مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۱۰ خاصیت برتر گردو برای سلامت پوست و مو

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۱۰ خاصیت برتر گردو برای سلامت پوست و مو

خواص گردو بیشتر از آن است که حتی فکرش را بکنید. اگر عادت ندارید روزانه گردو بخورید، باز هم به احتمال زیاد شکلات، کیک و بیسکویت‌هایی که داخل آنها گردو وجود دارد را میل می‌کنید. جالب است بدانید گردو برای سلامتی پوست و مو نیز خواص زیادی دارد.

این امر باعث شده است تا در ساخت محصولات بهداشتی و آرایشی، شاهد استفاده از گردو باشیم. گردو در کنار خواص زیادی که برای پوست دارد، فایده‌های زیادی نیز به موها می‌رساند. به همین دلیل در بسیاری از شامپوها شاهد حضور عصاره گردو یا روغن گردو هستیم. این ترکیبات باعث می‌شوند موها سلامت خود را حفظ کنند و براق و درخشان بمانند. به این ترتیب اگر با این همه تعریف و تمجید از گردو، کنجکاو شدید تا نسبت به فایده‌های مصرف گردو بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید و از خواص گردو برای سلامت پوست و مو بیشتر بدانید.

۱- تأخیر در پیری پوست

گردو سرشار از ویتامین‌های گروه B است. ویتامین B باعث کاهش استرس و بالارفتن روحیه فرد می‌شود. پر واضح است که کاهش استرس و اضطراب‌های روزانه، به سلامت پوست کمک می‌کند. استرس بیش از اندازه باعث می‌شود تا شاهد چین و چروک‌ها بر روی پوست باشیم. اینجاست که ویتامین‌های گروه B به همراه ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی که در گردو وجود دارند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد برمی‌خیزند تا در نتیجه، شاهد کاهش استرس و تأخیر در فرآیند پیری پوست باشیم.

۲- خاصیت آبرسانی

گردو خاصیت آبرسانی برای پوست دارداگر پوست خشکی دارید، حتما از روغن گردوی نیم‌گرم استفاده کنید. روغن گردو در مرطوب نگه‌ داشتن پوست معجزه می‌کند. گردو مواد مغذی را به پوست می‌رساند و به جوانی و شادابی سلول‌های پوست کمک می‌کند.

۳- درخشان کردن پوست

با استفاده از گردو می‌توان ماسک صورت ساده و موثری ساخت:

برای این‌کار کافی است تا ۴ گردو را به همراه ۲ قاشق جودوسر، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری خامه و ۴ قطره روغن زیتون ترکیب کنید.
ماده به‌دست آمده را در مخلوط‌کن ریخته و اجازه دهید مواد حسابی با هم ترکیب شوند. سپس خمیر به‌دست آمده را بر روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود.

در نهایت نیز صورت خود را با آب ولرم بشویید و در حین شستن صورت، با دست پوست خود را به صورت دورانی ماساژ دهید. این ماسک صورت، تاثیر زیادی در آبرسانی پوست دارد و جلوی چین و چروک‌ ها را می‌گیرد.

۴- از بین برنده سیاهی زیر چشم

گردو در از بین بردن سیاهی زیر چشم تأثیر دارداستفاده از روغن نیم‌گرم گردو در بازه‌های زمانی منظم، به روشن‌ شدن پوست تیره زیر چشم کمک می‌کند. گردو خاصیت التیام بخشی بسیار خوبی نیز دارد.

۵- تقویت و رسیدگی به موها

آلودگی هوا، زندگی پراسترس و عادت‌‌های بد غذایی باعث صدمه‌ زدن به موها می‌شوند. به همین منظور، برای حفظ شادابی طُره گیسوان خود روی گردو حساب باز کنید. خوردن گردو به طراوت مو کمک می‌کند. از طرف دیگر روغن گردو را نیز می‌توانید به موها بمالید تا شادابی آنها حفظ شود.

۶- تقویت کردن پیاز مو

تقویت پیاز مو با خوردن گردوگردو منبع بسیار غنی از پتاسیم، امگا ۳،‌ امگا ۶ و اسید چرب امگا ۹ است. تمامی این مواد به تقویت پیاز مو کمک می‌کنند. به همین دلیل افرادی که روغن گردو را بر روی گیسوان خود می‌زنند، موهای بلند‌تر، سالم‌تر و درخشان‌تری خواهند داشت.

۷- پیشگیری از ریزش مو

تحقیقات نشان داده است، روغن گردو باعث می‌شود افراد کمتر دچار ریزش مو و تاسی سر شوند.

۸- از بین برنده شوره‌‌ سر

Walnutروغن گردو به تولید چربی در پوست مو کمک می‌کند و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. به همین دلیل از روغن گردو به عنوان یک راه‌حل برای درمان شوره‌سر یاد می‌شود.

۹- تقویت کننده پوست‌سر

استفاده مدام از روغن گردو بر روی پوست‌سر به مرطوب نگه‌ داشتن آن کمک کرده و جلوی عارضه‌های پوستی را که بر اثر خشکی پوست به‌وجود می‌آیند می‌گیرد. از طرف دیگر، روغن گردو دارای خاصیت ضدقارچ نیز هست و به همین دلیل، پوست‌سر از عفونت‌های قارچی محفوظ خواهد ماند. مشخص است که داشتن پوست سالم، به رویش تارهای موی سالم منجر خواهد شد.

۱۰- رنگ‌ موی طبیعی

از گردو به‌عنوان رنگ‌ موی طبیعی استفاده کنیداز رنگی که از پوست گردو می‌توان استخراج کرد برای هایلایت گیسوان خود استفاده کنید. از طرف دیگر، روغن گردو سرشار از پروتئین است، این پروتئین‌ها به درخشان‌ شدن و حفظ رنگ موهای سر کمک می‌کنند.

بهترین راه برای استفاده از گردو برای سلامتی موها:

توصیه می‌شود به‌جای گردو از روغن گردو بر روی موها استفاده کنید، اگر هفته‌ای سه‌بار روغن گردو را بر روی گیسوان خود بمالید، سلامت آنها را تضمین خواهید کرد. برای اینکه نتیجه بهتری از این کار بگیرید پیشنهاد می‌کنیم در کنار روغن گردو، از روغن‌های نارگیل و زیتون نیز استفاده کنید. ناگفته نماند که روغن گردو ممکن است در بعضی افراد باعث ایجاد حساسیت شود، بنابراین قبل از استفاده از روغن گردو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم، گردو خواص بسیار زیادی دارد، با این حساب، اگر شما هم از گردو برای حفظ سلامت پوست و موهای خود کمک‌ می‌گیرید، شیوه‌های خود را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Stylecraze ۱ دیدگاه 18887بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام. از زمانی که از روغن گردو برای پوست و مو استفاده میکنم واقعا عالی بوده. در عرض این چند روز همه از من میپرسنچرا موهام خوب شده چرا پوستم شفاف شده.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه