تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با اسرار پنهان رژیم‌های کاهش وزن آشنا شویم (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با اسرار پنهان رژیم‌های کاهش وزن آشنا شویم (قسمت دوم)

در قسمت اول با برخی اسرار پنهان رژیم‌های کاهش وزن آشنا شدیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم فهرستی از سایر موارد ارائه نموده و نشان دهیم که کدام باورها در مورد رژیم‌های کاهش وزن صحیح بوده و باید به دقت رعایت شوند و کدام موارد از صحت و درستی برخوردار نبوده و باید کنار گذاشته شوند:

مصرف گریپ‌فروت

این کار را به اندازه انجام دهیدگریپ فروت

گریپ‌فروت، میوه‌ای است که کالری زیادی ندارد و سرشار از فیبر است، در آزمایش‌ها نیز مشخص شده که مصرف به اندازه گریپ‌فروت در کاهش وزن تاثیر دارد. در رژیم‌های کاهش وزن نیز از گریپ‌فروت به عنوان سوزاننده چربی‌ها یاد می‌شود. البته در کنار مصرف گریپ‌فروت، خوردن غذایی با کالری کم هم توصیه می‌شود.

به این ترتیب زمانی که گریپ‌فروت را به رژیم خود اضافه می‌کنید مواظب باشید میزان زیادی از این میوه را میل نکنید چرا که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است اشتهای شما را کور کند. مختصصین تغذیه، در این زمینه هشدار می‌دهند که مصرف یک گریپ‌‌فروت در روز به تنهایی باعث نمی‌شود وزن شما به صورت چشمگیری کاهش داشته باشد و باید سایر تمهیدات کاهش وزن را در رژیم روزانه خود اعمال کنید.

غذاهای ملین مصرف کنید

این کار را کنار بگذارید

laxative-pill-diet
صحبت‌هایی مطرح است که مصرف غذاهای ملین به دفع سموم بدن، کاهش وزن و چاقی کمتر در ناحیه شکم منجر می‌شود، اما شما باور نکنید!
با خوردن غذاهای ملین، بدن شما در معرض خطر از دست دادن مواد غذایی ضروری برای بدن قرار می‌گیرد، از طرف دیگر دچار کم آبی هم می‌شوید. متخصصان تغذیه تاکید دارند که بدن انسان برای خوردن غذا و داروهای ملین ساخته نشده است بلکه پیشنهاد می‌کنند فیبر و مایعات بیشتری مصرف کنید تا سموم بدن به صورت طبیعی دفع شود.

قسمتی از وعده غذایی خود را حذف کنید

حتما این کار را انجام دهید

cutting-portions

سعی کنید وسواس بیشتری برای حذف قسمتی از وعده غذایی خود به خرج دهید. پیشنهاد این است که نصف یا یک چهارم از غذای هر وعده خود را حذف کنید. البته ممکن است حذف نیمی از وعده غذایی دشوار باشد؛ اما در هر شرایطی خود را با رژیم غذایی جدید سازگار کنید.

جویدن آدامس‌های بدون قند

حتما این کار را انجام دهید

chewing-gum-bubble

تحقیقات نشان داده است، جویدن آدامس به مدت ۴۵ دقیقه پس از صرف نهار باعث کاهش تمایل به خوردن تنقلات شور یا شیرین می‌شود. آدامس کالری بسیار کمی دارد؛ اما جویدن آدامس باعث می‌شود تمایل کمتری به خوردن غذا پیدا کنید.

به غذاهای خود ادویه اضافه کنید

این کار را به اندازه انجام دهید

برای کاهش وزن سریع به غذاهای خود ادویه اضافه کنید

اضافه کردن ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز به غذا باعث می‌شود فرد عرق کند، این فرآیند منجر به بیشتر شدن سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش اشتها به غذاهای به‌خصوصی می‌شود. البته این موارد به اندازه‌ای نیست که با لحاظ کردن آنها در رژیم غذایی خود انتظار کاهش وزن چشمگیری را داشته باشید. با این حساب اگر اهل استفاده ادویه در غذا هستید، به راحتی در غذاهای رژیمی خود نیز ادویه‌های دلخواه خود را اضافه کنید.

حذف مواد حاوی کربوهیدرات

این کار را به اندازه انجام دهید

pasta-pesto-recipe

پس از اینکه بدنِ افرادی که رژیم‌هایی با مواد حاوی کربوهیدارت کم دارند با کمبود آب روبرو می‌شود، شروع به کاهش وزن می‌کنند، البته این کاهش وزن به دلیل از دست دادن چربی نیست و فرق چندانی بین رژیم‌هایی با غذاهایی که کربوهیدرات کمتری دارند با غذاهایی رژیمی که چربی کمتری دارد نیست. در رژیم‌های لاغری، میزان مصرف کالری و پایبند بودن به رژیم، اهمیت بیشتری دارد.

مصرف غذاهایی که باعث دفع ادرار می‌شوند

این کار را کنار بگذارید

مصرف غذاهایی که باعث دفع ادرار می‌شوند را برای کاهش وزن کنار بگذارید

 

اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که مصرف غذاهای ملین کمکی به رژیم لاغری فرد نمی‌کند. این امر در خصوص مصرف مواد ادرارآور نیز صدق می‌کند و کاهش وزنی که به خاطر استفاده از مواد ادرارآور حاصل می‌شود امری دائمی نیست.

این گونه مواد و غذا‌ها کلیه‌ها را وادار می‌کنند تا آب بیشتری از بدن بیرون بکشد. در نتیجه کاهش وزنی که حاصل می‌شود نتیجه مستقیمِ از دست دادن آب بدن است. این فرآیند می‌تواند به کم‌ آب شدن بدن و عوارض جانبی منجر شود. پس در رژیم‌های کاهش وزن به این نکته خوب توجه کنید.

گنجاندن غذاهای یخ‌ زده در رژیم‌های کاهش وزن

بد نیست این کار را انجام دهید

برای کاهش وزن بد نیست غذاهای یخ زده استفاده کنید.

مصرف غذاهای یخ‌ زده در وعده‌های غذایی نهار یا شام، راه بسیار مناسبی برای حفظ رژیم لاغری است. این کار باعث می‌شود کنترل بیشتری بر روی وعده‌های غذایی خود داشته باشید؛ البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که بعضی از غذاهای یخ زده، سدیم، کالری و چربی بیشتری دارند.

یک وعده غذایی باید کمتر از ۵۰۰ کالری و بیشتر از ۵ گرم فیبر داشته باشد. رژیم غذایی که در آن ۸ گرم فیبر، ۳۴۰ کالری و ۳۸۰ میلی‌گرم سدیم وجود داشته باشد نیز در مراکز کاهش وزن توصیه می‌شود. البته این رژیم به میزان ٪۲۰ مواد غذایی کمتری نسبت به رژیم‌های پیشنهادی روزانه دارد.

نوشیدن بیش از حد آب یخ

این کار را کنار بگذارید

خوردن بیش از حد آب یخ برای کم کردن وزن را کنار بگذارید

نوشیدن آب یخ ربطی به کاهش وزن ندارد. بعضی از افراد معتقد هستند که نوشیدن آب یخ باعث می‌شود بدن گرمای بیشتری تولید کند؛ اما کارشناسان تغذیه تاکید دارند که کالری سوخته شده برای جبران حرارت بدن در اثر خوردن آب یخ، به اندازه‌ای نیست که به کاهش وزن کمک کند.

در این‌جا به پایان باید‌ها و نباید‌های رژیم‌های کاهش وزن رسیدیم، اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه کاهش وزن دارید و نکته‌ای هست که در این مطلب به آن اشاره نکردیم، پیشنهاد می‌کنیم تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Health دیدگاه‌ها 3281بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه