تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

اکریلیک ناخن چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اکریلیک ناخن چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

همه می‌دانیم که خانم‌ها به زیبایی ناخن‌های خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. در کنار استفاده از لاک مات و براق، کاشت ناخن نیز یکی از روش‌هایی است که زیبایی دست‌ها را افزایش دهد. معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که در زمان کاشت ناخن از روش هایی استفاده کنند که طبیعی به نظر برسد. یکی از این روش‌ها، انجام ژلیش و دیگری اکریلیک ناخن است. در ادامه بیشتر با اکریلیک ناخن و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا می‌شوید.

اکریلیک ناخن چیست؟

اکریلیک ناخن چیست؟

اکریلیک از ترکیب پودر پلیمر و مونومر مایع به دست می‌آید. بافت این محصول بسیار شبیه به ناخن طبیعی است. زمانی که این دو ماده با یکدیگر ترکیب شوند، یک پلیمر با دوام زیاد ایجاد می‌شود. اکریلیک ناخن که آن را با نام ناخن مصنوعی نیز می‌شناسند، بیش از 50 سال سابقه دارد.

البته در سال‌های دور فقط یک تکه پلاستیک را به شکل ناخن برش داده و از آن به‌عنوان ناخن مصنوعی استفاده می‌کردند. این نوع از ناخن مصنوعی دارای زیبایی یا حالت طبیعی نبود و فقط کشیدگی ناخن را افزایش می‌داد. گاهی نیز از لاک مات یا براق برای تغییر رنگ آن استفاده می‌شد. این روزها این محصول یا در واقع روش طراحی ناخن، بسیار پیشرفته‌تر شده است.

تفاوت کاشت ژل با کاشت اکریلیک

تفاوت کاشت ژل با کاشت اکریلیک

اکریلیک ناخن و ژلیش ناخن دو روش جدید در زمینه زیباسازی ناخن‌ها هستند. در روش اکریلیک ناخن، آرایشگر ابتدا پودر و مونومر را مخلوط می‌کند. سپس آن را روی ناخن‌ها فرم می‌دهد. بعد نیز اجازه می‌دهد تا مواد در هوای آزاد خشک شوند.

در ژلیش ناخن، فقط پودری را روی ناخن قرار داده و فرم می‌دهند. البته این پودر به‌صورت آماده در بازار یافت می‌شود. در این روش برای خشک‌شدن ناخن لازم است از نور UV  استفاده شود. این دو روش تفاوت‌های دیگری هم دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تفاوت در میزان دوام

اگر دوست ندارید که روی ناخن طبیعی شما زیرسازی با ژل صورت بگیرد و مواد به‌صورت مستقیم روی ناخن قرار گیرند، می‌توانید از کاشت ژل استفاده کنید. نتیجه نهایی در این روش طبیعی‌تر بوده و براق‌تر به نظر می‌رسد. در روش اکریلیک ناخن زیرسازی صورت می‌گیرد؛ بنابراین ناخن‌ها رنگ مات‌تری دارند. البته دوامشان نسبت به سایر انواع کاشت ناخن بیشتر است.

  • تفاوت در میزان انعطاف

در روش اکریلیک ناخن نیاز است تا فشار بیشتری روی ناخن‌های طبیعی وارد شود. از همین رو ضخامت و انعطاف آن‌ها کم است؛ اما در مقابل بسیار محکم هستند. از سوی دیگر در کاشت ژل، ناخن‌ها انعطاف کمتری دارند و به همین خاطر دوام کاشت ژل کمتر است.

  • تفاوت در روش پاک کردن ناخن

برای ریموو یا همان پاک کردن اکریلیک ناخن لازم است تا ابتدا با سوهان برقی حجم مواد روی ناخن را کاهش داده و سپس باقی‌مانده مواد را با استون و فویل تمیز کنید. در این روش یک پد آرایشی را به استون آغشته کرده و به دور ناخن بپیچید.  سپس با فویل، انگشت را کاور کنید تا مواد اکریلیک از ناخن طبیعی جدا شود.

برای حذف ژلیش، می‌توان از سوهان‌های برقی استفاده کرد. در مواقعی که میزان ماندگاری زیاد است، پس از استفاده از سوهان برقی، به کمک محلول پاک کننده می‌توان ناخن طبیعی را تمیز کرد.

  • تفاوت در هزینه‌ها و روش انجام کار

اکریلیک ناخن نسبت به کاشت ژل، هزینه کمتری دارد. در کاشت ژل به دستگاه UV برای خشک کردن ژلیش نیاز است. البته لازم به ذکر است که اگر  ناخن‌های شکننده دارید، استفاده از اکریلیک ناخن گزینه بهتری است؛ چون دوام بیشتری دارد.

مزایا و معایب اکریلیک ناخن

مزایا و معایب

وقتی شما از اکریلیک ناخن استفاده می‌کنید، ضخامت ناخن شما نسبت به سایر روش‌ها بیشتر می‌شود. به همین دلیل دوام کاشت ناخن اکریلیک بیشتر نیز خواهد شد. البته باید در نظر داشت که کاشت ناخن با این روش ممکن است باعث ایجاد عفونت‌های قارچی ‌شود. از طرف دیگر پودر اکریلیک در زمان استفاده می‌تواند بو و گاز ایجاد کند. این بو باعث سر درد ناخن کار می‌شود. این روش کاشت، به‌کندی صورت می‌گیرد؛ چون باید مواد در معرض هوای آزاد خشک شود.

یکی از ویژگی‌های خوب اکریلیک ناخن این است که می‌توان به‌دلخواه روی آن از لاک مات یا براق استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره اکریلیک ناخن و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. در پایان به آن دسته افرادی که میانه خوبی با کاشت ناخن ندارند، پیشنهاد می‌کنیم به سایت اردمی سری بزنند. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی و بهداشتی و تندرستی، انواع لاک مات و براق برای سلیقه‌های مختلف وجود دارد. نظر شما درباره انواع روش های کاشت ناخن چیست؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ها 7985بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه