تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

دمای آب چه تاثیری بر مراقبت روزانه از پوست دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
دمای آب چه تاثیری بر مراقبت روزانه از پوست دارد؟

آب یکی از اجزای اصلی برنامه مراقبت روزانه از پوست است. منظور از دمای مناسب آب برای پوست درجه حرارتی است که پوست سوزش نداشته و قرمز نشود؛ به علاوه این‌که پوست نرم و مو لطیف شود.

دمای مناسب آب برای پوست عامل کلیدی در شست‌وشوی پوست و مو به‌ شمار می‌آید. در حالی که یک حمام آب داغ لذت‌بخش است، ولی برای مو یا پوست سر شما مناسب نیست. همان‌طور که استفاده مداوم از ابزارهای داغ‌کننده مو برای سلامتی آن مضر است، آب داغ نیز به مو و همچنین پوست سر آسیب می‌زند.

کاملا درست است که آب داغ موها را از خاک و آلودگی‌ها پاک می‌کند؛ اما به همان اندازه هم چربی‌های طبیعی مو را از بین می‌برد. مو برای کمک به حفظ استحکام، درخشش و انعطاف خود به شدت به چربی‌های طبیعی‌اش وابسته است. آب داغ می‌تواند با تاثیر منفی روی پوست سر، مشکلاتی مانند شوره سر و خارش پوست سر را بیشتر کند.

برخی از کاربردهای دماهای مختلف آب را در زیر آورده‌ایم:

آب یخ: برای خشک کردن سریع‌تر لاک

بعد از لاک زدن اجازه دهید چند دقیقه لاک‌ها هوا بخورند سپس آن‌ها را در ظرفی پر از آب یخ فرو ببرید تا به سرعت خشک شوند. دیگر خبری از کنده شدن لاک‌ها نخواهد بود.

آب سرد: دمای مناسب آب برای پوست صورت

آب باید آن‌قدر سرد باشد که حس تازگی ایجاد کند اما نه آن‌قدر که خواب را از سر شما بپراند. به علاوه، شست‌وشو با آب سرد به رفع قرمزی پوست کمک می‌کند.

مراقبت از پوست و مو

آب ولرم: برای دوش گرفتن و شستن صورت

دوش آب داغ خیلی لذت‌بخش است (مخصوصا بعد از یک روز خسته‌کننده)؛ اما شستشوی بدن و صورت با آب داغ برای مدت طولانی، چربی طبیعی پوست سر و بدن را از بین می‌برد و آن را خشک می‌کند. برای تمیز کردن پوست به جای استفاده از آب داغ، از محصولات مناسب (مانند لایه‌بردار‌ها و شامپوهای مخصوص) استفاده کنید.

آب داغ: برای تراشیدن مو

حرارت، موها را نرم‌تر می‌کند و در نتیجه راحت‌تر تراشیده می‌شوند. برای جلوگیری از خشکی پوست در ابتدای حمام، ابتدا کمی آب داغ روی بدن بریزید تا مقدار اندکی بخار آب نیز در حمام تولید شود. سپس آن را دوباره به درجه ولرم برگردانید.

مورد استثناء: شستن دندان

هنوز ارتباطی بین شستن دندان و درجه حرارت آب یافت نشده است. فقط از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید تا پوسیدگی‌ها را رفع نماید و سعی کنید هر بار مسواک زدن دو دقیقه طول بکشد.

منبع: Purewow دیدگاه‌ها 7846بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه