تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! در آخرین جشنوارهٔ سال سفارشات بازهٔ ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین، از ۵ فروردین ارسال خواهند شد

با فواید و مضرات استفاده از انواع ریمل بیشتر آشنا شویم

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
با فواید و مضرات استفاده از انواع ریمل بیشتر آشنا شویم

خرید بهترین مارک ریمل و استفاده از آن، علاوه بر زیبایی خاصی که به مژه ها می‌بخشد، سلامت چشم را نیز تضمین می‌کند. میزان استفاده از ریمل تا حدی است که تقریباً می‌توان گفت هیچ خانمی نیست که در کیف آرایشی خود، ریمل نداشته باشد. با توجه به نوع مژه ها و توقعی که از ریمل داریم، برس های مختلفی از آن نیز طراحی شده است. تنوع در این برس ها در نهایت منجر به تولید ریمل حجم دهنده، ریمل بلند کننده مژه و انواع دیگر ریمل شده است. این لوازم آرایشی محبوب در کنار فوایدی که برای زیبایی چشم و در نهایت زیبایی آرایش صورت دارد، ضررهایی نیز دارد. در این نوشتار برآنیم با فواید و مضرات استفاده از انواع ریمل بیشتر آشنا شویم.

تأثیر استفاده از انواع ریمل بر آرایش

تأثیر ریمل بر مژه ها

استفاده از ریمل، ریشه‌ای قدیمی و کهن در دنیای آرایش دارد. این محصول برای اولین‌بار در مصر باستان تولید و از آن زمان تاکنون دستخوش تغییرات فراوانی شده است. این روزها ریمل در محفظه‌ای لوله‌ای عرضه می‌شود که برسی داخل آن قرار دارد. محبوبیت آن نیز نزد خانم‌ها بی‌دلیل نیست. بهترین مارک ریمل با افزایش طول و حجم مژه، عمق بیشتری به نگاه خانم‌ها می‌دهد و توجه مخاطب را در اولین برخورد به خود جلب می‌کند. همچنین این دسته از ریمل ها با آبرسانی به مژه و تغذیه‌ی آن به تقویت مژه ها می‌پردازند. از فواید ریمل در آرایش و زیبایی که بگذریم به ضررهای آن می‌رسیم. برای آشنایی بهتر، مضرات استفاده از انواع ریمل را در دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرده‌ایم.

مضرات استفاده از انواع ریمل در کوتاه مدت

کم پشت شدن مژه ها

همان‌گونه که می‌دانید، ریمل دارای رنگدانه های تیره‌ای است که مژه‌ها را مشکی و جذاب می‌کند و جلوه‌ی بهتری به آن‌ها می‌دهد. سازندگان معتبر و معروف لوازم آرایش تلاش می‌کنند تا حد ممکن در ساخت رنگدانه ها از مواد طبیعی و آزمایش‌شده استفاده کنند. این مواد در بسیاری مواقع هیچ ضرری برای سلامت چشم ندارند. در بهترین مارک ریمل موجود در بازار، مواد ضد حساسیت نیز به کار می‌رود. این مواد نه‌تنها خطری برای مژه یا چشم ندارند،‌ بلکه باعث تقویت مژه نیز می‌شوند. اما متأسفانه استقبال زیاد خانم‌ها از انواع ریمل باعث شده عده‌ای از افراد سودجو به تولید ریمل بی‌کیفیت رو بیاورند. استفاده‌ی روزانه از این ریمل ها یا سهل انگاری برخی افراد در استفاده درست از آن، آسیب‌های کوتاه مدتی در پی دارد. در این بخش به این آسیب‌ها می‌پردازیم.

  • عفونت‌ در اثر استفاده از ریمل تاریخ گذشته

عفونت‌ در اثر استفاده از ریمل های قدیمی

ریمل نیز مانند دیگر لوازم آرایش، علاوه بر تاریخ انقضا، تاریخ مصرف دارد. با کمال تأسف باید گفت که بسیاری افراد توجه زیادی به تاریخ مصرف لوازم آرایش خود نکرده و تا زمانی که محتویات آن‌ها تمام نشده است، به استفاده از آن ادامه می‌دهند. این در حالی است که به محض باز شدن درپوش محصولات آرایشی، هوا وارد آن شده و ترکیب اکسیژن با مواد تشکیل دهنده، باعث اکسیده شدن مواد به مرور زمان و ایجاد حساسیت می‌شود.

مقاله‌ای که در یکی از مجله‌های سلامت زنان منتشر شده بود از استفاده ۸۶درصدی افراد از ریمل هایی حکایت داشت که ۳ ماه از خرید آن‌ها گذشته بود. با توجه به اینکه توصیه می‌شود ریمل‌ها را پس گذشت ۳ ماه از باز شدن درپوش آن‌ها دور بیندازید، چنین آماری واقعاً نگران‌کننده به نظر می‌رسد. استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته،‌ ابتلا به عارضه‌هایی مانند کونژکتیویت (Konyunktivit) یا همان چشم‌صورتی، عفونت‌های باکتریایی و التهاب را به دنبال دارد. این آسیب ها در ریمل های غیر معتبر بیشتر است.

  • سفت شدن مژه ها

خشک شدن مژه ها

به همان اندازه که استفاده از یک ریمل خوب و مرغوب، مهم است،‌ پاک کردن اصولی و کامل آن نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در اینکه باید آرایش را حتماً قبل از خواب، پاک کنیم هیچ شکی نداریم. اما انصافاً باید اعتراف کرد که گاهی اوقات افراد تا حدی خسته هستند که آرایش را کاملاً پاک نمی‌کنند. باقی ماندن ریمل در طول شب، باعث سفت شدن مژه ها می‌شود و ریختن آن‌ها را به دنبال دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم ضمن انتخاب بهترین مارک ریمل و استفاده از آن، قبل از خواب حتماً با شوینده مخصوص آرایش چشم، آن را کاملاً از روی مژه ها پاک کنید.

  • خشکی مژه ناشی استفاده از ریمل ضد آب

خشکی ناشی استفاده از ریمل ضدآب

همان‌گونه که از نام ریمل ضد آب پیداست، طوری ساخته شده است که در برابر آب و عرق مقاوم بوده و به‌راحتی از روی مژه‌ها پاک نمی‌شود. استفاده از ریمل ضد آب برای روزهای بارانی، در هوای گرم که تعریق بیشتری صورت می‌پذیرد و در مناطق شرجی توصیه می‌شود. البته باید توجه داشت که ترکیبات این ریمل ها باعث خشکی بیش از حد مژه ها شده و باعث ریختن آن‌ها می‌شود. پس اگر بنا به هر دلیلی مجبور به استفاده از این نوع ریمل هستید، ضمن تهیه‌ی بهترین مارک ریمل، در مصرف آن نیز احتیاط بیشتری کنید. ضمناً برای جلوگیری از خشک شدن مژه ها، با کمک کرم آبرسان دور چشم، رطوبت ضروری پلک و مژه ها را تأمین نمایید. برای این کار از محصولات طبیعی مانند روغن زیتون نیز می‌توانید کمک بگیرید.

مضرات استفاده از انواع ریمل در بلندمدت

سفت شدن مژه ها

آنچه بیان کردیم مضرات استفاده از انواع ریمل در کوتاه مدت بود. باید توجه داشت که به غیر از این، در نظر نگرفتن اصول صحیح استفاده از ریمل، عوارض دیگری نیز به دنبال دارد که برخی جبران ناپذیر هستند. از جمله‌ی این مضرات می‌توان به کم پشت شدن مژه ها، آسیب پذیر شدن آن ها در اثر استفاده مداوم از فرمژه و پیری پوست اطراف چشم در اثر مصرف نادرست شوینده ها اشاره کرد.

  • کم پشت شدن مژه ها

کم پشت شدن مژه ها

در بالا گفتیم که یکی از مضرات استفاده از ریمل نامرغوب، ایجاد حساسیت یا عفونت‌هایی است که سلامت چشم را تهدید می‌کند. این عارضه تقریباً بلافاصله پس از استفاده از ریمل یا مدت کوتاهی پس از آن ایجاد می‌شود. اما استفاده مکرر و مستمر از محصول بدون کیفیت باعث ریزش مژه و کم پشتی آن می‌شود. نتیجه‌ی تحقیقاتی که در مجله‌ی جهانی تریکولوژی (International Journey of Trichology) به چاپ رسیده است از کم پشت شدن مژه‌ ها در ۱۹درصد از افرادی حکایت دارد که دائماً ریمل می‌زنند یا مژه ها را اکستنشن می‌کنند.

  • آسیب پذیر شدن مژه ها بر اثر استفاده نادرست از فرمژه

تاثیر استفاده نادرست و بیش از حد از فر مژه

در کنار ریمل زدن غیر اصولی، استفاده نادرست از فرمژه نیز ممکن است آسیب زیادی به مژه‌ها وارد کند. افرادی که دست‌کم روزی یک بار یا بیشتر از این دستگاه استفاده می‌کنند، مژه هایشان بیشتر شکسته یا کم پشت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در استفاده از فرمژه تعادل را نگه دارید. اگر برای زیبا‌تر جلوه دادن مژه های خود سراغ بهترین مارک ریمل رفته باشید، به‌خوبی می‌دانید که این ریمل ها به‌ قدر کافی و مطلوب مژه ها را فر می‌دهند. در نتیجه نیازی به استفاده از فرمژه‌ پس از ریمل نیست. در واقع ریمل‌ بافت مژه ها را خشک‌ و شکننده می‌کند و فشار فرمژه باعث ریزش مژه ها خواهد شد.

  • پیر شدن پوست اطراف چشم

پیر شدن پوست اطراف چشم یکی از مضرات استفاده از انواع ریمل

به‌همان اندازه که انتخاب بهترین مارک ریمل اهمیت دارد، خرید پاک کننده آرایش مخصوص چشم نیز در سلامتی چشم و پوست اطراف آن حائز اهمیت است. کشیدن‌ و مالیدن بیش از حد مژه ها و پلک در حین پاک کردن آرایش، پوست پلک و تارهای مژه را حساس می‌کند. انجام این کار در دراز مدت، پوست دور چشم را از چیزی که هست پیرتر نشان می‌دهد. پس ازآنجایی‌که پاک کردن ریمل، به اندازه‌ی زدن آن مهم است، بهتر است سراغ پاک کننده‌ باکیفیت را بگیرید. پاک کننده ها نباید دارای ترکیبات التهاب‌زا باشند تا با کمک آن‌ها ریمل را با ملایمت و در کمترین زمان پاک کنید.

درباره ترکیبات ریمل

ترکیبات ریمل

ترکیبات تشکیل دهنده ریمل نقش مهمی در تضمین زیبایی و سلامت چشمان شما دارند. به هر اندازه ریمل بهتری تهیه کنید،‌ بهره‌ی بیشتری از سلامت و زیبایی چشمان خود می‌برید. در این راستا معمولاً تولیدکنندگان اخلاق مدار به استفاده از مواد سالم و تا حد امکان طبیعی توجه بیشتری می‌کنند. شما نیز به‌عنوان خریدار باید در انتخاب بهترین مارک ریمل دقت بیشتری کنید و محصولی بخرید که فاقد ترکیبات خطرناکی مانند پروپیلن گلیکول (Propylene Glycol)، استات رتینل (Retinyl Acetate)، پودر آلومینیوم و پارابن باشد. اگر هم بیش از حد نگران سلامت چشم و مژه های خود هستید، می‌توانید به جای خرید ریمل صنعتی، از ریمل طبیعی و ارگانیک کمک بگیرید.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحاتی که درباره‌ی استفاده از انواع ریمل دادیم، هنگام آرایش چشم دقت بیشتری کرده و با انتخاب بهترین مارک ریمل و استفاده اصولی از آن، به زیبایی و سلامت چشمان خود بیفزایید. در این راستا فروشگاه اردمی نیز مفتخر است با عرضه‌ی بهترین محصولات از برند‌های معتبر و معروف، در خدمت شما باشد. برخی از این محصولات، در پایان همین صفحه برای شما به نمایش گذاشته شده است. بقیه انواع ریمل را نیز می‌توانید در قسمت آرایش چشم این فروشگاه بیابید و با مقایسه‌ی قیمت و مشخص کردن توقعی که از این محصول دارید، اقدام به خرید ریمل محبوب خود کنید. شما از چه ریمل هایی استفاده کرده‌اید؟ از کدام محصول راضی هستید؟ برای ما در بخش نظرات از نام ریمل یا برند سازنده‌ی آن بنویسید.

منبع: Makeup.lovetoknow دیدگاه‌ها 7248بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه