تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست سر | نشانه های پوست سالم و ناسالم چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
مراقبت از پوست سر | نشانه های پوست سالم و ناسالم چیست؟

در کنار خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، چقدر به اصول مراقبت از پوست سر آگاه هستید؟ نشانه‌های پوست سالم سر و پوست ناسالم را می‌شناسید؟ می‌دانید با دیدن چه علائمی باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و چه علائمی بی‌خطر هستند؟ اگر برای شما نیز دانستن این مطالب جالب است با ما باشید. در این مقاله قصد داریم از اصول مراقبت از پوست سر و همچنین نشانه های پوست سالم و ناسالم صحبت کنیم.

نشانه های پوست سالم سر

نشانه های پوست سالم سر

یکی از اصول مراقبت از پوست سر در کنار خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، شناختن نشانه های پوست سر سالم است. متخصصان بر این باور هستند که اگر روی سر شما پوسته یا چربی اضافه وجود ندارد، نگران چیزی نباشید. البته فراموش نکنید که پوسته با شوره فرق می‌کند. ترشح نامتعادل سبوم در پوست سر گاهی به بروز پوسته، گاهی شوره و گاهی چربی پوست منجر می‌شود. پوستی که همواره چرب باشد نیز از لیست پوست‌های سالم خارج می‌شود.

نشانه های پوست ناسالم سر

نشانه های پوست ناسالم سر

شاید با خود بگوید که با دانستن نشانه های پوست سالم، نیازی به دانستن ویژگی پوست ناسالم نداریم. اما باید به شما بگوییم که دانستن نشانه‌ها به شما کمک می‌کند نوع بیماری و لزوم مراجعه به پزشک را تشخیص دهید. چه بسا برخی از بیماری‌ها در خانه درمان شوند و برخی با مشاهده اولین نشانه لازم باشد به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین آشنایی با پوست سر ناسالم می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از مراقبت از پوست سر خود داشته باشید.

پوستی که خارش یا سوزش دارد به‌طور معمول خبر از یک بیماری می‌دهد. حال ممکن است خارش پوست سر علامت تحریک شیمیایی باشد یا نشانه‌ای از واکنش آلرژیک. متخصصان معتقدند که همواره میزان چربی پوست سر خود را رصد کنید. پوست سر بیش از حد چرب معمولاً به این معنی است که پوست سر سعی در جبران چربی دارد. گاهی پس از استفاده از برخی از محصولات، چربی طبیعی پوست سر را از بین می‌رود و پوست با ترشح بیشتر سبوم، آن را جبران می‌کند. همین امر در درازمدت به ریزش مو یا مشکلات جدی دیگر می‌انجامد.

روش درمان پوست ناسالم سر

نکات تکمیلی برای مراقبت از پوست سر

اگر شوره، خارش یا چربی بیش از حد روی سر خود مشاهده کردید، نگران نباشید. ما در کنار شما هستیم تا اصول مراقبت از پوست سر را با یکدیگر مرور کنیم. به خاطر داشته باشید که این عارضه در اولین مراحل ایجاد خود، نمایان می‌شود و به‌راحتی می‌توانید به درمان آن بپردازید. برای مثال به‌عنوان اولین گام، شامپوی خود را عوض کنید. به گفته همه متخصصان از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی، سولفات (لوریم سدیم و لوریل سدیم) و عطرهای مصنوعی هستند.

برای پوسته های سر نیز ذهن خود را مشغول نکنید. در ابتدای راه کافی است از شامپو ضد شوره استفاده کنید.  هنگام خرید شامپوی ضد شوره، به دنبال محصولاتی بروید که حاوی روی باشند. در گام‌های بعدی اگر دیدید که با تغییر شامپو مشکل شما حل نشد و شوره، پوسته یا چربی سر همچنان ادامه داشت، حتماً به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. پزشک متخصص با مشاهده وضعیت بیمار، شامپو یا احیاناً داروی لازم را تجویز می‌کند.

پیشگیری بهتر از درمان

پیشگیری بهتر از درمان

یک اصل مهم در مراقبت از پوست سر این است که همواره از بروز مشکل پیشگیری کنید تا به درمان آن بینجامد. نظر همه متخصصان پوست و مو بر این است که از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. سولفات باعث خشک شدن بیش از حد پوست سر و از بین رفتن چربی طبیعی آن می‌شود. همین موضوع، خارش، سوزش، پوسته، شوره و چرب‌شدن سر را به دنبال دارد. همچنین متخصصان توصیه می‌کنند در رنگ کردن موهای خود زیاده‌روی نکنید و مصرف مواد دکلره را به حداقل برسانید. این مواد باعث خشکی بیش از حد پوست سر شده و همچنین بروز حساسیت در آن به دنبال دارد.

در ادامه این توضیحات فراموش نکنید که اسپری عطر داخل موها کار اشتباهی است که به سلامت آن خدشه وارد می‌کند. به همان میزان استفاده از شامپوهای معطر که با عطرهای مصنوعی و شیمیایی ساخته شده‌اند، به مرور زمان باعث بروز حساسیت می‌شوند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی سعی کنید شامپوهای بدون بو یا با ترکیبات کاملاً طبیعی تهیه کنید. با این روش، ضمن جلوگیری از بیماری پوست سر، موهایی زیبا و درخشان خواهید داشت.

نکات تکمیلی برای مراقبت از پوست سر

روش درمان پوست ناسالم سر

برای مراقبت از پوست سر باید به شیوه حمام کردن خود نیز دقت کنید. هرگز با آب بسیار گرم دوش نگیرید. این کار به تحریک ترشح سبوم و در نهایت چرب شدن پوست سر می‌انجامد. همچنین هنگام شستن سر با بهترین شامپو برای ریزش مو یا هر محصول دیگری، از چنگ زدن موها پرهیز کنید. پوست سر را با قسمت نرم سر انگشتان خود به آرامی و با لطافت ماساژ دهید تا فقط عروق خونی سرتان تحریک شده و خون در پوست سر به جریان دربیاید. مشت‌ومال دادن سر باعث آسیب دیدن پوست یا ریزش بیشتر مو می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به اصول مراقبت از پوست سر پرداختیم. در مقالات دیگر بلاگ نیز برخی بیماری‌های مربوط به پوست سر به‌تفصیل معرفی شده‌اند که خواندنشان خالی از لطف نیست. برای اینکه همواره موهای زیبا و سالمی داشته باشید، خرید محصولات اصل و مفید را از دست ندهید. به همین منظور فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما معرفی می‌کنیم. در این فروشگاه انواع محصولات مراقبتی و درمانی مو از جمله بهترین شامپو برای ریزش مو با قیمت مناسب وجود دارد. ضمناً اگر پرسشی در این زمینه دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 9091بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه