تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

سیر تا پیاز مراقبت از مو را اینجا بخوانید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
سیر تا پیاز مراقبت از مو را اینجا بخوانید

شکنندگی و ریزش مو عارضه‌ای است که همه افراد اعم از خانم‌ها و آقایان از آن خلاصی ندارند. به همین دلیل هزارویک درمان برای جلوگیری از ریزش مو مطرح شده است. با این حال تمامی این درمان‌ها، اثربخشی یکسانی ندارند. اینجاست که مراقبت از مو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خوشبختانه روش‌هایی را سراغ داریم که نه‌تنها جلوی ریزش مو را می‌گیرد، بلکه حالت‌ شکنندگی آن را هم از بین می‌برد. در ادامه روش‌هایی از مراقبت مو را با شما درمیان می‌‌گذاریم که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. به شما قول می‌دهیم با انجام این روش‌ها،‌ گیسوان کمند شما هرگز روی ریزش مو را نبیند.

بهداشت مو ضامن سلامت موهای شماست

کاهش ریزش مو با امگا ۳

شست‌وشوی مو حرف اول را در جلوگیری از ریزش آن را می‌زند. با این حال باید قبل از انتخاب شوینده سر،‌ جنس موی خود را بشناسید. موها باید دست‌کم هفته‌ای چندبار شسته شود. این فرایند جلوی بسته‌شدن منافذ پوست سر را می‌گیرد تا ریزش مو از بین برود. به همین دلیل اگر موهای خشکی دارید، دست‌کم هفته‌ای ۲ بار گیسوان خود را بشویید. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، به هر اندازه که موهای شما چرب‌تر است، تعداد دفعات شسشتن مو در هفته افزایش پیدا می‌کند.

سراغ شامپویی را بگیرید که مواد طبیعی بیشتری دارد

شامپو مناسب مشکلات مو

هزارویک شامپو برای شست‌وشوی انواع موها در بازار موجود است. این شرایط انتخاب بهترین شامپوی برای ریزش مو را دشوار کرده است. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم شامپویی مناسب نوع موهای خود انتخاب کنید. از طرف دیگر در ترکیبات این شامپو نباید از سولفات استفاده شده باشد. سدیم لوریل سولفات نیز ترکیب دیگری است که وجود آن در شامپو، خشکی مو را به دنبال دارد. این ماده در کنار آسیب‌رساندن به مو، شرایط عفونت آن را فراهم می‌کند. ترجیحاً دنبال شامپویی باشید که ترکیبات طبیعی بیشتری داشته باشد. هر چقدر مواد شیمیایی شامپو کمتر باشد، احتمال ریزش موهای شما کمتر خواهد بود.

از ماساژ پوست سر غافل نشوید

ماساژ پوست سر برای مراقبت از مو

به شما قول دادیم نکته‌هایی از مراقبت مو را با شما در میان بگذاریم که کمتر کسی به آن‌ها اشاره می‌کند. یکی از این نکته‌ها، ماساژ پوست سر است. جالب است بدانید پوست سر شما باید دست‌کم هفته‌ای ۲ بار با روغن‌های گیاهی نیم‌گرم، ماساژ داده شود. این فرایند به افزایش گردش خون در زیر پوست سر شما کمک می‌کند و باعث تقویت پیاز مو و ریشه آن می‌شود. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید به هر اندازه که موهای شما ریشه قوی‌تری داشته باشد، به همان اندازه احتمال ریختن آن‌ها کمتر است. ماساژ پوست سر با روغن‌های گیاهی شوره‌سر را کاهش می‌دهد و جلوی عفونت‌های پوستی را می‌گیرد. روغن نارگیل، انتخاب بسیار مناسبی برای ماساژ پوست سر به حساب می‌آید. روغن بادام نیز سرشار از ویتامین E است. در کنار روغن نارگیل و بادام، روغن آرگان هم انتخاب مناسبی برای ماساژ پوست سر به حساب می‌آید.

موها را با احتیاط حالت دهید

موهایتان را با احتیاط حالت دهید

این روزها مدل موهایی را مشاهده می‌کنیم که زیبایی‌ چشم‌نوازی دارند. با این حال برای این مدل‌ها، مو حرارت زیادی می‌بیند و حالت‌دهنده‌های شیمیایی مختلفی روی آن اسپری می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دفعه بعدی که به فکر آرایش گیسوان خود افتادید، کمی بیشتر احتیاط کنید. برای آرایش روزانه مو نیز از سشوار استفاده نکنید. در صورت نیاز، قبل از سشوار مو، حتماً اسپری محافظ حرارت استفاده کنید. مدل‌هایی که موها در آن کشیده می‌شود مانند مدل موی دم‌اسبی و گوجه‌ای نیز شرایط ریزش گیسوان شما را فراهم می‌کند.

اضطراب را کنار بگذارید

استرس و جوش کیستی

استرس هزارویک عارضه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ریزش مو است. زمانی که مضطرب هستید، بدن شما هورمون‌هایی با نام آدرنالین و کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون‌ها جلوی رشد طبیعی مو را می‌گیرد. پیاده‌روی، مطالعه، مدیتیشن و شنا روش‌های مناسبی برای کاهش استرس به حساب می‌آید.

استفاده از غذاهای سالم را دست کم نگیرید

استفاده از غذاهای سالم را دست کم نگیرید

اگر می‌خواهید موهای پرپشتی داشته باشید، غذاهای سرشار از پروتئین، ویتامین E، آهن و زینک نوش‌جان کنید. گوشت، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، انواع توت، اسفناج، ماهی و آجیل از مهم‌ترین منابع برای تامین این مواد به حساب می‌آید. جالب است بدانید خوردن روزانه ۲ دانه گردو، ریشه مو را قوی می‌کند و جلوی ریزش آن را می‌گیرد.

آبرسانی موها را جدی بگیرید

ماسک موی خانگی با زیتون و آووکادو

آبرسانی نقش چشمگیری در سلامت کلی بدن دارد. وقتی بدن آب لازم را دریافت می‌کند، شرایط برای انتقال مواد مغذی به تمامی قسمت‌های بدن مهیا می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم روزی ۸ تا نهایتاً ۱۲ لیوان آب بنوشید. به‌جز این روش، آبرسانی ظاهری موها را هم فراموش نکنید. به این منظور از اسپری‌های احیا کننده مو یا روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

از دکلره و رنگ مو کمتر استفاده کنید

از دکلره و رنگ مو کمتر استفاده کنید

همه می‌دانیم که دکلره و رنگ مو هر چقدر هم بدون آمونیاک و سالم باشد، باعث ازبین‌رفتن حالت طبیعی موها می‌شود. اگر دوست دارید موهایتان را تغییر دهید، با احتیاط بیشتری سراغ رنگ مو بروید. یادتان باشد که هر برندی نمی‌تواند رنگ موی عالی به شما بدهد. ضمن اینکه از بهترین مارک رنگ مو استفاده می‌کنید، برای مراقبت از مو تعداد دفعات رنگ کردن آن را نیز کاهش دهید. به این ترتیب موهای سالم‌تری خواهید داشت.

ماسک مو را به برنامه خود اضافه کنید

ماسک مو یکی از روش های مراقبت از موهای خشک

ماسک مو نه‌تنها جلوی ریزش مو را می‌گیرد، بلکه سلامت و حالت‌دهی گیسوان شما را بهبود می‌بخشد. بسته به نوع مویی که دارید، ماسک موی مناسب را انتخاب کنید. در کنار ماسک‌های موی تجاری، ماسک‌ موهای خانگی نیز انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. با استفاده از تخم‌مرغ، ماست، روغن زیتون، آواکادو و موز می‌توانید ماسک مو خانگی کارآمدی بسازید که جلوی ریزش گیسوان شما را می‌گیرد. در مقاله زیر با چند ماسک موی مؤثر دیگر نیز آشنا خواهید شد.

مکمل‌های دارویی فراموش نشود

استفاده از مکمل های دارویی مثل انواع مولتی ویتامین

داروهای تقویتی زیادی را در بازار سراغ داریم که برای جلوگیری از ریزش مو ساخته شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم مکملی خریداری کنید که دارای بیوتین، زینک، B12، ویتامین D3 و آهن باشد. ناگفته نماند بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکمل دارویی، نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

سخن پایانی

روش‌هایی که در بالا مطرح کردیم، به میزان چشمگیری جلوی ریزش مو را می‌گیرد. با این حال اگر ریزش موی بسیار شدیدی دارید، بهتر است این مشکل را حتماً با متخصص پوست و مو در میان بگذارید. همچنین برای تقویت موهای خود می‌توانید از محصولات پیشنهادی فروشگاه اینترنتی ازدمی بهره ببرید. فروشگاه اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است که محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند. در پایان نیز اگر اطلاعات سودمندی از مراقبت مو دارید، خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 5711بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه