تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

برای تقویت خانگی ناخن و داشتن ناخن‌ های محکم‌تر چه بخوریم؟

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
برای تقویت خانگی ناخن و داشتن ناخن‌ های محکم‌تر چه بخوریم؟

آیا دوست دارید به روش طبیعی ناخن‌های خود را تقویت کنید؟ باید عادات غذایی خود را تغییر دهید. وقتی به سراغ خوراکی‌های مفید برای زیبایی می‌روید، هرچند خوردن میوه و سبزی برای عملکردهای بدن ضروری است، اما آن‌ها تنها منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی نیستند. در این مقاله خواهید خواند که خوردن چه مواد غذایی دیگری، به ناخن‌های شما کمک می‌کند تا سالم‌تر و قوی‌تر رشد کنند.

۱- سیب‌زمینی شیرین

sweet-potato

سیب‌زمینی شیرین منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی، بتاکاروتن (تقویت کننده کلاژن و الاستین) می‌باشد. این ماده هم‌چنین ضد‌استرس است که می‌دانیم یکی از مهم‌ترین دلایل ضعف و شکنندگی ناخن، استرس است. خوردن سیب‌زمینی شیرین دوبار در هفته، برای بهبود سلامتی کلی ناخن‌ها موثر است.


۲- آووکادو

avocado

آووکادو سرشار از پروتئین گیاهی، ویتامین A ،E ،K و همچنین ویتامین‌های گروه B، اسید فولیک، پتاسیم و چربی‌های سالم است. تمام مواد مغذی آووکادو به سلامتی و رشد ناخن و همچنین مو کمک می‌کند.
راه‌های زیادی برای مصرف آووکادو وجود دارند تا بتوانید سلامتی ناخن خود را افزایش دهید. می‌توانید آن را به اسموتی‌ها، سالاد یا سوپ سرد شده بیفزایید یا کبابی کنید.

۳- سبزیجات برگ‌دار

Leafy-Green-Vegetables

ظاهرا هیچ فهرست غذایی سالمی بدون سبزیجات برگ‌دار کامل نیست. البته این مسئله دلیلی دارد. این‌که سبزیجات برگ‌دار نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند بلکه در حفظ سلامتی ناخن نیز مفید هستند.
سبزیجات برگ‌دار سرشار از مس، منیزیم، روی، پروتئین، ویتامین‌های A،E،B و بیوتین و دیگر مواد مغذی است که برای سلامتی ناخن و پوست و مو ضروری هستند. بهترین راه جذب این مواد، خوردن سبزیجات برگ‌دار خام است.

۴- تخم مرغ

Eggs

تخم‌مرغ حاوی پروتئین، ویتامین D،B و بیوتین است که برای سلامتی ناخن مفیدند. خوردن یک تخم مرغ آب‌پز بهترین راه کمک به رشد ناخن و جلوگیری از شکستن آن‌هاست.
اگر نگران کالری هستید فقط سفیده تخم‌مرغ را بخورید. زرده‌ها را برای غذاهای دیگر نگه دارید.

۵- اسپیرولینا

Spirulina

جلبک اسپیرولینا خوش‌مزه نیست اما برای سلامتی و تقویت ناخن بسیار مفید است زیرا حاوی 800 درصد از بتا کاروتن پیشنهاد شده روزانه برای بدن است. هم‌چنین اسپیرولینا را با ویتامین‌های B، بیوتین، پروتئین و منیزیم غنی می‌کنند.
هر قاشق چای‌خوری آن، نسبت به همان مقدار گوشت، حاوی آهن بیشتری است. با افزودن اسپیرولینا به غذا یا نوشیدنی خود، به رشد سالم ناخن کمک کنید.

۶- تخمه آفتاب‌گردان و تخمه کدو

Grow-your-own-Sunflower---seeds

منظور از تخمه آفتاب‌گردان و کدو، تخمه‌های نمکی که از آجیل فروشی می‌خرید نیست. از آجیل فروشی صرف‌نظر کرده و به سراغ تخمه‌های خام بروید.
تخمه خام آفتاب‌گردان و کدو سرشار از روی، پروتئین، مس، ویتامین E، منیزیم، بیوتین و تریپتوفان است که سلامتی ناخن را افزایش می‌دهند.

۷- ماست

yogurt-1

کلسیم، بیوتن، ویتامین D، آهن، منیزیم و پتاسیم موادی هستند که در ماست ساده یافت می‌شوند و همگی برای رشد ناخن‌هایی سالم و قوی ضروری هستند. ماست یک میان‌وعده مناسب است که می‌توانید از آن در اسموتی و میلک شیک نیز استفاده کنید. خوردن منظم ماست، ناخن‌ها را در برابر شکستن و آسیب محافظت می‌کند.

۸- جو دوسر

oatmeal01

جو دوسر، زمان زیادی برای هضم شدن نیاز دارد و این امر سبب کاهش میزان انسولین در خون می‌شود.
همان‌طور که گفتیم استرس یکی از دلایل ضعف و شکنندگی ناخن است. جو دوسر حاوی ویژگی‌های ضد التهاب زیادی نیز هست و مقدار زیادی از ویتامین‌های گروه B را دارد. اگر می‌خواهید ناخن‌های خود را تقویت کنید برای صبحانه یک کاسه جو دوسر بخورید یا آن را به اسموتی و ماست خود بیفزایید.

۹- شاه‌دانه و چیا

mari vanna

این دانه‌های کوچک دارای فواید زیادی برای سلامتی هستند. دانه چیا سرشار از روی، کلسیم، پروتئین، ویتامین‌های B و شاهدانه سرشار از ویتامین E، چربی‌های سالم، آمینو اسید، آهن، ویتامین‌های B و پروتئین هستند. دانه‌های چیا و شاه‌دانه را روی سالاد، اسموتی یا ماست خود بپاشید. می‌توانید آن را به سوپ، چاشنی‌ها، سس سالاد و غذاهای پخته بیفزایید. هنگام خرید این دو محصول، دقت کنید که خام و ارگانیک باشند.

۱۰- گردو

walnuts-and-shells

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، فیبر، منیزیم، روی، ملاتونین، مس، پتاسیم، منگنز و بیوتین است. خوردن به اندازه و روزانه گردو ، سلامتی ناخن، قدرت مغز و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد. اگر گردو را دوست ندارید از گردوی برزیلی استفاده کنید.

با برخی از خوراکی‌ها که سلامتی و استحکام ناخن شما را حفظ می‌کنند و سلامتی پوست، مو و کلی بدن شما را بهبود می‌بخشند آشنا شدید. افزودن این خوراکی‌ها به رژیم روزانه بسیار آسان است زیرا احتمالا بسیاری از آن‌ها را دوست دارید و می‌خورید. کدام یک از آن‌‌ها را برای این کار انتخاب خواهید کرد؟

علاوه بر مواد غذایی که نام بردیم روش‌های دیگری نیز برای تقویت ناخن‌ها وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان تقویت ناخن‌های کوتاه و شکننده بخوانید.

منبع: Womanitely ۱ دیدگاه 9602بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. اگر ناخن هاتون شکننده شدن . از انتهای ناخن پوسته پوسته میشه و شیار های خطی و نقطه نقطه روی ناخن هاتون افتاده.حتما روزانه گردو مصرف کنید.برای من گردو معجزه کرد و ناخن هام صاف و طبیعی شدن .

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه