تا ۸ تیر تمدید شد! تخفیف‌های تا ۵۰+۱۰درصدی! + پکیج‌های تخفیف‌دار و هدیهٔ ماسک ورقه‌ای «بارونس»

پوست شما درباره سلامتی‌تان چه می‌گوید؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
پوست شما درباره سلامتی‌تان چه می‌گوید؟

پوست شما قادر است نکات بسیار مهمی را در مورد آنچه در بدن شما در حال رخ دادن است بیان کند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا رفتار پوست خود را تفسیر کنید. مشاهده برخی از تغییرات در ظاهر پوست می‌تواند به معنای آن باشد که درون بدن شما اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باید هر چه زودتر به آن‌ها رسیدگی کنید. برخی از مهم‌ترین تغییرات به شرح زیر می‌باشند:

رنگ زرد

کارتنمیاگر به تازگی متوجه شده‌اید که رنگ پوست شما از حالت عادی خود به رنگ زرد عجیبی متمایل شده است، احتمال آن می‌رود که از بیماری کاروتنمی رنج می‌برید. این عارضه زمانی در یک فرد ایجاد می‌شود که مقدار بتاکاروتن بدن در اثر مصرف بیش از حد هویج، بیشتر از سطح طبیعی شده باشد. البته مصرف مواد غذایی مانند کدو تنبل و سیب زمینی شیرین نیز ممکن است باعث ایجاد چنین عارضه‌ای در بدن بشود. ضمن آنکه با کمتر کردن مصرف بتاکاروتن، بدن به حالت اولیه برخواهد گشت.

رنگ زرد پوست همچنین ممکن است معنای دیگری داشته باشد. در بعضی از افراد چنین تغییری در ظاهر پوست‌شان به معنای داشتن یرقان است. یرقان عارضه‌ای بسیار جدی است که منشأ آن، صحیح کار نکردن کبد است. تفاوت نشانه یرقان با کاروتنمی این است که علاوه بر پوست، سفیدی چشمان فرد نیز دچار زردی می‌شود. بنابراین به محض مشاهده چنین تغییری در پوست خود بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا به سرعت فرآیند درمان بیماری آغاز گردد.

سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشمبیشتر مواقع کبودی و گودی زیر چشم به معنای آن است که فرد موردنظر از کمبود خواب رنج می‌برد. با این وجود اگر چنین تغییری همچنان پس از خواب کافی از بین نرفت ممکن است نشانه کمبود ویتامین در بدن باشد. ویتامین C، کلاژن مورد نیاز بدن را می‌سازد و کمبود این ویتامین (بیماری اسکوروی) باعث گود شدن پلک‌ها می‌شود. خوشبختانه این عارضه با مصرف مکمل‌های ویتامین C قابل درمان می‌باشد. همچنین کمبود آب نیز در بدن ممکن است باعث گودی زیر چشم شود که در صورت جدی نبودن چنین عارضه‌ای، می‌توان آب مورد نیاز بدن را تأمین نمود.

لکه‌های بنفش

لکه‌های بنفش زیر پوستبرای بسیاری از افراد، به‌وجود آمدن لکه‌های بنفش بر روی پوست اتفاق افتاده است. این لکه‌ها زمانی پدید می‌آیند که مویرگ‌های زیر پوست پاره شوند و خون به زیر پوست نفوذ کند. چنین لکه‌هایی به طور معمول در افراد بالای 65 سال به دلیل ضعیف شدن رگ‌ها دیده می‌شود. با این وجود، چنین عارضه‌ای ممکن است به دلایل مختلف دیگر مانند ناتوانی در انعقاد خون، کمبود ویتامین C و عفونت‌های خونی ایجاد گردد. افرادی که با چنین تغییراتی در پوست خود مواجه می‌شوند، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند تا دلیل اصلی آن مشخص گردد.

جوش صورت در بزرگسالی

درمان آکنهپدیدار شدن جوش در سنین نوجوانی که به دلیل تغییرات هورمونی است، بسیار طبیعی می‌باشد. از طرفی پدیدار شدن جوش در سنین بزرگسالی، عارضه‌ای نرمال نیست و متاسفانه معمولا علت آن ضعف عملکرد بدن می‌باشد. در زنان، ایجاد چنین جوش‌هایی ممکن است با سندرم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان) در ارتباط باشد. علت به‌وجود آمدن این سندرم در زنانی که در سنین باروری هستند به علت اختلال در سیستم غدد درون‌ریز رخ می‌دهد که علاوه بر جوش صورت، ممکن است باعث رشد بیش از حد موهای زائد، دوره‌های قاعدگی طولانی مدت و حتی چاقی مفرط گردد. سندرم تخمدان پلی کیستیک خود ممکن است باعث به‌وجود آمدن بیماری‌های دیگری از جمله دیابت نوع دوم و نازایی گردد. بار دیگر تاکید می‌کنیم که در صورت مشاهده چنین علائمی، هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

پوست خشک

پوست خشکتقریبا همه انسان‌ها در مقاطعی از زندگی خود خشکی پوست را تجربه کرده‌اند که البته دلیل معمول آن دوش آب داغ به مدت طولانی و هوای سرد زمستان است. اگرچه گاهی اوقات هم علت آن نخوردن lمقدار کافی چربی می‌باشد. خوردن مواد غذایی سرشار از امگا 3 مانند ماهی سالمون، کیلکا و تخم مرغ می‌تواند به خشکی پوست کمک کند.

رنگ‌پریدگی بیش از حد

رنگ‌پریدگی بیش از حدمقدار ملانین موجود در پوست، رنگ آن را تعیین می‌کند. افرادی که رنگ پوست‌شان نسبت به بقیه سفیدتر است ملانین کمتری در لایه‌های پوستی خود دارند. اما اگر به طور ناگهانی متوجه سفیدی غیرعادی پوست خود شدید، این احتمال که تغییراتی در جریان خون شما رخ داده باشدخیلی بیشتر از تغییر در میزان ملانین پوست است.

زمانی که در بدن سلول‌های خونی سالم به اندازه کافی وجود نداشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز به بافت‌های بدن برسد، باعث ایجاد کم خونی می‌شود. علاوه بر رنگ‌پریدگی، علائم دیگری نیز مانند خستگی بیش از حد ممکن است در اثر کم خونی در فرد رخ دهد. معمولا داشتن چنین عارضه‌ای جدی نیست و با مکمل‌ها و یا تغییر رژیم غذایی قابل درمان می‌باشد.

در پایان این نکته را فراموش نکنید که اگر در مورد تفسیر تغییرات پوستی خود مطمئن نیستید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر یک بیماری هرچه زودتر تشخیص داده شود، درمان آن نیز آسان‌تر خواهد بود.

 

منبع: NaturalMedicineBox دیدگاه‌ها 3717بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه