تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

روش های جلوگیری از بروز جوش صورت کدامند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
روش های جلوگیری از بروز جوش صورت کدامند؟

همیشه بهتر است قبل از خرید بهترین کرم ضد جوش در پی روش هایی برای جلوگیری از بروز یا تشدید جوش صورت باشید. این یک قانون کلی درباره همه‌ی عارضه‌های جسمی و روحی است که به ضرب‌المثل «پیشگیری بهتر از درمان» معروف است. به عبارت دیگر قبل از اینکه بخواهید وقت و هزینه‌های هنگفتی را برای درمان جوش صورت خود هدر دهید، با روش ساده و کاربردی جلوی بروز آن را بگیرید. این روش ها بسیار آسان هستند و هر کسی می‌تواند به‌سادگی از عهده انجام آن‌ها بربیاید. اگر برای شما نیز دانستن روش های جلوگیری از بروز جوش جالب است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آبرسانی پوست

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین روش های جلوگیری از بروز جوش و سایر عارضه ها نظیر چین و چروک یا افتادگی پوست، آبرسانی مداوم پوست است. آبرسانی پوست تا حدی مؤثر است که در بهترین کرم ضد جوش نیز از ترکیبات آبرسان استفاده می‌شود. آبرسانی پوست از چند راه تغذیه مناسب و استفاده از محصولات آبرسان امکان‌پذیر است. تغذیه مناسب شامل نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز و خوردن میوه و سبزیجات تازه است. میوه‌ها با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری می‌کنند. محصولات آبرسان مانند انواع کرم مرطوب کننده نیز نقش بسزایی در آبرسانی به پوست دارند.

پرهیز از نور خورشید

پرهیز از نور خورشید

یکی دیگر از روش های جلوگیری از بروز جوش در افراد، پرهیز از نور خورشید با کمک کرم ضد آفتاب یا پوشاندن پوست با کمک کلاه یا لباس است. نور خورشید دارای اشعه‌های مضری است که عارضه‌هایی مانند آفتاب سوختگی، ایجاد حساسیت، لکه های قهوه ‌ای و جوش صورت را در پی دارد. اگر پوست صورت شما مستعد بروز جوش است از کرم ضد آفتاب ضد جوش استفاده کنید. در غیر این صورت بسته به نوع پوست خود بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کرده و هر روز ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل استفاده کنید. توجه داشته باشید که همه‌ی انواع کرم و اسپری ضد آفتاب باید هر ۲ ساعت یک بار تمدید شوند.

تمیز نگه داشتن پوست

وقتی چربی یا آلودگی‌های دیگر منافذ پوست را مسدود می‌کنند، جوش های سرسیاه و سرسفید روی صورت ظاهر می‌شوند. با این توضیح یکی از ساده‌ترین روش های جلوگیری از بروز جوش صورت تمیز نگه داشتن آن است. شستن روزانه صورت با شوینده‌های غیر صابونی ملایم و با pH متناسب با پوست، برای همه‌ی افراد ضروری و واجب است. شستن پوست به رفع ناخالصی‌ها، سلول های مرده و چربی اضافی پوست کمک می‌کند. توجه داشته باشید که صورت را با آب ولرم بشویید. آب گرم پوست را تهدید و خشک می‌کند. البته شست‌وشوی بیش از حد پوست نیز مجاز نیست و به بروز جوش دامن می‌زند.

شستن صورت قبل از خواب

شستن صورت یکی از راه های جلوگیری از بروز جوش

در زمان خواب و استراحت همه‌ی ارگان‌های بدن از جمله پوست به ترمیم و بازسازی خود می‌پردازند. برای این کار پوست به اکسیژن کافی نیاز دارد تا سلول های مرده و آسیب دیده را دفع کرده و سلول های تازه را جایگزین آن‌ها کند. مسدود شدن روزنه‌های پوست با آرایش یا آلودگی، مانع از تنفس طبیعی پوست می‌شود. همین اتفاقِ به‌ظاهر ساده عارضه‌های پوستی از جمله چین و چروک، افتادگی، خستگی و رنگ مردگی و انواع جوش را در پوست ایجاد می‌کند. یکی دیگر از روش های ساده برای جلوگیری از بروز جوش صورت، تمیز کردن و شستن آن قبل از خواب است.

پرهیز از لوازم آرایش حاوی الکل

الکل نوعی ماده شوینده و ضدعفونی‌کننده قابض است. این ماده لایه سطحی پوست را برمی‌دارد. همین امر باعث خشک شدن پوست و تحریک غدد چربی می‌شود. در چنین مواقعی غدد چربی بیشتر از قبل فعال شده و برای حفاظت از پوست، چربی بیشتری تولید می‌کنند. همین امر به بروز جوش بیشتر دامن می‌زند. با این توضیح یکی دیگر از روش های جلوگیری از بروز جوش صورت استفاده از محصولات فاقد الکل است.

استفاده از لوازم آرایش ضد آکنه

استفاده از لوازم آرایش ضدآکنه

شاید یکی از ساده‌ترین راه های پوشاندن جوش استفاده از لوازم زیرسازی آرایش باشد؛ اما فراموش نکنید که همین مواد باعث تشدید جوش یا چرکی شدن آن‌ها می‌شود. به این منظور تا حد ممکن در مواقعی که روی صورتتان جوش دارید از آرایش های سنگین و ماندگار جلوگیری کنید. در مواقع ضروری نیز از لوازم آرایش ضد آکنه مانند کرم پودر ضد جوش یا پنکیک های سبک استفاده کنید تا بروز جوش تشدید نشود. همچنین یکی دیگر از روش های جلوگیری از بروز جوش این است که از لوازم آرایشی استفاده کنید که بر پایه آب بوده و تا جای ممکن دارای چربی نباشد.

تغدیه مناسب

تغذیه سالم نیز یکی دیگر از روش های جلوگیری از بروز جوش صورت است. همان طور که می‌دانید برخی ماده های غذایی می‌توانند به بروز بیشتر جوش صورت منجر شوند. برای مثال غذاهای فست فودی چرب و غذاهای پرادویه ممکن است بروز جوش را بیشتر کنند. در طب سنتی تأکید می‌شود که اگر منشأ بروز جوش افزایش صفرا باشد، تا مدتی غذاهای محرک صفرا مصرف نشود. اگر با طب سنتی یا طبع بدن خود آشنا نیستید، خود را نگران نکنید. خوردن غذاهای تازه و سالم و رعایت اعتدال در خوراکی‌های غیرصنعتی و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به شما کمک می‌کند پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

لایه برداری از پوست

لایه برداری یکی از راه های جلوگیری از بروز جوش

یکی دیگر از روش های جلوگیری از بروز جوش صورت، لایه برداری از آن است. لایه برداری از پوست به شما کمک می‌کند سلول های مرده و آلودگی‌های موجود در منافذ پوست را دفع کنید. این امر تا جایی اهمیت دارد که در بهترین کرم ضد جوش نیز از ترکیبات لایه بردار استفاده می‌شود. نکته مهم قبل از استفاده از لایه بردارها، توجه به جنس پوست است. برای مثال افراد با پوست چرب بهتر است از ماسک لایه بردار ذغال فعال یا خاک رس استفاده کنند. این دو ماده به عمیق‌ترین لایه منافذ پوست نفوذ کرده و آن را از چربی و آلودگی پاک می‌کند. البته توجه داشته باشید که این ماسک باعث بروز خشکی و حساسیت در پوست خشک می‌شود.

حفظ آرامش

متأسفانه استرس منشأ همه‌ی بیماری‌های روحی و جسمی افراد است. حفظ آرامش و پرهیز از اضطراب به شما کمک می‌کند که بدن و پوستی سالم داشته باشید. یکی دیگر از روش های جلوگیری از بروز جوش صورت دورکردن استرس با کمک ورزش یا تمرینات یوگاست. با حفظ آرامش ترشح هورمون‌های بدن در حالت طبیعی اتفاق می‌افتد و جلوی بروز یا رشد بسیاری بیماری‌ها گرفته می‌شود.

مشورت با پزشک

مشورت با پزشک

اگر هیچ کدام از روش های جلوگیری از بروز جوش صورت که در بالا برایتان گفتیم اثرگذار نبودند، لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید تا در صورت لزوم بهترین کرم ضد جوش یا سایر محصولات ضد آکنه را برایتان تجویز کند. البته توجه داشته باشید که درمان جوش صورت قدری زمان‌بر بوده و مستلزم صبر، مداومت و پیگیری شماست. با این توضیح مراجعه به پزشک را در برنامه خود قرار دهید و هم‌زمان از روش‌های بالا نیز بهره ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با روش های جلوگیری از بروز جوش آشنا کردیم. اگر در کنار روش‌های مراقبتی به خرید بهترین کرم ضد جوش نیاز داشتید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق درج پیام در بخش نظرات یا تماس تلفنی با کارشناسان پوست و موی مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها 5672بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه