مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

افزایش رشد مو را با این ۳ شیوه‌ی کم‌هزینه تجربه کنید

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
افزایش رشد مو را با این ۳ شیوه‌ی کم‌هزینه تجربه کنید

فرآیند رشد مو از آن دسته مواردی است که در بیش‌تر مواقع به آن توجه نمی‌کنیم اما جالب است بدانید روش‌های اثبات شده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان موجب افزایش رشد مو شد.

با این حساب اگر از میزان رشد موهای خود دل خوشی ندارید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱- تغذیه مناسب

تغذیه مناسب

بدون شک تغذیه نقش اصلی را در سلامت کلی بدن ایفا می‌کند و طره زیبای گیسوان شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

گفته می‌شود خوردن روغن ماهی و ویتامین B باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود اما تنها به این مواد نمی‌توانید بسنده کنید، چرا که ویتامین‌های زیادی در رشد مو تاثیر دارد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم مکمل‌های غذایی را که برای رشد موها توصیه می‌شوند را نیز به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

در کنار مصرف این مکمل‌ها بهتر است موادی مصرف کنید که در آن‌ها میزان زیادی اسید چرب وجود دارد، آوکادو سرشار از اسید چرب است. غذاهایی که آهن زیادی دارند نیز باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شوند.

۲- ماساژ موضعی

ماساژ موضعی

شاید برای شما جالب باشد که ماساژ پوست سر به افزایش رشد مو کمک می‌کند. لایه‌برداری پوست سر نیز از مواردی است که در افزایش سرعت رشد موها تاثیر زیادی دارد. برای این کار روزانه پوست سر خود را با یک برس نرم مالش دهید، استفاده از ترکیباتی که برای لایه‌برداری پوست سر وجود دارد نیز گزینه‌ خوبی است.

لایه‌برداریِ پوستِ سر باعث باز شدن منافذ پیاز مو که توسط آلودگی و چربی بسته شده‌اند، می‌شود. همان‌گونه که اشاره کردیم محصولات زیادی نیز برای ماساژ موضعی و لایه‌برداری پوست سر وجود دارد که استفاده از آن‌ها به سرعت بخشیدن رشد موهای سر شما کمک شایانی خواهد کرد.

۳- رسیدگی به موها

رسیدگی به پوست سر

ممکن است آن‌قدر توجه شما به سرعت رشد موها جلب شود که از رسیدگی به موها فراموش کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با استفاده از شامپوهای ویتامینه، مواد مغذی مورد نیاز را به پوست و موهای سر خود برسانید.

در این بین حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌‌گویند کوتاه کردن مو باعث افزایش سرعت رشد آن می‌شود. جالب است بدانید این گفته واقعاً صحت دارد. تجربه نشان داده است در دراز مدت، موها در قسمت انتهایی خشک و شکننده می‌شوند. شستشوی زیاد و استفاده نامناسب از سشوار را می‌توان از دلایل این امر دانست.

به این ترتیب زمانی که موهای خود را بیش از اندازه بلند نگه‌ دارید و قسمت‌های انتهایی آن را کوتاه نکنید، موها دو شاخه شده و به اصطلاح شاهد موخوره و شکستگی موها خواهید بود. اینجاست که کوتاه کردن مو می‌تواند سلامت موهای شما را افزایش دهد. از طرف دیگر رسیدگی به موهای کوتاه‌ راحت‌تر است و بهتر می‌توانید مواظب طره گیسوان خود باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هر ۸ تا ۱۰ هفته، انتهای موهای خود را کوتاه کنید.

همان‌گونه که در ابتدا هم وعده دادیم بدون شک با انجام این سه مورد، موهای شما سریع‌تر رشد خواهد کرد. اگر هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، خواهشمندیم ما و سایر کاربران را در قسمت نظرات از تجربیات با ارزش خود بهره‌مند سازید.

منبع: Makeup دیدگاه‌ها 3314بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه