‌ای اسپری آب خاصیت خاص خود را دارند. چای سبز، آنتی اکسیدان و پلی فنون پوست را افزایش داده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین E و C موجود در آلوئه ورا استحکام و رطوبت را به پوست شما هدیه می‌دهد.

اسپری آب معدنی چه خواصی برای پوست دارد؟

چه خواصی برای پوست دارد؟

بعد از یک روز پر از فعالیت هیچ کاری به اندازه دوش‌گرفتن یا شستن صورت انرژی ازدست‌رفته را جبران نکرده و خستگی را از بدن بیرون نمی‌کند. این آرامش با استفاده از آب معمولی برای شما ایجاد می‌شود. البته ازبین‌بردن خستگی و کسالت فقط یکی از خواص این محصول جذاب است. اسپری آب معدنی به پوست شما درخشندگی و شادابی هدیه می‌کند. مواد مغذی استفاده‌شده در اسپری از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و چین و چروک‌ پوست را تا حدی از بین می‌برد. ایجاد تعادل در پوست باعث می‌شود پوست بدون مشکل به وظیفه خود عمل کند. خوبی‌های ساده اما مهم اسپری به این شکل است:

  • ایجاد تعادل در پوست؛
  • جوانسازی پوست؛
  • کاهش روند پیری پوست؛
  • جلوگیری از خشکی پوست؛
  • رطوبت رسانی به پوست؛
  • پیشگیری از سوزش و قرمزی پوست؛
  • رساندن مواد مغذی به پوست؛
  • ایجاد شادابی و درخشش برای پوست.

چگونه از اسپری آب استفاده کنیم؟

چگونه از اسپری آب استفاده کنیم؟

تا اینجا با اسپری و خواصی که برای پوست صورت دارد آشنا شدید. برای استفاده بهینه از هر محصول بهداشتی و مراقبتی باید نحوه استفاده از آن را بدانید؛ پس با نحوه استفاده از این محصول با ما باشید. برای استفاده از اسپری صورت باید قوطی را تکان دهید و پس از بستن چشم و دهان آب را روی صورت خود اسپری کنید. برای اینکه آب از روی صورت شما تبخیر نشود و بهتر جذب صورت شود، دست خود را روی صورتتان بگذارید و به‌آرامی فشار دهید. می‌توانید بعد از اسپری‌کردن آب، از کرم یا سرم نرم کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید.

چه نوع اسپری آب معدنی بخریم؟

فرق کرم مرطوب کننده و آبرسان

برای خرید اسپری آب معدنی بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا علاوه بر کمک به پوست خود بهترین بهره را از این محصول ببرید. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها اسپری خوب آشنا شوید.

  • اسپری آب تقویت کننده بخرید

افراد بر اساس نوع پوستی که دارند باید از اسپری‌های متفاوت استفاده کنند. افراد با پوست معمولی کافی است هنگام خرید محصول در ترکیبات آن دنبال آنتی اکسیدان بگردند. آنتی اکسیدان ضرر رادیکال‌های آزاد و آلودگی‌های محیطی را خنثی می‌کند. افرای که پوست خشک و حساس دارند برای جبران خشکی پوستشان باید در محصولی که خریداری می‌کنند به هیالورونیک اسید یا اسکوالین توجه کنند. البته اگر محصول یکی از این ترکیبات را داشته باشد، کافی است. این ترکیبات درخشندگی، رطوبت و شادابی به پوست می‌دهند. پوست‌های چرب و مستعد جوش برای خلاصی از منافذ باز خود باید از اسپری‌هایی استفاده کنند که روغن یا سلیکون ندارند.

  • اسپری‌های حاوی اسید را نخرید

در قسمت بالا گفتیم چه نوع اسپری بخرید. حالا در ادامه می‌گوییم که چه اسپری را نخرید. قانون این است که محصولات آرایشی و مراقبتی حاوی روغن، عطر، اسید یا الکل را خریداری نکنید. این محصولات نه‌تنها به پوست شما کمک نمی‌کنند، بلکه آسیب‌زا هم هستند. اسپری آب هم از این قانون پیروی می‌کند. اسپری آب از محصولاتی است که با پوست حساس اطراف چشم در تماس است؛ پس حتماً باید در انتخاب آن دقت کنید. اسپری نباید حاوی اسید و آنزیم‌های میوه باشد تا به پوست و زیبایی ارزشمند شما آسیب نزند.

اسپری آب مصرف پزشکی دارد؟

اسپری آب مصرف پزشکی دارد؟

در پاسخ باید بگوییم بله، این اسپری به حدی مقوی و پرخاصیت است که مصرف پزشکی و مصرف غیرپزشکی را با هم دارد. برای آشنایی شما با مصرف پزشکی این محصول باید ذکرکنیم که این محصول در بهبود و گاهی در درمان اگزما، درماتیت آتوپیک، پسوریازیس، ایکتیوز، کراتوز، اریتروز، کوپروز و رزاسه مفید است. در مواقعی از این محصول بعد از عملی مانند کاشت مو یا دیگر فعالیت‌ها مانند لیزر، پیلینگ، میکرودرم ابریژن استفاده می‌شود تا التهاب را کاهش دهد. به غیر از مصرف پزشکی اسپری آب بعد از اصلاح و اپیلاسیون، بعد از ورزش، حین سفر، برای بهبود انواع سوختگی و رفع سوختگی پای نوزاد هم استفاده می‌شود و مؤثر هم واقع می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با اسپری آب معدنی و خواص آن آشنا شدید. امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد. اگر تجربه استفاده از این محصول را دارید، پا پرسشی درباره آن در ذهنتان ایجاد شده است، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. مشاوران زبده فروشگاه اینترنتی اردمی، پاسخ‌گوی پرسش‌های شما هستند.

دیدگاه‌ها 6002بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه